.
strona główna | przetłumaczone książki
  .
.


1. Początki | 2. Skrzyżowanie | 3. Trasy koncertowe Digital Underground | 4. Hollywood i tatuaże |
5. Trasa Public Enemy i 'Nothing But Trouble' | 6. Znowu w trasie z PE | 7. Początek końca przyjaźni
|
 

     DU właśnie zakończyło dwuletnie koncertowanie począwszy od 1989 do 1990 roku. Teraz była jesień roku 1990. Wszyscy w zasadzie zaczęli zajomwać się własnymi projektami. Money-B i DJ Fuze tworzyli Raw Fusion, Shock-G zajmował się byciem znaną osobistością. Ja tworzyłem Force-1-Network z Quincy Jonesem. Tupac występował w filmie Juice. Mimo tego, wszyscy znowu razem zebraliśmy się, aby pojechać w trasę do Japonii, ponieważ Digital Underground nigdy nie było w Japonii.

     Japonia była dla nas szokiem kulturowym. Byliśmy już w Europie i widzieliśmy zmieniającą się kulturę, ale kiedy przyjechaliśmy do Tokyo w Japonii, to tamtejsze dzieciaki były poubierane jak LL Cool J - to było niesamowite. Dzieciaki tam były całkowicie zakręcone hip hopem, oni lubili nas za naszą Czarność. Jednak ze wszystkich możliwych rzeczy, w Japonii panowało największe uwielbienie dla "penisa czarnego człowieka". To było jedno z najbardziej niesamowitych przeżyć, po prostu przebywanie w tamtym miejscu i obserwowanie tego wszytkiego.
     DU tworzyło róznego rodzaju konkursy, jak na przykład: "konkurs w robieniu 'loda' " (dick sucking contest) Te japońskie dziewczyny ustawiały się w kolejce i naprawdę chciały wygrać. Nawet nie wiem, co one chciały niby wygrać. Wydaje mi się, że akurat w tamtym momencie to my byliśmy tymi, którzy cokolwiek wygrywali. Pamiętam sytuację, kiedy jedna z dziewczyn wyciągęła aparat i chciała zrobić zdjęcie penisa Tupaca na parkingu. Działo się to w Yokohamie i Tupac wyświadczył jej tą przysługę. Było to jedno wielkie szaleństwo, ponieważ nagle zewsząd zaczęły pojawiać się aparaty, błyskały flesze i różnego rodzaju ludzie robili zdjęcia penisa Tupaca. Mieliśmy setny ubaw, a jako, że Tupac był pro-czarnym kolesiem, to Japończycy chcieli wiedzieć o nim wszystko. Japonia to było niesamowite doświadczenie.
     To było ostatnie tourne pierwotnych członków Digital Underground. Potem wszyscy zajęliśmy się własnymi sprawami, a Tupac rozpoczął karierę solową. To był koniec tego nieprawdopodobnego zespołu talentów.

     Kiedy wróćiliśmy z powrotem do USA, Tupac stracił główną rolę w filmie "Menace to Society" i pobił reżysera. Wydaje mi się, że Tupac dowiedział się, iż został wyrzucony z obsady i za to właśnie pobił reżysera. Oczywistym było, że Tupac miał na głowie zbyt wiele rzeczy. Nosiło go w różnych kierunkach i być może niezbyt poważnie traktował tą rolę. Tupac dał braciom Hughes bardzo dużą szansę, zatrudniając ich do reżyserowania teledysku do jego pierwszego singla "Trapped" pochodzącego z jego debiutanckiego, solowego albumu "2Pacalypse Now". Sądzę, że Pac uważał, że oni mu są w związku z tym coś winni. To wymknęło się spod kontroli, wszyscy dzieliliśmy tych samych menadżerów i wszyscy czuliśmy tego skutki. Tupac skupiał uwagę całego managementu za każdym razem, kiedy miały miejsce podobne sytuacje. To był nieciekawy okres. Tupac olewał wszystkie główne role w ważnych filmach.

     Sukces debiutanckiego albumu Tupaca "2Pacalypse Now" oznaczał koniec wspaniałej przyjaźni między Packiem, a Digital Underground. Rozdźwięk między pierwotnym składem zespołu stawał się coraz bardziej wyraźny. Potem krążyły nawet plotki, że członkowie ekipy Tupaca z Thug Life pieprzyli narzyczoną Shocka-G. Taka nie do pomyślenia obraza spowodowała gwałtowną reakcję Shocka przeciwko członkowi Thug Life. To wkurzyło Tupaca, który ogłosił "Wojnę" przeciwko całemu obozowi Digital Underground.
     Coś koło 1992 roku, bądź na początku 1993, Shock-G - człowiek, który pozwolił rapować Tupacowi po raz pierwszy na profesjonalnym albumie i zabrał go ze sobą w trasę - stał się teraz obiektem złości Tupaca. Shock znalazł sobie kobietę, o którą bardzo dbał i rozeszły się plotki, że dwóch członków zespołu Thug Life posuwało kobietę Shocka, podczas kiedy on podróżował i nagrywał. Prawdopodobnie nie było to prawdą, ale nawet mimo tego, takiego rodzaju gadka dotknęła wszystkich w obozie Digital Underground. Nigdy nie wierzyłem, że Tupac miał coś z tym wspólnego, ale plotki głosiły, że niektórzy z członków jego zespołu mieli.

     Słysząc o tym, wściekły Shock-G pojechał z Bay Area do Los Angeles, aby stawić czoło ekipie Thug Life. Przyjechał do Los Angeles, znalazł jednego z członków Thug Life i pobił go. A kiedy wiadomość o tym ataku dotarła do Tupaca, wściekł się. Kiedy zadzierasz z jego ekipą, zadzierasz z nim.
     W tamtym okresie Tupac był już mężczyzną. Był już na swoim, miał nawet swój własny wspomagający go zespół Thug Life i działy się naprawdę wielkie rzeczy. Shock-G wziął na siebie całą tą sprawę i przyjechał do L.A., aby bronić honoru swojej kobiety, a Pac w odpowiedzi ogłosił Wojnę przeciwko wszystkim członkom DU. Nikt nie czuł się bezpiecznie, czy zwolnionym z odpowiedzialności, ponieważ Shock-G zadarł z ekipą Thug Life.
     W końcu jednak do akcj wkroczył wspólny management Tupaca i DU i ogłoszono rozejm w imię dobrej pomyślności wszystkch zainteresowanych i ich kont bankowych. Jednak po tym incydencie nigdy nie było już tak, jak kiedyś. Pomimo tego, że czasowy rozejm trwał na tyle długo, że Tupac i Shock-G stworzyli, nagrali i wykonali teledysk do przeboju 'I Get Around' to stosunki między pierwotnymi członkami Digital Underground, a Tupakiem nigdy już nie były takie same.

     Moją intencją nie jest bagatelizowanie wspaniałej pracy mojego zespołu Digital Underground, czy życia mojego przyjaciela Tupaca Shakura. Moją intencją jest stworzenie kroniki początków prawdziwego hip hopu i mulitmedialnego buntownika. Tupac nigdy nie chciał niczyjej sympatii, czy współczucia, on pragnął abyście zwrócili na niego uwagę.

"Każdy czarnoskóry człowiek coś mi zawdzięcza!" - Tupac Shakur, 4 lipca 1990

Ostatni raz widziałem Tupaca na ślubie Shocka-G, który miał miejsce latem 1994 roku. Potem widziałem go w telewizji, na wózku inwalidzkim, jak idzie do więzienia po tym, jak został postrzelony w Nowym Jorku. Nigdy potem już nie rozmawialiśmy, nie było braterskiej komunikacji. Już dłużej nie nadawaliśmy na tych samych falach...

KONIEC...
 

 1997-2012 Poznaj Tupaca - wszelkie prawa zastrzeżone!...