.
strona główna | powrót do listy wywiadów
.
.


HitEmUp.com - wywiad z prawnikiem Amaru Entertainment, Diną LaPolt (I.2003)


     Na początku prosze Cie, abyś powiedziała coś o sobie

     Jestem prawnikiem zajmującym się ogólnie pojętą rozrywką w Los Angeles

     Jakie są twoje relacje z Shakur Estate i Amaru Entertainment?

     Reprezentuję Amaru we wszystkich przedsięwzięciach związanych z rozrywką - wydawanie albumów, książek, filmów. Dodatkowo zapewniam wsparcie prawne innym prawnikom pracującym dla Amaru - Donaldowi Davidowi w sprawach związanych z postępowaniem sądowym, Ericowi Farberowi z internetem i piratami, Stanowi Sokoloff w kwestiach związanych z marką.

     W jaki sposób zaczęłaś z nimi współpracować?

     Przez moją starą firmę prawniczą.

     Twoja nowa publikacja na temat 'zasady 7 lat' dotyczy czego konkretnie? Czy możesz nam coś więcej na ten temat powiedzieć?

    Kodeks pracy w Kaliforni wyklucza artystów z grupy osób objętych przepisem, który zabrania wiązania ludzi umowami na świadczenie usług przez więcej niż 7 lat. Innymi słowy - wytwórnie płytowe są jedynymi firmami, które mogą trzymać cię na kontrakcie przez wiele, wiele lat, niezależnie od tego, czy ci za to płacą, czy nie. Ten przepis jest często porównywany do praw z początków XIX wieku. To nie jest dobre dla artystów. My (prawnicy jak ja) walczymy w Waszyngtonie o lepsze przepisy dla wykonawców.

     Czy możesz nam powiedzieć, ile niewydanych piosenek Tupaca zostało objętych prawami autorskimi. Zanim pojawiło się 'Better Dayz', HitEmUp.com stworzyło listę kawałków, które niedawno stały się prawnie chronione - część z nich ukazała się na nowym albumie, a część nie (jak na przykład '6 or 12', 'The Man', 'Set It Off')

     Wszystkie zostały objęte prawami autorskimi

     Czy trudno jest uzyskać pozwolenie na wykorzystanie sampli z oryginalnych podkładów Tupaca? A może już od samego początku zakładacie, że nie będziecie ich używali?

     Sample pochłaniają masę kasy artystów, twórców piosenek i producentów, więc wszyscy starają się nie używać ich, chyba że jest to absolutnie konieczne. Opłata za sample składa się z dwóch części: opłata za nagranie-matkę, która, w większości przypadków, jest płacona wytwórni, która ma prawa do nagrania, z którego będzie pochodził sampel. Do tego dochodzą automatyczne tantiemy i inne opłaty, które są przeznaczone dla właścicielu nagrań znajdujących się na nagraniu-matce (na przykład producent, który stworzył podkład i raperzy odpowiedzialni za zwrotki i chórki). Dodatkowo, właściciele samplowanej piosenki zawsze żądają udziału procentowego ze sprzedaży utworu. Jak widzisz, to bardzo dużo pieniędzy.

     Czy istnieje szansa, że wydany zostanie zestaw z oryginalnymi kawałkami?

     Tak.

     Czy są już jakieś plany odnośnie materiału z okresu Death Row, który jeszcze nie został wydany?

     Cały materiał w końcu zostanie wykorzystany.

     Czy nowy album, jako że nie będzie to płyta związana z Death Row, będzie produkowany przy współpracy 'We Got Kidz Production'?

     'We Got Kidz Productions' to firma producencka, której właścicielem jest EDI z Outlawz. Jestem pewna, że będzie miał w tym jakiś swój udział - zawsze miał.

     Czy poproszono ciebie o objęcie prawami autorskimi jakichś konkretnych piosenek, które mają znaleźć się na nowym albumie?

     Wszystkie utwory są objęte ochroną prawną.

     Czy Ressurection zostanie wydany najpierw na DVD, czy też może na początku ukaże się w kinach?

     Premiera nastąpi w kinie.

     Czy możesz powiedzieć nam coś o ścieżce dźwiękowej?


     Pojawią się tam utwory z filmu i parę nowych kawałków.

     Czy Daza zmuszono do oddania większej ilości Datów niż zawierających tylko to, co ukazało się na 'Makaveli & Dilliger EP'?

     Daz dał nam wszystko, co miał. Jeżeli nie, odpowie za to przed sądem.

     Czy to prawda, że ustalono, iż 'Makaveli & Dillinger EP' pojawi się nie wcześniej, niż 90 dni po premierze 'Better Dayz'? Czy mogłabyś dokładnie wyjaśnić, jaki jest status tego albumu?

     Wszystkie mastery, które miał Daz, należą do Amaru i umowa, która on podpisał o tym mówi.

    Jeżeli ktoś chciałby wykorzystać sampel z utworu 2paca, jak by to musiało wyglądać? Kto podejmuje decyzję, czy zgodzić się na coś takiego, czy nie?

     Pisemna prośba musi zostać przefaksowana do mojego biura. Potem należy dostarczyć kopię nowego kawałka, gdzie został wykorzystany sampel. Następnie przesyłam to wszystko do odpowiednich osób - Universal Music w sprawach wydawniczych oraz do Afeni w celu zaaprobowania.

     Jaki jest największy problem, który napotykacie przy wydawaniu Tupaca?

     Piractwo to numer 1. Gdy ludzie wysyłają sobie mejlami kawałki Tupaca, to wtedy to jest kradzież. Numer 2 to kłótnie pomiędzy wytwórniami w sprawach wydawniczych.

    Czy podkład na kawałku 'Fame' to pierwotna wersja muzyczna, czy może został on całkowicie zmieniony? Dlaczego nie został podany producent tego kawałka?

      To wersja oryginalna. Zaś producentem jest Tyrone Wrice.

    Czy Afeni wydała pozwolenie Duck Down Records na rozpoczęcie prac nad albumem 'One Nation'? Czy rozmawiano już o dacie wydania?

     Próbujemy teraz dostać się do tych kawałków. Nie mamy ich i pracujemy razem z Duck Down, aby określić, kto ma oryginalne nagrania.

     Dlaczego wycięto pewne słowa z kawałka 'This Ain't Livin' (i jakie to były słowa) i słowa 'Death Row' z kawałka 'LastOnesLeft', wydanego wspólnie z Death Row?

     Nie wiem.

     Czy istnieje kawałek zatytułowany 'Homicidal Fantasies'?

     Nie wiem.

     Kto ma prawa do nazwy grupy 'Thug Life'?

     Wydaje mi się, że ta nazwa jest własnością firmy Thug Life szyjącej ubrania - to są nasi przyjaciele. Jak na razie nie było z tym żadnych problemów - ani z naszej, ani z ich strony.

     Czy znasz stronę HitEmUp.com

     Tak.

     Czy chciałabys powiedzieć fanom coś, czego nie wiedzą na temat niewydanego materiału Tupaca, albo powiedzeć coś ogólnie?

     Słuchajcie Tupaca cały czas - bo my ciągle będziemy wam coś dawać!

wywiad pochodzi z magazynu The Source

Tylko kilka osób wie o czym mówił 50 Cent w swoim utworze ''Many Man'' w wersie: ''Kiedy Pac został postrzelony / Dostałem wiadomość z pudła, że oberwało się Tutowi.'' Tut, o którym mowił, to 41-letni Walter Johnson, człowiek, który jak niektórzy uważają jest odpowiedzialny za zamach na Tupaca Shakura z roku 1994, który miał miejsce w Studiach Nagraniowch Quad w Nowym Jorku. Tut przyznaje, że nie nie jest aniołem, lecz chciałby oczyścić swoje imię z tego szczególnego zarzutu. Podczas telefonicznego wywiadu z więzienia, przeprowadzonego przez The Source, Tut mówi o swoim zaangażowaniu we wciąż nie wyjaśniony zamach na Tupaku.

The Source: Dlaczego ludzie związani z Hip-Hopową społecznością mówią, że byłeś zamieszany w zamach na Tupaca przeprowadzony w Quad Studios?

Walter Johnson aka King Tut: Prawde mówiąc nie było mnie tam. Nigdy nie spotkałem Tupaca Shakura. W czasie zamachu nie było mnie w tym budynku.

Czy zdziwiło cię, kiedy cała ta sprawa powróciła w momencie, gdy 50 Cent wspomniał tą sytuację w utworze ''Many Man''?

Nie znam osobiście 50 Centa. Wymienił moje imię w swoim utworze, tylko że ja nie wiem po co to robił. Wydaje mi się, że 50 Cent wykorzystuje wszystko co tylko może, aby sprzedać swoje nagrania. W jego utworach możesz odnaleźć takie osoby jak Pistol Pete, Pappy Mason czy innych, myślę że niektórzy robią tak, aby poniżać innych. Kiedy indziej robią to, aby ich sławić, a jeszcze innym razem robią to, ponieważ uważają, że to właśnie otworzy ludziom oczy na daną sytuację.

Czy wiesz dokładnie skąd pochodzi ta informacja?

W biznesie muzycznym siedzą ludzie, którzy mnie wrobili... A zrobili to dlatego, aby nie stracić swoich udziałów w tym biznesie. Zrobili to, co zrobili, aby uniknąć swojego upadku. Nie chcę tu wymieniać żadnych nazwisk, ponieważ w dalszym ciągu toczy się śledztwo oraz sprawa przez którą siedzę w więzieniu. Te osoby powiązały moje nazwisko z sytuacją Tupaca. Podali policji moje nazwisko, żeby mnie ujęła.

Z powodu jakiego zarzutu znajdujesz się teraz w więzieniu?

Chłopak i dziewczyna mieli sprawę za narkotyki. Zostali okradnięci. Policja złapała mnie i powiedziała, że jestem aresztowany za rabunek na tej dziewczynie (biżuteria i kurtka). Chłopak nigdy nie zidentyfikował mnie jako tego, który ich napadł, lecz zmuszono dziewczynę aby na mnie nakłamała w zamian za nietykalność. Przyznaję, że pochodzę z ulicy, mam kartotekę i wiele problemów z prawem, ale akurat w tamtym okresie zacząłem się poprawiać. Właśnie wróciłem wtedy do domu po wygraniu sprawy z 17 zarzutami dotyczącymi handlu narkotykami, a tu się okazuje, że aresztują mnie za inny zarzut.

Tak więc uważasz, że Federalni wykorzystali tą sprawę, aby cię zamknąć w więzieniu, ponieważ sądzili, że to ty byłeś zamieszany w zamach na Tupaca z 1994 w Quad Studios?

Kiedy mnie schwytali sądzili, że Puffy Combs był tym, który wydał na Tupaca wyrok; że to Puff był odpowiedzialny za ten zamach. W zasadzie w tamtym okresie nie zadawałem się z Puffym i całą resztą. Zaznajomiłem się bliżej z Seanem ''Puffy'' Combsem, po tym jak wydarzył się ten incydent z Tupakiem. W tym przemyśle są pewne postacie, które miały w tym swój udział, ale ja nie mam nic do ukrycia. Chcę, żeby cały świat na to spojrzał i przeprowadził własne śledztwo dotyczące tego, kto stał za pierwszą próbą, jak i za właściwym zabójstwem Tupaca.

Jakie łączą cię stosunki z Puffym?

Nie łączą mnie z nim żadne stosunki. Skupiałem się na tym, aby wejść w świat branży muzycznej, poznać różne osoby i nauczyć się tyle ile tylko się dało. W tamtym okresie z Puffym Combsem zadawało się także parę innych osób, które także pochodziły z Brooklynu. Kiedy weszłem w kręgi branży, te osoby nie chciały aby coś mnie łączyło z Puffym Combsem, dlatego naopowiadały mu o mnie wiele złych rzeczy - że nie można mi ufać.

Ukazało się parę artykułów, które mówiły o twoim udziale w strzelaninie w Quad, wspomniano cię nawet w książce na temat morderstwa Tupaca Shakura autorstwa Cathy Scott. Jak masz się zamiar do tego odnieść?

Osobistości, które mnie wrobiły, poszły do Suge'a Knighta i powiedziały mu, że to ja zrobiłem. Lecz kiedy Suge i jego ludzie zobaczyli zdjęcie, wiedzieli że to nie ja. (Reporter Los Angeles Times) Chuck Phillips przyjechał zrobić ze mną wywiad rok temu. Chciał dowiedzieć się czegoś o Suge'u i Puffym. Powiedziałem mu, że Puffy nie jest 'tego rodzaju' osobą i że chcieli abym go wrobił. Cathy Scott też chciała na mnie naskoczyć. Jeśli kochasz choć trochę Tupaca Shakura, jeśli kochasz choć trochę Biggie Smallsa, jeśli kochasz chociaż trochę rap, to zainteresuj się tą sprawą i zobacz co mam do zaoferowania. Może nie znam wszystkich odpowiedzi, ale jestem prawie pewien, że wiem coś bardzo ważnego, czym będzie zainteresowany świat rapu. Tak jak glina może zdemaskować przestępcę, tak przestępca może zdemaskować glinę.

Wygląda na to, że Hip Hopowy Oddział Specjalny pracował już wtedy. Z twojej perspektywy czy możesz ocenić na ile rzeczywisty jest Oddział Specjalny?

Oni atakują Hip Hopową społeczność i mówią, że rap jest źródłem zbrodni... Ponieważ teksty rapowe są bardzo często rewolucyjne, to często odbiera się je jakos nawoływanie do przemocy. Biała Ameryka tego nie rozumie. Atakują Hip Hop ponieważ generuje on bardzo dużo pieniędzy, oni nie chcą by młody, Czarny mężczyzna miał taką ilość pieniędzy, nie chcą żeby miał dzięki temu jakąkolwiek władzę. Ponieważ Hip Hop cały czas się rozwija i staje się silniejszy, stajemy się głównym czynnikiem politycznym.
 

 1997-2013 Poznaj Tupaca - wszelkie prawa zastrzeżone!...