.
strona główna | powrót do listy wywiadów
.
.


92.3 - wywiad z Outlawz przeprowadzony przez Julio G (18.12.1999)
tłumaczenie: Piotr Studziński


    
Po pierwsze, wy bracia jesteście bardzo cicho, ale byliście w hitach, tworzyliście hity (z pewnością). Moje gratulacje z powodu tego wszystkiego (dzięki człowieku). I gratulacje za ten album. Na początek, chciałbym was chłopaki zapytać o ten nowy album, czy to album 2Pac & Outlawz? Czy może tak naprawdę został nagrany, żeby być albumem Outlawz?

     [Edi]: Można powiedzieć, że jest to zrobione pół na pół, wiesz co mam na myśli? Niektóre z tych piosenek zostały zrobione na potrzeby albumu Outlawz, który robiliśmy, kiedy Pac żył, ale niektóre z nich robiliśmy po prostu dlatego, że nagrywaliśmy każdego dnia, a niektóre z nich, były kawałkami... pomyśleliśmy sobie – „ hej, to jest ostre, świat powinien to usłyszeć właśnie tutaj, musimy wydać album razem...” I jest to album 2Pac & Outlawz, wiesz o co mi chodzi? Pac zawsze będzie na szczycie, ale jest to sposób, żeby nas ponownie przedstawić światu, rozumiesz?
     Wiesz, pojawia się dużo albumów, gdzie jest tam milion ludzi. To jest album 2Pac & Outlawz i kropka. Nie słychać na nim żadnych innych głosów, za wyjątkiem Syke'a i Storm - pozdrawiam ich. To po prostu my... Czuję, jakbyśmy podtrzymywali ten cały rap, tylko my... 2Pac & Outlawz, piosenka, za piosenkę, kogokolwiek chcesz wymienić, to dlatego chcieliśmy to zrobić. Pomimo, że Pac odszedł... wciąż możemy wypuścić album, wypełniony piosenkami, które zrobiliśmy trzy lata temu, nic nowego... za wyjątkiem jednej, ostatniej piosenki. To jak 2Pac & Outlawz i to po prostu my, razem połączeni, ponownie przedstawieni, ponownie startujemy i chcemy wyjść z naszą rzeczą narawdę za niedługo.

    
Kiedy to wyjdzie... Wiem, że, słyszałem, że Outlawz są w Death Row, że Outlawz są w tej wytwórni, że są w tamtej wytwórni. Jak to w końcu jest z Outlawz? Ludzie was nienawidzą? O co w tym chodzi człowieku?

     [Napoleon]: To jakbyśmy byli w naszym własnym świecie. Kiedy wydamy (album), nie powiemy nic, dopóki go nie wydamy, a potem wszyscy zobaczycie, w jakiej jesteśmy wytwórni (ok). Zasadniczo jesteśmy w studio i pracujemy nad naszym projektem (ok) Wyjdziemy znikąd, jesteśmy jak Artysta, wydający to jak ten Prince.

    
Jak połączyliście się z Pakiem? Jak spotkały się wasze drogi?

     [Edi]: To długa historia, żeby ją naprawdę skrócić, (powiem, że) jest to jak rodzina. Kastro, którego tu nie ma, jest nas czterech, plus Fatal Hussein w Jersey... Kastro jest w Atlancie i Kastro i Pac to kuzyni. Matka Kastro i moja matka były ze sobą bardzo blisko, wiesz co mam na myśli? Wszyscy razem dorastaliśmy, razem z Kadafim, który spoczywa w pokoju (RIP). Razem dorastaliśmy. Kadafi jest z New Jersey, a jego ludzie znali ludzi Napoleona.
     [Napoleon]: Moi ludzie... On (Kadafi) włączył mnie (do Outlawz). Jego matka i  kuzyni mojej ciotki byli naprawdę blisko, a my byliśmy dziećmi. Znaliśmy się wcześniej. Jego urodziny były jakoś dwa dni przed moimi. Zawsze świętowaliśmy urodziny, a potem minął pewien okres czasu, kiedy go nie widziałem, ani nie rozmawiałem z nim, a kiedy na niego wpadłem, rymowałem i słyszałem, że on też rymuje. Wtedy jego matka i oni wszyscy, powiedzieli - 'hej, to brat Paca'. Jest on bratem przyrodnim Paca, zaraz po tym spotkaliśmy się, a Pac zabrał mnie z okolic Jersey i przeniósł do Atlanty. Miałem wtedy 15 lub 16 lat. Kiedy wpadłem na Edi'ego, jesteśmy po prostu braćmi, wiesz co mam na myśli?
     [Edi]: Zasadniczo, wziął nas wszystkich i zaczął trenować, zaczął z nami pracować każdego dnia.
     [Napoleon]: A Noble jest z tych samych bloków co Kadafi. Potem przeprowadziliśmy się tu do Kaliforni. Wiesz, Noble mieszkał w Rancho C., tam w Rancho Cucomongo, jego matka i reszta rodziny pierwotnie są stamtąd, więc po prostu spotkaliśmy się i związaliśmy się ze sobą i jesteśmy jak bracia, jak łańcuch, którego nie można przerwać.
     [Edi]: Od około pięciu lat, rozumiesz?

    
Muszę wam powiedzieć, że jesteście na hitowych nagraniach i to dlatego się cieszę, że wszyscy tu przyszliście. Zawsze byłem ciekaw ,co się dzieje z Outlawz. Czasami ludzie dzwonią do mnie i mówią - ''Taa, Outlawz zamierzają się pokazać.

     [Edi]: To jest jak miecz dwusieczny. Bycie, tak jak my byliśmy, na tak wielu hitach…  O Paca jest wciąż walka, do dnia dzisiejszego. Wciąż są ludzie walczący o jego majątek i mający nad nim największą kontrolę, a my jesteśmy dokładnie pośrodku, my trafiliśmy w sam środek tego wszystkiego. Wiele razy próbowaliśmy się wyrwać, ale wiesz, nigdy nie traciliśmy głowy, przez ostatnie parę lat nie traciliśmy głowy. Ciągle dorastaliśmy i robiliśmy się sprytniejsi, ucząc się tego interesu. To coś w rodzaju przypadkowego błogosławieństwa, jesteśmy tetraz mężczyznami, ale jeśli to (śmierć Paca) stałoby się wcześniej, być może byłaby to wtedy katastrofa. Jeśli zdarzyłoby się to, kiedy byliśmy młodsi, wiesz o co mi chodzi?

    
Chcę was chłopaki o coś zapytać... Czy Outlawz, czy uważacie się za reprezentantów stylu gangsta? Czym jest wasz styl?

     [Edi]: Człowieku, odstąpiliśmy od tego. Odeszliśmy od tego tylko dlatego, że Makaveli nie pozwoliłby na to. Wiesz o czym mówię? Jesteśmy spóźnieni, by wychodzić z tymi codziennym starymi rzeczami, które inni mówią. Musisz powiedzieć coś... i to ma coś znaczyć. Musisz być względem tego prawdziwy. Nie jesteśmy gangsta rapem. Zaczęliśmy bandyckie rapowanie, ale wiesz, jesteśmy także poza tym. Tak naprawdę nie możesz nas podporządkować do żadnego stylu. Zawsze czujemy, że wychodzimy z przewodnią, niezwykłą muzyką, za każdym razem, kiedy coś robimy. Jeśli byśmy tego nie robili, nie zostałoby to wydane i nie słyszałbyś tego.
     [Napoleon]: To prawda, nie siedzimy i mówimy, że jesteśmy prawdziwymi raperami, nie robimy niczego takiego, jak mówi Edi, ponieważ przyglądamy się tym wszystkim ludziom, którzy mówią - ''Jestem gangsta raperem, jestem prawdziwy'' (Jeśli jesteś prawdziwy, nie musisz tego mówić). Kiedy piszemy, to wychodzi to z serca. Bierzemy długopis i rytm, musimy powiedzieć, że chcemy pisać o dzieciach, będziemy o tym pisać... Nie będziemy mówić -''Do cholery z radiem, być może nas nie lubią, bo mówimy o małych dzieciach" - nie robimy nic podobnego.
     [Edi]: Wielu ludzi nie wie, dlaczego wyszliśmy z "Baby Don't Cry", jako pierwszym singlem. Jest to piosenka, którą kobiety musiały teraz usłyszeć i kropka. Pac był jedynym, który mógł to zrobić w rapie - robić tego typu rapy cały czas. To po prostu dotykało ludzi w pewien sposób. I są to utwory, które będą grane przez długie lata. Wielu raperów robi coś na teraz - ''Chcę teraz świetnego nagrania" (to prawda) Nigdy o tym nie myśleliśmy. Myśleliśmy o byciu świetnymi na zawsze. To stąd wzięło się słowo Immortalz (nazwa zespołu Outlaw Immortalz).
     [Napoleon]: I jeszcze jedna rzecz, którą powiedział nam Pac: kobiety kupują nagrania, więc nie staramy się zaimponować żadnym kolesiom (panie, Still I Rise) (Kupujcie swoje płyty Still I Rise) (teraz już w sklepach). Nagrałem coś i zapytam się mojej dziewczyny - ''Jak ci się to podoba?'' (to cały ty), bo wiesz, dziewczyny chcą do tego tańczyć.

    
Pozwólcie, że was zapytam o tą całą sprawę ze słowem „thug”. To słowo jest jak... Pamiętam, że zaczęło się to od Thug Life, potem pamiętam, że pojawili się Bone Thugs i wypuścili (album) mniej więcej w podobnym czasie. Nigdy tak naprawdę nie rozważałem tego, czy Thug Life lub Bone Thugs czerpali coś z siebie nawzajem (nie, nie, nie). Myślałem, że były to po prostu ich własne sprawy...

     [Napoleon]: To ludzie jak... Nie zamierzam powiedzieć, że to są ci goście, ale powiem ich imiona... Ludzie jak Mobb Deep gadają coś, że Thug Life jest ich. Jest tu wielu fałszywych twardzieli. To się po prostu stało, oni tak naprawdę oddają hołd Pacowi, oni naprawdę szanują Paca w głębi serca, ale zarazem próbują to przenieść na inny poziom.
     [Edi]: Zamiast oddać należną cześć, zachowują się tak, jakby to oni to wszystko zaczęli, wiesz o co mi chodzi? Ale to jest niczym... Zwykłem być o to wkurzony, ale wtedy mój wujek G, powiedział mi - ''Hej kiedy Elvis umarł, było wokoło milion wcieleń Elvisa, a z Pakiem jest podobnie. To naśladowcy Paca są tu wokoło.'' Wiesz o co mi chodzi? (to prawda). Był numerem jeden, wiesz, w każdej muzyce, pracy czy graniu, to ta jedyna osoba, która sięgnęła szczytu i nikt nie może tego osiągnąć. Bez względu na to, kto nadchodzi, zawsze powracają do Paca, rozumiesz?
     [Napoleon]: To prawda. To właśnie jest tak, że nie okazują Pacowi szacunku, przywłaszczą sobie jego styl i nie oddają mu hołdu. Jest to jedyny powód, dlaczego jesteśmy o to wkurzeni. Nie oddają Pakowi hołdu, szacunku, nie okazali mu jeszcze tego...

    
Pozwólcie chłopaki, że zapytam was o całą sytuację związaną z pisaniem. Chyba Daz powiedział mi, że kiedy pracowałeś z Pakiem, ktokolwiek skończył swoją zwrotkę najprędzej, dostawał się do piosenki, a jeśli tego nie zrobiłeś, to cię w niej nie było. Ktokolwiek skończył, zanim on to zrobił, musiał być w piosence. (on nie kłamie, to musi być dobry sposób, żeby się pojawić człowieku, ponieważ to powoduje, że jesteś sprytniejszy, mądrzejszy w tym co robisz. (Taa, z pewnością).

     [Edi]: To nas nauczyło... To był sposób, w jaki nauczał, ponieważ wiedziałeś, że będzie w piosence, a kiedy był już w kawałku, nikt mógł nie chcieć jej słyszeć, jeśli nie pojawisz się z czymś mocnym. Kiedy nie przychodziłeś mocny, gubiłeś się w tłumie i Pac był właśnie taki, wiesz co mam na myśli? To po prostu przyszło, wiesz o co mi chodzi, nie było tu nad czym się zastanawiać, nie było czasu, żeby zabrać rytm do domu, nic z tych rzeczy. (Nigdy) Nie mogłeś brać bitu do domu, nigdy tego nie robiliśmy, nie było to dozwolone, był to największy grzech (hahaha). Zabranie podkładu do domu, po co? Mieliśmy 12 godzin, co nie? Musieliśmy zrobić co najmniej trzy piosenki.

    
Wow, człowieku. Czy to tak chłopaki nagrywaliście?

     [Edi]: Jasne człowieku, kiedy tylko mieliśmy szansę.

    
Jak to było tak pracować, czy były chwile, kiedy myśleliście: nie mogę z siebie wydobyć zwrotki?

     [Napoleon]: Czasami, to były szalone chwile, kiedy się stresowałeś.
     [Edi]: Zawsze starałem się dostać do piosenki, starałem się dostać na każde nagranie, wiesz, co mam na myśli?
     [Napoleon]: Jeśli tego słuchasz, nie zamierzam kłamać, dokładnie jak Edi i Kadafi, kiedy byli na (nagraniu), kiedy słuchasz pewnych starych kawałków, byli na wszystkim, gdzie byłem ja i Kastro i Noble. Nie ma co ściemniać - chciałem się spić i bajerować laski. Jakiś czas temu, coś jak pięć lat temu... patrzyłeś na Ediego i Kadafiego, zawsze pisali, ale ja byłem młodszy, więc patrzeliśmy na nich zdziwieni. Teraz cały czas powtarzam - ''Chciałbym być jednym z tych, co piszą non stop, wiesz co mam na myśli? Ponieważ oni także mnie sporo z Pakiem nauczyli. Edi i Kadafi byli na wszystkim, teraz wiem, o co w tym chodzi.

    
Jak myślicie, jak wiele piosenek Paca jeszcze nie słyszeliśmy?

     [Edi]: Jest tego sporo i wciąż jest wielu ludzi, którzy robią coś takiego (kradną), wiesz, o co mi chodzi? Porywają, oni muszą... Już wystarczy...

 
    Kiedy możemy spodziewać się nowego albumu Outlawz?

     [Edi]: 2000, niedługo, bardzo niedługo w 2000, wczesny okres 2000.

   
  Czego możemy się po tym spodziewać człowieku? Planujecie, żeby to byli tylko Outlawz?

     [Napoleon]: Outlawz.. mamy zamiar zrobić album Outlawz, gdzie będziemy tylko my. Będzie tak, jak chciał Pac - naprzód, róbcie własne rzeczy.

   
  To bardzo dobrze. Nie chciałbym znieważyć czyjegoś albumu, ale nie lubię albumów ze współpracą.

     Tak naprawdę, jeśli popatrzysz na... Jeśli powracasz do albumu All Eyez on Me, Pac zapoczątkował tą modę, wiesz o co mi chodzi? Na All Eyez on Me występowała zgraja ludzi i zrobił to celowo. Nie było to coś, co chciał robić cały czas, ponieważ wszyscy wiemy, że Pac nie potrzebował nikogo. Mógł robić wiele albumów samemu i naprawdę nasze ega nie pozwoliłyby nam, aby mieć (na albumie) zbyt wielu ludzi, gdyż mamy zbyt wiele do powiedzenia, rozumiesz? Wciąż musimy przedstawić historię, której ludzie nie znają.
     [Napoleon]: Jedynymi ludźmi, którzy będą na albumie, będą kumple z podziemia, jak mój młodszy brat Comilione, spotykamy się z ludźmi z podziemia tak, jak robił to Pac...
     [Edi]: Zamierzamy dać zielone światło kolesiom, którzy go nie mają.
     [Napoleon]: Nie staramy się uzyskać miana markowych producentów, nic z tych rzeczy.
     [Edi]: Dostarczymy producentów, którzy jak zauważysz, nigdy jeszcze nie pracowali, zawsze będziemy wychowywali producentów jak Quim i Reef, którzy zrobili ostatnią piosenkę z albumu, oni przetrwają i zmienią całą sprawę z produkcją.
     [Napoleon]: Także Edi teraz produkuje.
     [Edi]: Tak, robię swoją rzecz, zrobiłem remix Tatoo Tears.

    
Chciałbym was zapytać o sytuację z Tupakiem... Grupom, w których jest gwiazdorski lider, jest czasami ciężko wyjść zza jego cienia. Są pewni ludzie, którzy potrafią sobie z tym poradzić i są tacy, którzy tego nie potrafią, chodzi mi o to, że zrobiliście kawał dobrej roboty i nigdy nie powiedzieliście - ''odpadamy". Outlawz byli Outlawz. I muszę wam powiedzieć, że są ludzie, którzy obecnie opuszczają swoją pozycję.

     [Edi]: Tak.. To jest jak... Nie chcę nikogo ogłupiać, ale wiele rzeczy, które się teraz dzieją, Pac po prostu powiedział nam, co się stanie. I naprawdę, naprawdę, naprawdę wyłożył dla nas plan. Jedyne, co musieliśmy zrobić, to podążać za nim, a parę razy popełniliśmy błędy, wiesz o co mi chodzi.... Zauważliśmy jednak, że kiedy podążaliśmy za jego planem, to wszystko się udawało. Więc to, w jakim punkcie obecnie jesteśmy, odbywa się według planu, który został stworzony lata temu.
 
   
  Album nazywa się "Still I Rise", idźcie go wszyscy kupić. Poszedłem na wymienne spotkanie i już go nie było. (Czy to czasem nie był ten fałszywy?) Nie, to był ten prawdziwy. Goście weszli z bootlegiem (fałszywy album) i mówili, że jest prawdziwy, ponieważ chciałem oryginalnego, tego z podziękowaniami.

      [Edi]: Tak człowieku, w następnym tygodniu szykuje się coś wielkiego, Pac musi pozostać numerem 1, zawsze.

    
To prawda człowieku, hej, chcę wam chłopaki zadać pytanie, nie chcę postawić was w niezręcznej sytuacji, ale wy wyglądacie mi na prawdziwych gości. Chcę was po prostu zapytać, ponieważ byliście blisko Paca, bardzo często i wasza opinia... Nie chcę zacząć nikogo obrażać... Co myślicie o DMX? Czy wydaje się wam, że jest to rodzaj stylu Paca, ponieważ mam mieszane uczucia. Nie mam zamiaru kłamać, lubię DMX'a, za to co zrobił, ale są momenty, w których myślę, że trochę brzmi jak Pac, co wy o tym myślicie?

     [Edi]: Pac, Pac, Pac, nigdy nie miał żadnego dziecka biologicznie, ale ma wiele dzieci w rapie. Tak to zostawię, jest tu wokoło wielu synów syna.
     [Napoleon]: Nie przynosi mu to szacunku.
     [Edi]: I jest tu wielu kolesiów, którzy po prostu nie chcą oddać mu szacunku, żeby nie wiem co... Ich ekipa pewnie mówi - ''Nie człowieku, nie mów tego'', czy cokolwiek, wiesz co mam na myśli? Ale oni wiedzą i ja to widzę, widzę to, bez względu na to kto, bez względu na to, kogo chcesz... cały czas.
     [Napoleon]: Patrzę na to w ten sposób, człowieku, oni prawdopodobnie zorientowali się, że Pac odszedł. Byliśmy poza interesem przez krótki okres czasu, więc oni prawdopodobnie myślą sobie - ''Outlawz nigdy nie wrócą”, wiesz, Pac miał wiele do zaoferowania, więc wezmą to, co Pac zostawi, bez cienia zażenowania. Prawdopodobnie będą mówić  ''Outlawz nie zamierzają nic powiedzieć, więc będę udawał, że obracałem się z Pakiem". Jest tu wielu raperów, którzy tak mówią - ''Pac dał mi to imię na moim albumie''. Uważam, że oni wszyscy mają trochę Paca w sobie, ale nie starają się oddać mu należnego szacunku i tak to jest naprawdę, człowieku.
     Pac zaczął tą rzecz z tatuażami, a (teraz) wszyscy łażą wokół z tatuażami i obcisłymi koszulkami, Pac to zaczął i rozszerzył to na nas, a teraz jest tak, że nawet nie chcę już więcej pokazywać moich tatuaży. Nie chcemy, żeby pomyśleli, że jesteśmy      naśladowcami.
     [Edi]: I człowieku, to była ta rzecz, z powodu której, jakby świrowaliśmy, mówiliśmy „ Jeśli cofniemy się w tej grze (rapie), będą mówić, że kradniemy, że kradniemy od kogoś innego.'' Tymczasem my to robimy to od 93, 94 roku. Jesteśmy w tym biznesie razem z Pakiem od 1992 roku.
     [Napoleon]: Mieliśmy tatuaże i czuliśmy się obco. Nikt inny nie miał tatuaży, wyglądaliśmy dziwnie.
     [Edi]: Kiedy się z nimi pokazywaliśmy, wszyscy mówili (spójrzcie na tych gangsterów) wyglądają, jakby byli brudni. Wszyscy nazywali nas brudnymi i spoglądali na nas z góry.
     [Napoleon]: Mundury, spodnie wojskowe, robiliśmy to w '94. Żołnierskie spodnie i białe koszulki... Wszystko co robi No Limit, ale naprawdę, bez urazy dla nikogo.
     [Edi]: Oni to wiedzą człowieku, a my nie mamy z nikim problemu, tak długo jak będziesz okazywał szacunek. Jeśli okazujesz szacunek, nie będziemy mieć z tobą problemów. Jeśli mówisz - ''Pac był dla mnie najlepszym raperem, lubię sposób, w jaki wszystko robił, sposób w jaki chodził, sposób w jaki mówił, nie będę taki jak on.", nie będę cię za to winił, też się tak czuję. Tak, jak Chico DeBarge, on kochał Marvina Gaye'a, wiesz o co mi chodzi? Każdy jest pod czyimś wpływem. Ale kiedy wszędzie gadasz, że jesteś kolesiem numer 1 i że to zacząłeś, wtedy... Każdy wie, że to (zachowanie) nie jest prawdziwe. Fani być może kupują twoje nagrania, ale nie jesteś prawdziwy.
     [Napoleon]: Kradną od Paca i potem przychodzą do nas, jakby nigdy nic i starają się okazać nam miłość. Jakbyśmy mieli cię kochać za to, że brzmisz jak Pac albo zachowujesz się jak Pac?

  
   Pozwólcie, że was zapytam o album Outlawz, który wychodzi. Na albumie Outlawz, czy są tam wciąż kawałki, gdzie usłyszymy was z Pakiem? Albo jest to tylko album Outlawz?

     [Edi]: Obecnie, coś jakby debatujemy nad tym, ponieważ naprawdę nie chcieliśmy wyglądać na ludzi, którzy zawsze używają Paca, jako podpory. To robią ludzie, którzy nawet go nie znają, to jest po prostu poleganie na Pacu i tak naprawdę zawdzięczają całą swoją karierę Pacowi. Pac wprowadził nas w tę grę, a teraz myślimy, że być może ustabilizowaliśmy się na tyle, że nie musimy mieć Paca na albumie (ponieważ mamy go też na tym albumie). Mamy cały album, który wychodzi (album Oultawz to tylko Outlaw), więc następny może nie być Outlaw, a jeśli tak będzie, to będzie to ten, którego jeszcze nie słyszeliście.

    
Nie wydaje mi się, że będziecie jechać na Pacu, razem brzmicie dobrze, dlatego zastanawiałem się, czy możecie zrobić jeden kawałek na albumie, jeden kawałek byłby świetny. Róbcie, co do was należy, zaraz powrócimy, jeśli chcecie dostać się na chat, jest to westsidetv.com. Chat jest ostry, co nie? ha ha.

     [Edi]: Ludzie, niektóre z pytań, które zadajecie... Powiem jedno - jesteście szaleni. Wyluzujcie się, wszyscy zadajecie pytania, które oskarżają ludzi... Po prostu się wyluzujcie, odprężcie.

 
    Słyszałem, że było wiele piosenek. Wydaje mi się, że Daz powiedział mi, że było tam około 100 nagranych piosenek. Wiem, że musi to dla was być szalone, utknięcie po środku takiej sytuacji. Uważam, że Outlawz powinni wyjść jakiś czas temu, powinniście być teraz na etapie drugiego lub trzeciego albumu. Czy za zamkniętymi drzwiami, siedzieliście i byliście jakby sfrustrowani w stylu: ''Cholera, nie wierzę, że to się nam przytrafia.''

     [Edi]: Nawet nie mógłbym zacząć ci opowiadać o tym, jeślibym spróbował ci powiedzieć, wciąż nie byłbyś w stanie mnie zrozumieć. Frustracja... szczególnie kiedy oglądasz telewizję i ciągle widzisz ludzi kradnących od twojego ziomka, potem od ciebie, wiesz o co mi chodzi? To jest prawie jak gwałt, ale nigdy się nie poddaliśmy, nigdy.
     [Napoleon]: Jesteśmy prawdziwymi żołnierzami.
     [Edi]: Nigdy nawet nie myślieliśmy o poddaniu się.
     [Napoleon]: Po prostu wiedzieliśmy, pewnego dnia otrzymamy nasza szansę, bez względu na wszystko. Wiesz, co mam na myśli, po prostu czuliśmy, że pewnego dnia zdobędziemy trochę blasku. My po prostu, wiesz zostajemy tu, gdyż jesteśmy jak skała.           
     [Edi]: I pokój dla Rap-a-lot, bo wiesz, Lil J wpadł na nas pewnego razu, spadaliśmy jak światło, w tamtym czasie każdy był zbyt przestraszony, aby z nami robić interesy, ponieważ bali się tego, co może się im stać, czy coś tam. A wysokoczył - ''Bez względu na wszystko, dam wam zaistnieć, ponieważ na to zasługujecie, jesteście ostrzy i po prostu nie ma sensu, żebyście nie byli słyszani, wiesz o co mi chodzi? Pokój dla Rap-a-lot i Lil J'a i całej wytwórni.

    
Pozwólcie chłopaki, że zapytam was o tę całą sytuację z bootlegami (nielegalnymi wydawnictwami). Będę z wami szczery, być może słyszałem ze dwie piosenki z pewnego bootlega.

     [Edi]: Całkowity brak szacunku, to tak, jakbyś podszedł do kogoś z rodziny Paca i siegał do jego kieszeni.
     [Napoleon]: Wydaje mi się, że nie masz zbyt wiele szacunku i miłości dla Paca, jeśli kupujesz bootlega człowieku. Prawdziwy fan zaczeka.

    
Czy przejmowaliście się tym, wiem, że musieliście dostawać szału, słysząc ludzi jeżdżących ulicą grających wasze piosenki.

     [Edi]: Myślę, że to było jakby największe uderzenie w twarz, wiesz co mam na myśli? Nie ma w tym szacunku, a w szczególności... To się pojawiło, zaraz jak Pac umarł. To było, jak tylko Pac zmarł, jak tylko odszedł, pojawiły się bootlegi na ulicach.
     [Napoleon]: A kiedy po raz pierwszy do tego doszło, zrobił to ktoś, kto był wśród nas, po prostu fałszywy przyjaciel, tak to ujmę. Tak to właśnie oceniam. Dostaną za swoje.

   
  Na ile prawdziwa jest ta muzyka w porównaniu do tego, co jest obecnie. Może jest bardziej. Pewne piosenki mogą zostać wykonane ponownie.

     [Edi]: Nie, to jest naprawdę chłamowata wersja. Wiele razy kiedy nagrywamy piosenkę, to wiesz nigdy nie spędzamy wiele czasu nad nagraniem. Nad żadnym nagraniem, które słyszałeś, nie spędziliśmy więcej czasu, niż było to potrzebne. Zrobić swoje, a kiedy musi być zmiksowane, zrobić to wtedy ponownie. Wiele razy nagraliśmy kawałek - wybacz mój francuski - do połowicznego bitu. Po prostu braliśmy utwór, wracaliśmy i łączyliśmy piosenkę. Robiliśmy ją mocniejszą, żeby została zaprezentowana światu. Wiele razy te piosenki, nawet ich tam jeszcze nie było, zostały zrobione na ten moment. Musieliśmy ciągle być "w ruchu" (pracować), musieliśmy się posuwać dalej. To było nasze motto w studio, ciągle coś robić. Żadnych przerw, żadnych gier nintendo. Żadnego palenia tysiąca blantów. Znaczy się, mogłeś palić cały dzień, ale musiałeś coś robić. Rozumiesz? To dlatego te piosenki takie wyszły.

    
Co było powodem pośpiechu? Zawsze ciekawiło mnie, dlaczego Pac chciał nagrać 100 piosenek?

     [Edi]: Dobre pytanie człowieku. Z jednej strony Pac zawsze taki był, kiedy przyszło do studia, był jak statek, cały czas coś w nim płynęło. Zawsze jakaś myśl, jakiś pomysł. Zawsze nowy pomysł. Nowy sposób na zrobienie piosenki. Z drugiej strony, to było prostu, wiesz...
     [Napoleon]: Odciągało go to od kłopotów. Codziennie w studio, to go trzymało z dala od kłopotów. Jest taka jedna rzecz, którą mówił - ''Kiedy jesteśmy w studio, jesteśmy z dala od kłopotów''.
     [Edi]: Z dala od ludzi, którzy mogą... zrobić innym krzywdę, wiesz o co mi chodzi?

    
Czy myślicie, że to morderstwo pozostanie niewyjaśnione?

     [Edi]: Już zostało wyjaśnione. Pac spoczywa w pokoju, a co zostało zrobione po kryjomu, zawsze wyjdzie na wierzch. Może nie zostać to wyjaśnione ku satysfakcji ludzi, ale my - jako rodzina i jako zespół - zamknęliśmy tę sprawę. Jest to jedyna droga do tego, aby Pac właściwie odpoczywał. To nie jest po to, żeby ciągle o tym gadać i wciaż szukać, ponieważ to wyjdzie. Każdy będzie pewnego dnia wiedział.

   
  Czy wydaje się wam chłopaki, że ludzie trochę was popędzają?

     [Napoleon]: Na pewno, dzieje się to w przypadkach teledysków, nie próbuję wymieniać żadnych nazwisk i jest tak, dlatego, że oni sądzą, że wiedzą, naprawdę nie jesteśmy tu po to, żeby sprzedawać ludziom śmieci. Nigdy nie żerowaliśmy na imieniu Paca w ten sposób, poprzez pojawienie się tu i po prostu sprzedawanie śmieci, ponieważ wydaje mi się, że wielu ludzi właśnie to robi, pakuje to i sprzedaje ii są w stylu, że to jest kwestia, kiedy masz przesłanie i że jest to oryginalne i prawdziwe, jest to niebezpieczne dla pewnych ludzi i czują się tym zagrożeni. Wiesz, o kim mówię.
     Oni nie chcą słyszeć, że tak mają zrobić... Czuję, jakby ludzie płacili pieniądze, aby  trzymać nas z dala od pętli, ponieważ jesteśmy inni niż wszyscy, więc nie mamy zamiaru robić tego, co robi ktoś inny. Zamierzamy powiedzieć po prostu prawdę na każdym nagraniu i to jest ta nasza nieprzewidywalność i Pac zawsze czynił nas niebezpiecznymi, zawsze czynił z nas tych, którymi jesteśmy, Outlawz. Na zewnątrz tak naprawdę nie możesz powiedzieć, że zadajemy się z jakąś ekipą i tak było, kiedy Pac pozostawał wśród żywych. Nic się nie zmieniło. Tak było, kiedy Pac tu był. Zawsze robiliśmy własne rzeczy, nawet w Death Row, rozumiesz? Zawsze robiliśmy własną rzecz, walczyliśmy dla Death Row, ale robiliśmy swoje.

    
Co planujecie na Nowy Rok? Zostajecie, czy wychodzicie?

     [Napoleon]: (Zostaję) z rodziną.
     [Edi]: Światła, jestem w domu, uzbrojony, patrzę na światła i zachowuję pewność, że się palą. Na bank. Tam właśnie jestem.
 

 1997-2013 Poznaj Tupaca - wszelkie prawa zastrzeżone!...