.
strona główna | powrót do listy wywiadów
.
.


Wywiad z Gobim przeprowadzony przez Hitemup.com, luty 2004
tłumaczenie: Piotr Studziński

     HitEmUp.com: Na początek powiedz nam coś o swojej przeszłości.

     Gobi: Nazywam sie Gobi, mam 38 lat. Urodziłem się w Clapham, w Południowym Londynie. Moja mama jest pół Angielką, pół Iranką; mój tata jest Irańczykiem. Przyjechałem do Stanów w 1979 zaraz po rewolucji w Iranie, przeprowadziłem się do Irvine w Orange County, Stan Kalifornia. Musiałem stawić czoła rasizmowi, dostawałem lanie za kolor skóry. Nienawidziłem tego, że tam jestem, nie jest fajnie być przybyszem zza granicy w tym państwie. Chodziłem tu do szkoły średniej i do college'u. Studiowałem marketing i zarządzanie, i nienawidziłem tego. Potem, przez siedem lat sprzedawałem domy dla Century 21. Zakochałem się, a nastepnie poróżniłem z irańską producentką filmową i odnalazłem moją życiową pasję, którą było kręcenie filmów. Bóg mnie pobłogosławił moją pasją w wieku 28 lat. Chyba powinienem podziękować mojej byłej żonie za wprowadzenie mnie w świat filmu. Potem spotkałem Tracy Robinson i zacząłem z nią spędzać dużo czasu. Przeprowadziłem się do Los Angeles i zacząłem pracować nad teledyskami rapowymi najpierw jako asystent producenta, potem jako producent, a w końcu kiedy poznałem Tupaca, miałem okazję wyreżyserować samodzielnie pierwszy muzyczny teledysk, którym był ''2 of Americaz Most Wanted''. Wydaje mi się, żę ciągnie mnie ku czarnej kulturze w Ameryce, ponieważ nie możesz być traktowany w Stanach gorzej niż właśnie czarny.

    
Jak spotkałeś Tracy? Czy miało to związek z produckją filmów?

     Spotkałem ją podczas degustacji win w Irvine, a potem się zaprzyjaźniliśmy. Tak krok po kroku i staliśmy się parą, pracując non stop.

    
Dla tych, którzy nie wiedzą, kim była Tracy Robinson?

     Tarcy Robinson była asystentem produkcyjnym podczas jednego z pierwszych teledysków Tupaca. Była w nim tak rozkochana i zafascynowana, że podeszła do niego i powiedziała: ''Kiedy tylko będziesz tego potrzebował, możesz na mnie liczyć.'' Połknęła bakcyla Tupaca. Jest Afro-Amerykanką. Kiedy Pac opuścił Danemora i przeszedł do Death Row, zaraz po teledysku California Love poprosił swoją asystentkę Molly Monjauze, aby poszukała Tracy, aby mogła produkować wszystkie jego teledyski, a ja zabrałem się przy okazji razem z nią.

    
Poprzez Tracy poznałeś Paca? Co o nim słyszałeś wcześniej?

     Coś tam słyszałem, ale kiedy ją poznałem, zacząłem go słuchać. Pierwszy raz tak naprawdę sie tym zainteresowałem, kiedy pewnego poranka Tracy odebrała telefon o 3 rano, kiedy to Pac został pierwszy raz postrzelony w Nowym Jorku. Była zdruzgotana.

    
Kiedy po raz pierwszy spotkałeś Paca?

     Pewnego dnia zabrano mnie do domu w Malibu i przedstawiono mnie Molly jako partnera Tracy. On akurat bawił się w wodną strzelaninę z Outlawz. Przyłączyłem się. Wtedy właśnie nazwano mnie ''Szalonym Irańczykiem''.

    
Jakie było twoje pierwsze wrażenie, kiedy go poznałeś?

     Był fajny, ciepły i poniekąd straszny, bo miał określoną energię, która wypełniała przestrzeń, w której się znajdował. Po paru tydogodniach powiedział nam, że musimy się zająć produkcją wielu teledysków. Wtedy zdecydowaliśmy, że musimy założyć z nim firmę .Ja miałem firmę o nazwie 24/7, w której staliśmy się partnerami. Tupac posiadał 60%, a ja i Tracy pozostałe 40%.

    
Przy produkcji jakich teledysków pracowałeś?

    Byłem producentem Aint Mad At Cha i Hit Em Up, obu wersji How Do You Want It, wszystkich trzech wersji Made Niggaz, 2 Of Americaz Most Wanted, All About You, a także reżyserowałem 2 Of Americaz Most Wanted, Made Niggaz i powinienem zostać wymieniony przy produkcji Hit Em Up, ale nie zostałem.

   
Po jakim czasie zacząłeś pracować nad teledyskami i czy 2 Of Americaz Most Wanted był pierwszym, przy którym pracowałeś z nim i Tracy?

     Pierwszym był How Do You Want It, potem 2 Of Americaz Most Wanted, a następnie reszta. Potem zaczął opowiadać o pomysłach fimowych, które chciał zrealizować.

     Na czym polegała twoja praca przy How Do You Want It?

     Byłem producentem, tak jak i 2 Of Americaz Most Wanted.

    
Czy to było twoje pierwsze doświadczenie w oglądaniu, jak Pac gra? Jako doświadczony producent filmowy, jakie było twoje pierwsze wrażenie, kiedy ujrzałeś go przed kamerą?

      On był właścicielem kamery i był u siebie w domu. Produkowałem 2 Of Americaz Most Wanted, ponieważ reżyser, który miał go stworzyć, nie chciał dzielić się uznaniem z Tupakiem, bo bazował on na pomyśle Paca, więc się wycofał. Tracy, wiedząc, że chciałbym coś wyreżyserować, powiedziała mu to, a on rzekł, ''Pozwólmy sukinsynowi to zrobić.'' To był jeden z największych hajów, jakie miałem. Każdy aspekt tego teledysku był dla mnie błogosławieństwem. Robiłem swoje, a on kończył praktycznie wszystko, co zrobiłem. Pamiętam, jak po jednej ze scen, kiedy Tupac i Snoop siedzieli na czerwonej kanapie, po tym jak zakończyło się ujęcie, podszedłem do nich i powiedziałem - ''Jesteście zajebiści, nie dziwie się, że zgarniacie miliony.''

    
Istnieją materiały filmowe ''poza sceną'' pokazujące Tupaca i Outlawz z planu 2 Of Americaz Most Wanted, gdzie Pac z wielką energią mówi Outlawz, co mają robić. Czy to na planach teledysków było rzeczą normalną?

     Nie pamiętam tego tak dokładnie jak podczas Hit Em Up czy Made Niggaz. Mówił im, co mają robić i prowadził ich krok po kroku, on prowadził, oni podążali za nim.

    
Suge powiedział, że Tupac nie lubił tak bardzo Snoopa i pracował z nim tylko dlatego, że był w Death Row. Czy uważasz, że to prawda, patrząc na swoje doświadczenia z nimi związane?

     Nie zgadzam się z tym w ogóle. Myślę, że Pac kochał Snoopa i vice versa.

    
Wspomniałeś wcześniej o pomyśle tworzenia krótkich filmów. Czy jakikolwiek z nich nakręcono?

     Made Niggaz to był jedyny krótki film, jaki został zrealizowany. Na planie wybuchła bójka, więc musieliśmy go zamknąć i to dlatego skończyło się na tym, że Made Niggaz zostało teledyskiem.

    
Ile z tego filmu zostało nakręcone? Czy był on juz prawie na ukończeniu?

     Nakręcono 3 z czterech przewidzianych na to dni. Była to zasadniczo opowieść o Buffym i Piggym, którzy przybywają do Los Angeles i starają się przejąć rynek hadlu koką. Pac i Outlawz mieli ich powstrzymać.

    
Czy wiesz, dlaczego wywiązała się bójka?

     Tak, jeden z Outlawz i bardzo narwany kaskader zaczęli się na siebie drzeć. Jeden z facetów z ekipy filmowej zgasił światło, co nie pomogło w rozwiązaniu sytuacji.

    
Krąży po sieci obrotowa wersja Made Niggaz w bardzo złej jakości. Czy możesz nam coś o tym powiedzieć?

     Powiedziałem reżyserowi zdjęć, aby położył kamerę na stole i pozwolił aby Pac i reszta sami poruszali kamerą. Pierwsze ujęcie było niesamowite, ale podszedł do mnie reżyser zdjęć i powiedział, że zapomniał włączyć kamery. Potem powidzialem Pacowi i reszcie, że było to tak dobre, iż chciałbym to nakręcić jeszcze raz. Kiedy zakończono ujęcie i teledysk był gotowy, dałem Death Row obie wersje. Jedną z innym materiałem i jedno właśnie z opisanym wyżej. Nie widziałem ich od lat.

    
Te z innymi materiałem, to pewnie ten zawierający sceny z Tupakiem i Jimem Belushim z Gang Related?

     Były trzy wersje. Jedna była z Piggym i Buffym, do których strzelano jak i do zgrai gliniarzy. Była to wersja z mega przemocą.

    
Czy Pac napisał scenariusz do Made Niggaz?

     Pac miał pomysł, ja napisałem scenariusz, tak jak przy Hit Em Up.

    
Zakładam, że Hit Em Up powstało po Made Niggaz, ponieważ w tle Hit Em Up widać materiały z Made Niggaz?

     Tak

    
Jaka panowała atmosfera na planie Hit Em Up?

     Była dobra. Pac i Outlawz zrobili to, ci chcieli.

    
Byłeś obecny podczas kręcenia Aint Mad At Cha, kto napisał scenariusz do tego teledysku?

     Wyprodukowałem ten teledysk. Chyba reżyser napisał scenariusz, ale jak zwykle, korzystając z pomysłów Paca. Kevin Swain był jego reżyserem.

    
Czy kiedyś zastanawiałeś się nad tym, że Pac w tym teledysku zostaje postrzelony i zabity podobnie jak to miało miejsce w Las Vegas? Czy on w ogóle mówił coś o umieraniu za młodu, kiedy przebywałeś w jego pobliżu?

     Nie, nie mówił tego przy mnie. Przez swoje ostatnie osiem miesięcy życia wydaje mi się, że zaczynał się nastawiać bardziej optymistycznie. Tworzył plany długofalowe.

    
Dlaczgo nigdy nie wydano w pełni All About You?

     Nie wiem. To była decyzja podjęta w Death Row i Interscope.

    
W internecie krążą plotki o tym, jakoby Tupac planował stworzenie teledysków do Life Goes On, Amitions As A Ridah, All Eyez On Me. Czy jest w tym chociaż odrobina prawdy?

     Nigdy o tym nie słyszałem. Poczekaj aż zobaczysz Life Goes On, który ja zrobiłem.

    
Będziesz nam go musiał udostępnić.

     OK.

    
Czy kiedykolwiek miałeś okazję przeczytać scenariusze, które napisał Tupac? Co sądzisz o jego umiejętnościach pisarskich?

     Słyszałem o jednym. Live To Tell i był on świetny. Bardzo dobry scenariusz.
Mam nadzieje, że ludzie jego matki kiedyś go opublikują.

    
Zasadniczo to są oni w trakcie jego wdrażania w życie. Czy możesz nam cokolwiek o nim opowiedzieć?

     Scenariusz był niesamowity i cokolwiek autobiograficzny.

    
Słyszeliśmy, że Pac był w trakcie tworzenia filmu dokumentalnego o sobie, czy to prawda?

     Tak, ja kręciłem to wszystko.

    
Czy możesz nam coś o tym opowiedzieć?

     Jest to ten sam materiał, który uzyskano ode mnie i użyto w Thug Angel, Tupac: Ressurection, Biggie & Tupac i 2Pac 4 Ever, nie kupujcie tego ostatniego. W pewnym momencie zasugerowałem mu, że mogę go zacząć nagrywać non-stop, w studio, na planie filmowym, wszędzie i tak też zrobiłem. Nagrywałem go na kamerę i robiłem zdjęcia. To miało sens. On był żywą legendą i był na szczycie. Zawsze staram sobie wyobrazić, co on by mógł robić teraz. Obecnie to on zawstydziłby Russella Simmonsa, P. Diddy'ego i Jay-Z.

    
Ile, z grubsza, nakręcono materiałów? Czy było to bliskie ukończenia?

     Nakręciłem 18 godzin, z czego 6 godzin to czysty Pac.

  
   Cholera, musisz wydać DVD!

     Wszystko jest w porządku, co ma się stać, stanie się.

    
Czy uważasz, że to wszystko zostanie pokazane pewnego dnia? My, fani Tupaca jesteśmy łakomi na takie rzeczy.

     Robię wszystko, aby naprawić zniszczone mosty między mną i matką Tupaca i zrobię wszystko, aby postarać się wydać materiały, przeciwko którym, według mnie, Tupac nie zgłaszałby obiekcji. Mam w planach książkę ze zdjęciami i film. Jak wspomniałem wcześniej, chciałbym to wszystko zrobić, mając błogosławieństwo Afeni. Odpowiadam przed Pakiem i nie chcę obrażać jego matki.

    
Czy nakręciłeś jakieś materiały filmowe z koncertów w Klubie 662 czy House Of Blues?

     Nakręciłem cały koncert z House Of Blues moją kamerą Hi-8 z drugiego piętra. Nie była to dobra jakość. Kevin Swain nagrał nagrał to wszystko ośmioma kamerami.

    
Czy wiesz może, czy Afeni planuje wydać jakiś z tych koncertów? Czy Kevin Swain jest właścicielem tego materiału? Kto znajduje się w ich posiadaniu?

     Nie mam pojęcia, co oni planują. Materiały Kevina Swaina zostały nakręcone dla Suge'a, tak więc nie jestem pewien. Moje materiały związane były z podążaniem za Tupakiem przez tych parę tygodni.

    
Czy nakręciłeś Tupaca we Włoszech?

     Nie, nie pozwolił mi jechać. Cały czas go prosiłem, ale on chciał być sam z Kiddadą.

     Czy nakręcono jakiś film kiedy Tupac nagrywał w studio? A jeśli tak, to czy możesz jakiś wymienić?

     Kręciłem Paca w stuido, podczas nagrywania albumu One Nation, utworów z tego albumu, ale wydaje mi się, że niektóre z jego tekstów zostały przeniesione i użyte gdzie indziej.

    
The Realest Killaz na albumie Tupac: Ressurection z 50 Centem?

     Tak, to będzie jedna z nich.

    
Czy ten utwór znajdował się na albumie One Nation?

     Mam materiał filmowy, który ukazuje Paca, jak opiera się na ręce i słucha go. Jest bardzo smutny i zamyślony.

    
Czy wiesz o tym, że większość z taśm matek z albumu One Nation została skradziona?

     Co?

    
Te piosenki nie mają już taśm matek.

     Myślałem, że Afeni ma u siebie wszystko.

   
  Nie.

     Niech to, wydaje mi się, że ma je ktoś wpływowy.

    
Czy uczestniczyłeś w innych sesjach nagraniowych?

     Nie.

    
Czy możesz nam coś powiedzieć na temat książki i filmu nad którymi pracujesz?

     O filmie będą wam mógł więcej powiedzieć, kiedy za parę miesięcy zakończy się jego produkcja. Książka nosi tytuł Thru My Eyez i już miała się ukazać na rynku, ale jej wydanie musiało zostać przesunięte, zanim nie zostanie wydana przez rodzinę Tupac: Ressurection - jego życiowa historia. Książka powinna się ukazać z Boską pomocą gdzieś w 2005 roku. Jest to kolekcja zdjęć, które zrobiono podczas tych ostatnich ośmiu miesięcy, plus moje notatki z tego, co przez ten czas widziałem.

    
Ze wszystkich ludzi, przebywających w Death Row, jak ci się wydaje, kogo Tupac szanował najbardziej?

     Nie wiem zbyt wiele na temat jego relacji ze Suge'iem, ale wydaje mi się, że kochał Snoopa.

    
Czy sądzisz, że był on tam szczęśliwy?

     Uważam, że był gotów do opuszczenia Death Row.

    
Jak sądzisz, dlaczego Pac tyle pracował? Niezliczona ilość piosenek, teledyski, filmy?

     Nie wiem, ale jego terminarz był niesamowity. Filmy w dzień, piosenki w międzyczasie i teledyski w nocy.

    
Czy brałeś udział przy produkcji jakiegokolwiek teledysku stworzonego po odejściu Paca?

     Nie. Wierz mi, bardzo bym chciał.

    
Czy pokłóciłeś się z Afeni?

     Kiedy Pac odszedł, byłem zapatrzony w siebie i nie liczyłem się z innymi, uważałem, że robienie dla jego majątku tego, co uważałem za słuszne, bądź co uważałem, że Pac chciałby, aby to zrobić, wydawało mi się ważniejsze niż cokolwiek innego. Nie zdawałem sobie sprawy z tego, że rozmawiam z kobietą, która właśnie straciła swojego syna. Moje wyczucie czasu się skończyło, a pokora, której nauczyłem się przez ostatnie siedem lat, wiele mnie nauczyła.

    
Czy możemy porozmawiać na temat wydarzeń poprzedzających Las Vegas?

     Których wydarzeń?

    
Chciałbym poruszyć kwestię, o której mówiło parę osób, że on nie chciał tam jechać. Czy jest w tym choć odrobina prawdy?

     Nie chciał tam jechać. Nie jestem pewien dlaczego, ale nie chciał. Ostatnie parę tygodni było bardzo dziwne.

    
Co przez to rozumiesz?

     Oddalał się od Death Row i wypełnił już swój kontrakt. Wysłał także list Davidowi Kennerowi, który go zwalniał z jego posady i dał Tha Row znak, że kończy z nimi. Nie nosił swojego medalionu Death Row. Tylko Euphanasia.

    
Czy wiesz, dlaczego Pac zwolnił Kennera? Czy było to po prostu częścią planu opuszczenia Death Row?

     Sądzę, że zaczynał się od nich odcinać. Założył ze mna i Tracy firmę produkcujną, a także swoja wytwórnię płytową. Wydaje mi się, że chciał być niezależny.

    
Czy Makaveli Records Tupaca nie miało być oddziałem Death Row?

     Nigdy o tym nie słyszałem. Wydawało mi się, że to Euphanasia była wytwórnią, którą założył.

    
Wydaje mi się, że była to firma menadżerska, w której pracowała Yaasmyn Fula. Ale nie jestem pewien.

     No to w takim razie nie wiem.

    
Makaveli Records pojawiło się na niektórych plakatach Death Row z Killuminati: The 7 Day Theory. Może Tha Row zrobiła to po kryjomu.

     Nie wiem, ale przypuszczam, że tak.

    
Czy możesz potwierdzić, że on i Kiddada mieli się zaręczyć? Frank Alexander powidział, że nie, a Kiddada że tak?

     Z tego, co wiem, to byli zaręczeni. Mieli zamiar się pobrać. Po co Frank miałby mówić, że nie byli?

 
    Powiedział, jeśli dobrze pamiętam - Pac po prostu wykorzystywał ją do seksu. "Trenował ją'' i że słyszał o tym, kiedy Pac zmarł, więc nigdy nie zostało to potwierdzone.

     Brzmi to trochę nienawistnie. Pac kochał ją i tworzyli wspaniałą parę.

   
  Czy wiedziałeś, że Kevin Hackie pracował dla FBI, kiedy przebywał z Pakiem?

     To właśnie powiedział mi, kiedy byliśmy w szpitalu.

   
  Powiedział ci?

     Powiedział, że był tajniakiem.

    
Czy powiedział ci, co badał?

     Death Row.

    
Czy mówił coś o swoich spostrzeżeniach?

     Tak i nie. Uważam, że Kevin był trochę zakręcony i nie widział, czy ja wierzę w to, co on mówi. Dzieliłem pokój razem z nim i biologicznym ojcem Tupaca.

    
Billy Garland? Jak to się stało, że dzielił z tobą pokój?

     Nie mógł dostać pokoju, więc pozwoliłem mu pozostać w moim.

   
  Co sądzisz o Billym? Czy wiesz może, czy Pac pozostawał z nim w kontakcie po 1994 roku?
   
     Billy wydawał się zwykłym facetem, który był szczęśliwy z ponownego nawiązania kontaktów ze swoim synem. Powiedział, że Pac planował przewieść go samolotem wraz z rodziną na Święto Dziękczynienia. Był zwykłym facetem. Znając zarówno jego matkę, jak i ojca, powiedziałbym, że Pac był zdecydowanie dzieckiem Afeni, nie Billy'ego.

    
Jak dowiedziałeś się, że Pac został postrzelony?

     Kiedy? W Nowym Jorku byłem z Tracy i o 3 nad ranem dostaliśmy telefon. Kiedy postrzelono go w Vegas, czekałem na niego w klubie Suge'a 662

    
W porządku.

     Podszedł do nas Nate Dogg i powiedział, że Pac i Suge zostali ostrzelani. Szybko udaliśmy się do University Hospital i pozostałem tam przez sześć nocy od 12 do 8 rano. Paca zobaczyłem dopiero podczas piątej nocy.

     Czy osobiście sprawowałeś wartę?


     Przed jego drzwiami znajdował się tylko jeden ochroniarz Death Row i nie przydzielono mu dodatkowej ochrony przez pierwsze cztery noce czy coś koło tego, nawet pomimo śmiertelnych gróźb.

    
Groźby? Czy możesz coś więcej o nich powiedzieć?

     Nie miałem wyboru i musiałem siedzieć na warcie w szpitalu o północy. Nie miał wystarczającej ochrony i zdałem sobie sprawę z tego, że jakby co, to mogłem tylko próbować kogoś zatrzymać, czy wezwać pomoc. Człowiek od marketingu Death Row podszedł do mnie podczas trzeciej nocy około 22 i powiedział, że właśnie otrzymał telefon z Death Row, że do wytwórni dzwonili mordercy, mówiąc, że mają zamiar wybrać się do szpitala i dokończyć to, co zaczęli. Natychmiast zadzwoniłem na policję Vegas, dowiadując się, że cierpią na niedobory kadrowe i że nikogo więcej nie mogą przysłać. A jeśli coś miałoby się stać, powinienem poszukać policjanta, który pieszo patroluje teren szpitala, a wtedy on pomoże.

     Czy w tym momencie Suge wciąż znajdował się w szpitalu? Czy może chodziło tylko o Paca?

     Suge wyszedł po pierwszej nocy. Wydaje mi się, że podczas tej pierwszej nocy przenieśli go do prywatnego pokoju na czwartym piętrze.

   
  Dlaczego było tak mało ochrony?

     Nie wiem, ale to było dziwne. W poczekalni był jakiś starszy mężczyzna, który zajmował się ochroną. Po tym jak wyszli policjanci, powiedział - ''To bardzo dziwne, ponieważ w poprzednim roku gwiazda rodeo złamała stopę, a policja Las Vegas dała mu 4 funkcjonariuszy na całą dobę oraz jakieś naczepy dla jego rodziny, aby czuli się bardziej komfortowo.'' Najlepszy raper na świecie leżał na swoim łożu śmierci i nie mógł uzyskać niczego poza wsparciem znajomych. Było to bardzo dziwne i zastanawiające. Nienawiść na całego. Coś tu było podejrzane i do dnia dzisiejszego, nie wiem co.

   
  Czy Frank Alexander znajdował się w pobliżu, bądź jakikolwiek inny ochroniarz Death Row?

     Nie widziałem go. W nocy był tylko jeden facet z Death Row, ja w poczekalni i Noble pełniący nocną wartę. Nie wiem, gdzie on był.

    
Czy była jakakolwiek poprawa stanu Paca? Słyszeliśmy, że chciał wstać z łóżka, czy to prawda?

     Jedna z pielęgniarek powiedziała mi, że wprowadzono go w stan śpiączki, bo wciąż próbował wstać z łóżka i odłączyć się spod aparatury. Dlatego to zrobili. Ostatnio dowiedziałem się, że za każdym razem, kiedy się budził, myślał, że znajduje się zaraz po strzelaninie, więc był szoku.

    
Jaka panowała atmosfera w szpitalu? Czytaliśmy, że prasa chciała mu zrobić zdjęcie, czy kiedykolwiek musiałeś odsuwać reporterów?

     Podczas drugiego dnia mojego pobytu przyszła kobieta i zaczęła się ze mną spoufalać i zaczynała mnie o wszystko pytać. Nie miałem pojęcia, kim ona jest. Przyszła Molly Monjauze naklnęła na nią i wyrzuciła ją stamtąd. Okazało się, że była ona reporterem. Byłem naiwny. To była reporterka, której udało się podejść do Paca najbliżej.

    
Kiedy dowiedziałeś się, że odszedł? Byłeś wtedy w szpitalu?

     Nie, opuściłem szpital podczas szóstej nocy, kiedy pielęgniarka powiedziała mi, że jego stan poprawił sie o 13%. W tym momencie musiałem wrócić do LA, aby pomóc mojej partnerce Tracy przy teledysku. Następnego dnia byłem w vanie z tymi samymi ludźmi, z którymi byłem w Vegas, jechaliśmy autostradą, kiedy Theo - DJ miejscowej rozgłośni hiphopowej - powiedział o odejściu Paca.

    
Czy obwiniano za to Franka Alexandra? Zanim oraz po tym, jak Pac odszedł?

     Nie ja. I nie sądzę także, aby czynił to ktokolwiek inny. Byłem po prostu wkurzony na to, że nie miał przy sobie broni. Byłem zły na to, że nikt z nich nie odpowiedział strzałami.

  
   Czy w szpitalu byli jacyś goście godni uwagi, o których nie wiemy?

     Wszyscy przychodzili go odwiedzić. Nie byłem tam za dnia. Byłem tam wieczorami.

    
Czy masz plany, aby stać się częścią producentów filmowych Amaru?

     Nie wiem. Poczuję się wspaniale, kiedy będą mógł być częścią czegokolwiek powiązanego z Tupakiem. Najcięższe dla mnie jest to, że od momentu śmierci Tupaca nie byłem zaangażowany w żaden projekt z nim związany. Wiem, że jest na mnie zły, bo oczekiwał ode mnie czegoś więcej.

    
Jasnym jest, że ludzie, którzy go znali i którzy mają talent, nie są częścią jego projektów.

     To jest słodkie, ale nie jest to najlepsze rozwiązanie.

    
Czy możesz nam powiedzieć cokolwiek na temat dokumentu-hołdu Amaru, który kręciłeś?

     Zaczęliśmy nagrywać materiały w okolicach jednego roku po śmierci Paca. Nagrałem, jak wypowiadają się Afeni, Left Eye, Too Short, Shock G, Mike Tyson, Bizzy Bone i Jon B. Facet, który poskładał 2Pac 4 Ever, nielegalnie wykorzystał cały ten materiał, który nakręciłem dla Amaru. Wydaje mi się, że prawnicy Afeni wezmą się za niego. Dlatego uważam, że istotne jest, aby ludzie tego nie popierali.

    
Czy możesz nam przytoczyć jakieś rzadkie fakty, o których większość fanów nie wie?

     Dla mnie jedną rzecz, z której być może ludzie nie zdają sobie sprawy jest to, że był on zabawnym facetem. Humor był ogromną częścią jego codziennego życia. Przez ostatnie miesiące swojego życia przechodził transformacje. Zaczął budować swoje własne imperium. Słyszałem, jak podczas jednej z ostatnich rozmów powiedział - ''Ludzie za sześć miesięcy mnie nie poznają. Zacznę się zachowywać jak dorosły. Skończę z tymi pierdołami. W zasadzie pewnego dnia mogę kandydować na burmistrza Los Angeles, bo ci politycy są tak skorumpowani, że szkoda słów.'' On był gotów zmienić się bardziej to się komukolwiek śniło. Ludzie, którzy go pozbawili życia, zabili jednego z najbardziej wpływowych ludzi, jaki kiedykolwiek żył, biały lub czarny. Wydaje mi się, że ludzkość jest w błędzie, sądząc, że jesteśmy najmądrzejsi na tej planecie. Często zabijamy spośród nas tych, którzy mogą nas ocalić. On miał 25 lat. Zagrał w pięciu filmach i sprzedał tyle albumów. Kiedy ja miałem 25 lat, nie miałem pojęcia, jak będzie wyglądało moje życie i w którą stronę pójdę. Ludzie zapominają, jakim młodym człowiekiem był Tupac.
 

 1997-2013 Poznaj Tupaca - wszelkie prawa zastrzeżone!...