.
strona główna | przetłumaczone książki
  .
.

 

1. Wrightway Security | 2. Snoop i Dogg Pound | 3. Dr. Dre | 4. Pac | 5. Wybrany | 6. Śmierć za rogiem |
7. "Słodycze"
| 8. Kobiety | 9. Sławne seks-spotkania | 10. Włochy | 11. Straszne noce | 12. Hit 'Em Up |
13. Lemika | 14. Las Vegas 7 września | 15. Kozioł ofiarny | 16. Przeciwko światu |
17. Zabójstwo Biggiego Smallsa  | 18. Nie jestem na was zły | 19. Do Paca |
20. Mowa pochwalna
 

     Podczas wszystkich spotkań ochrony, które się odbyły, a odbyło się ich sporo, najważniejsza rzecz nie została zrobiona. Z mojego punktu widzenia, Wrightway nie zawsze zwracało należytą uwagę na to, co działo się w studio. Powinniśmy zostać ostrzeżeni o "Hit 'Em Up", kontrowersyjnym utworze Tupaca, nagranym w sposób, który wprost zapraszał kłopoty ze Wschodniego Wybrzeża. Mogli przynajmniej rozważyć ostrzeżenie mnie, jego ochroniarza. Rozumiałem, dlaczego Pac nic nie powiedział, on to po prostu tworzył, nie przesiadywał, gadając o tym. Ale w ogóle mnie nie ostrzeżono, tak więc pewnego czerwcowego dnia prowadzę mój wóz, ja i moja żona pojechaliśmy na obiad i wracając do domu, słuchaliśmy The Beat Julia G. Usłyszałem o nowej piosence Tupaca, ale potem Julio zaczął piszczeć (sygnał zagłuszający przekleństwa). Więcej było pisków, niż słów w tej piosence. Ja i żona byliśmy na drodze dojazdowej, słuchając tego i nie mogliśmy w to uwierzyć. Kiedy podchodziłem do drzwi, telefon już dzwonił, był to Reggie, pytający mnie, czy słyszałem ten utwór. Powiedziałem mu: "Reggie, będziemy potrzebowali dwóch kamizelek kuloodpornych, będziemy potrzebować więcej niż mnie do ochrony Paca i musimy pogadać z Suge'iem." W zależności od tego, na jakie uroczystości się wybieraliśmy, od tego momentu nosiłem kamizelkę, ale Pac robił to rzadko i musiało się to zmienić.

     Utwór zasadniczo atakuje obóz Bad Boy'a, od Biggiego Smallsa, Puffy'ego Combsa po wszystkich, którzy są po ich stronie. "Hit 'Em Up" w gruncie rzeczy oznaczało: "Kiedy was zobaczymy, narobimy wam kłopotów, pięść do pięści, rękawica do rękawicy, broń, cokolwiek. Jeśli nas zobaczycie, bądźcie przygotowani, aby rzucić się na ziemię, ponieważ zaczęło się." Kiedy wszedłem na drugi dzień do jego naczepy, spojrzałem na niego i powiedziałem: "Co ty kurwa robisz?" On spojrzał na mnie zdziwiony: "No, co?" Potem zaczął się śmiać tym figlarnym chichotem Paca. Stał tam bez koszuli, paląc skręta w tyle naczepy. "Człowieku, muszę teraz zdobyć dwie kamizelki" - powiedziałem. "Tak, naprawdę Pac, musisz pogadać z Suge'iem. Musimy zwiększyć twoją ochronę. Ta piosenka spowoduje wiele zamieszania i będzie wiele miejsc, do których jeździmy, gdzie będziesz potrzebował więcej niż jedną parę oczu." Pac podszedł do sprzętu audio, włączył tą pieprzoną piosenkę i kiedy się do mnie zbliżył zaczął do niej rapować. Nie do wiary!. Kiedy skończył rapować powiedział: "Frank, ta piosenka będzie grana w każdym klubie, non stop. Didżeje dzwonią tu z całego kraju, aby dostać tą piosenkę!" Utwór ten nie znalazł się na albumie, lecz na singlu "How Do U Want It". Przez jakiś czas nie była przewidziana do wydania, a już była przebojem.

     Przekazałem mu moje odczucia, a on po prostu powiedział: "Zadzwoń do Reggiego." Powiedziałem mu, że rozmawiałem z nim poprzedniego wieczora, on na to: "Zadzwoń do Suge'a". Wydawało się, że w ogóle gówno go to obchodzi, ale nie był przeciwko mnie, kiedy starałem się o dodatkową pomoc. "Dobra" - myślę sobie. "Teraz wreszcie uzyskam dodatkową ochronę, która potrzebna jest do tego, żeby trzymać tego chłopaka z dala od kłopotów." Wrightway miało spotkania z Suge'iem cały czas w jego domu w Malibu i znowu przywołaliśmy tę piosenkę. Spotkanie miało się zacząć o 23, ale Suge nie przybył aż do 2 w nocy. Wiedziałem, że będziemy mieli kłopoty, bo zbliżały się występy w Nowym Jorku. Przygotowywaliśmy się do podróży w różne miejsca, wiedziałem, że będą tacy ludzie na Zachodnim Wybrzeżu, którym nie spodobała się ta piosenka i zgłosiłem moje obawy dotyczące tej sfery. Powiedziałem bezpośrednio do Suge'a: "Musimy mieć więcej ochroniarzy pracujących z Pakiem." "Tak, masz rację" - odpowiedział. "Ale on nie lubi nikogo innego, tylko ciebie." Zdziwiło mnie to, że powiedział to przed wszystkimi, ale cieszyłem się także, że się ze mną zgadzał. Prawda była taka, że tego wieczora było w tym pokoju około 15 ochroniarzy, a kiedy pojawiła się ta piosenka, żaden z nich nie chciał znajdować się w pobliżu Paca. Większość z tych facetów, stwierdziła, że trudno się z nim pracuje, trudno z nim zacząć, a teraz nie zanosiło się na to, żeby było chociaż odrobinę łatwiej. Kiedy oceniam tę sytuację z perspektywy, uważam, że "Hit 'Em Up" była pechową piosenką od pierwszej chwili, kiedy ją usłyszałem. Jeżeli o tym myślisz, spójrz, co zdarzyło się trochę później. Sądzę, że moje instynktowne uczucie było prawdziwe.

     Suge musiał wiedzieć, na ile poważny był to problem. Sprawa ta powinna być nadrzędną dla całej firmy, ale wyglądało na to, że jestem jedynym, który patrzył na to od tej strony. Sprawą oczywistą było, że oni nie zastanawiali się, co będzie jeśli go stracą. Oni byli Death Row i po prostu nie traktowali tej sprawy poważnie. Nawet ta piosenka kończy się linijką, mówiącą o tym, że ekipa Death Row pozostaje uzbrojona. Ironia tkwi w tym, że Suge znał znaczenie ochrony. Chwalił ochronę cały czas, mówiąc nam, że bez ochrony nie ma Death Row, ponieważ to my odpowiadamy za artystów, studio i pomagamy prowadzić firmę. Jeżeli mieliśmy problemy z artystami, on chciał o tym wiedzieć. Pamiętam, jak pewnego razu zwołał spotkanie w restauracji rybnej Gladstone's w Malibu z widokiem na Pacyfik. Każdy pracownik Death Row tam był, od tego studyjnego, po biurowego. Darł się na dupków straszliwie. Celem spotkania było to, że Death Row idzie naprzód, a zdawało mu się, że ludzie osłabiają jego pozycję, co dla Suge'a znaczyło to samo, co zabierać mu jedzenie z ręki. Dowiedział się, że pewien pracownik kombinuje i skonfrontował go na miejscu. Jedynymi członkami Death Row, których chwalił, byli ochroniarze, ponieważ nigdy nie miał z nami problemów. Było to oczywiście przed śmiercią Tupaca. Była to także pierwsza noc, kiedy zobaczyliśmy obrazek na potrzeby albumu Makaveli, który ukazywał Tupaca na krzyżu w pozie podobnej do Jezusa Chrystusa, na krzyżu widniały nazwy wszystkich najważniejszych miast posiadających getta. Może nie był on Jezusem Chrystusem na tej ziemi, ale był kimś, kto potrzebował ochrony na tym świecie. Problem tkwił w tym, że nikt nie mógł obronić go przed samym sobą.

13. Lemika >>>

 1997-2012 Poznaj Tupaca - wszelkie prawa zastrzeżone!...