.
strona główna | powrót do listy wywiadów
.
.


2pac-forum.com – Emanuel Hums, producent teledysku Holler If Ya Hear Me (IX.2012)
tłumaczenie: Piotr Studziński (10.03.2013)


     W jaki sposób doszło do spotkania między wami?

     Poznaliśmy się w studio. Nie mieliśmy okazji spotkać się wcześniej. Wydaje mi się, że byliśmy ekipą, którą on i jego wytwórnia lubili.

     Gdzie nakręcono ten teledysk?

     W Compton.

     Czyj to był pomysł, żeby dodać to intro z dzieciakiem?

     To był pomysł Paca.

     Czy domyślasz się, dlaczego to zrobił?

     Kręciliśmy ten teledysk zaraz po ogłoszeniu werdyktu w sprawie Rodney’a Kinga. Chciał wyrazić swoje stanowisko na temat sytuacji w kraju i tego, jak wpływa ona na dzieci.

     Czy nie bałeś się, że rząd może zablokować wydanie tego rodzaju obrazu w ogólnodostępnej telewizji?

     Ależ skąd. Miasto Los Angeles stało w płomieniach, więc nie obawialiśmy się rządu. Chcieliśmy wpłynąć na rząd, aby zmienił swoje postępowanie.

     Jak wyglądała praca z Tupakiem nad tym teledyskiem?
    
     Pracowaliśmy razem bardzo intensywnie. Był pełen pasji, ale ważne było to, że dochodziło między nami do wymiany poglądów przy określaniu finalnej wizji. Od momentu poznania darzyłem tego kolesia wielką miłością. Czułem, kim one jest naprawdę, tam pod ta wizerunkową skorupą.

     Możesz podzielić się z nami jakąś ciekawą historyjką z planu teledysku?

     Jasne. Pac sprowadził na plan członków murzyńskiego klubu strzeleckiego z Oakland. W teledysku strzelano ostrą amunicją. Pac chciał, żeby wszystko wyglądało możliwie jak najbardziej realistycznie.

     Jest to dla mnie nowa informacja i brzmi to dość zabawnie.

     Kiedy strzelano ostrą amunicją, to nie było to ani trochę zabawne. To, że ci kolesie strzelali prawdziwymi pociskami, było głupie i niebezpieczne, ale nie byłem w stanie ich powstrzymać. Wyłączając tą sytuację, było zabawnie. Panowało spore napięcie, bo wytwórnia miała inny pomysł na ten teledysk niż Pac, ale nikt nie był w stanie go powstrzymać.

     Czy jego wytwórnia życzyła sobie mniej przemocy w tym teledysku?

     Dokładnie. Oni nie mieli żadnego pomysłu na jego artystyczny rozwój. Swoją uwagę skupiali na Markym Marku.

     Interscope i tak się go później pozbyło…

     W tamtym okresie wszystko ku temu zmierzało.

     Czy Tupac prosił cię kiedyś o wyprodukowanie dla niego kolejnego teledysku?

     Tak, ale nic z tego nie wyszło. Kilka razy próbowaliśmy coś razem zrobić, mimo tego, że było nerwowo i nie zgadzał się z wieloma naszymi posunięciami. Finalny produkt mówi sam za siebie i rozstaliśmy się, szanując się nawzajem.

     Czy chciałbyś powiedzieć jego fanom coś jeszcze?

     Tupac był najbardziej charyzmatycznym i najintensywniej pracującym artystą, z jakim przyszło mi współpracować. W tamtym okresie dźwigał na swoich barkach spory ciężar i było to zrozumiałe. Nie było takiej możliwości, żeby przeżył on, prowadząc taki tryb życia. Praca z nim była była zaszczytem i nigdy nie zapomnę tych wspomnień.

 

 1997-2013 Poznaj Tupaca - wszelkie prawa zastrzeżone!...