.
strona główna | aktualności | forum | redakcja |  historia serwisu
..
.

ŻYCIE

Kariera muzyczna

1984-1988 | 1988-1991 | 1991-1994 | 1995-1996 | 1996-dziś

2 From The Crew, One Nation MC’s, Striclty Dope i DU (1988 – 1991)

Tupac przeprowadził się do Marin City, a co za tym idzie, Born Busy rozpadło się. Brewster, jeden z kolegów Shakura z ‘ Dżungli’, tak wspominał pierwsze chwile Paca w mieście: „Gable usłyszał jak rapuje i zaczął tworzyć bity. Zbliżyli się ku sobie, byli też inni ludzie, którzy się tym zajmowali. Można powiedzieć, że w mieście było dwóch DJ’ów - Dimitrius i Gable. Połączyli więc swoje siły i zaczęli tworzyć. Robili swoje. Było to również przedmiotem obrad naszej niewielkiej organizacji 'TC’ i wtedy podeszliśmy do tego bardziej poważnie, zaczęliśmy poświęcać rapowi więcej czasu, otwarliśmy studio i robiliśmy więcej kawałków. Mój człowiek Pac miał jednak wielkie ambicje, był głodny rapu, żył rapem: żywił się rapem, poił się rapem i z rapem spał. Ja tego nie brałem aż tak poważnie, ale patrząc na niego, można było stwierdzić, że coś w końcu w tej dziedzinie osiągnie.” Razem, chłopaki tworzyli zespół 2 From The Crew. Współpraca zaowocowała takimi utworami jak: ‘Lifestyles of the Poor and Homeless’, ‘Let's Get It On’, ‘Get Ourselves the Girls’, czy najsłynniejszy – ‘Thug Life’.

Pewnego dnia Tupac, wraz ze swoim przyjacielem Terrym Augustem spotkał na przystanku autobusowym innego rapera Ryana D (5150), z którym zapragnął stoczyć wojnę na rymy. Tak relacjonował to Ryan D: „Zapodał swój rap, miał taki numer 'Girls Be Tryin' Workin' Niggaz'. Było to naprawdę dobre, potem ja zaprezentowałem swój rap. Robiliśmy to na zmianę. Potem przyjechał autobus. Gdybyśmy podążali w różnych kierunkach, najprawdopodobniej nigdy tak naprawdę byśmy się do siebie nie zbliżyli, ale że jechaliśmy w tym samym kierunku, to zacieśniliśmy więzy, a potem wyszło z tego, że stworzymy wspólnie zespół, który nazwaliśmy One Nation MC's. Tworzyliśmy rapowy zespół: Terry na beat boxie, Dimitrius jako DJ, ja i Tupac jako raperzy, był jeszcze mój dobry przyjaciel Gable, który pełnił rolę mojego DJ'a. Zdecydowaliśmy się mieć dwóch DJ'ów.” Zespół zagrał nawet koncert w Los Angeles dla Nowoafrykańskich Panter. Ryan D pamięta trzy wykonane wtedy utwory: ‘Panther Power’, ‘One Nation MC’s’ i ‘Fantasy’.

Tupac opuścił w końcu Marin i zamieszkał w Oakland. Dzięki Leili Steinberg, której przyjacielem był Atron Gregory – menedżer Digital Underground, Tupac został przedstawiony Shockowi-G, który po wysłuchaniu jego rapu, postanowił go zaangażować do DU. Wspominając tamtą chwilę, Shock mówił: „Brzmiał jak Chuck D. Pierwszy wers, jaki usłyszałem, był polityczny, edukacyjny. Jego pierwsze demo przypominało Public Enemy albo X-Clan. Podobało mi się, bo wtedy mieszkałem w Oakland i nie mogłem zrozumieć większości miejscowych raperów. Rymowali powoli, a wtedy to nie było jeszcze w modzie. Pac rymował z energią, ale dało się go bez problemu zrozumieć.” Tupac oficjalnie został przyjęty do TNT Records w sierpniu 1989 roku.

Wraz z Ray’em Luv z Santa Rosa i DJ Dizzym tworzyli w tamtym okresie grupę Strictly Dope. Chopmaster J, członek Digital Underground tak później ich opisywał: „ Ray Luv używał pseudonimu Rock-T, ale ja mu go zmieniłem na Ray Luv, ponieważ za każdym razem, kiedy razem ze Strictly Dope udawałem się na sesję nagraniową, czy załatwiając jakieś inne sprawy, Tupac stale nabijał się z Ray'a lub też był chętny do konfrontacji. W tym momencie zasugerowałem Rock-T, że powinien zmienić swój pseudonim na coś w stylu Ray Luv, ponieważ nie był wystarczająco twardy, aby używać swojego poprzedniego imienia, był on wrażliwym chłopakiem. Tupac nie miał ochoty wysłuchiwać żadnych bzdur ze strony Ray'a, nie tolerował także żadnych opóźnień, wszystko musiało zostać zmodyfikowane i przystosowane do Paca, ponieważ on był gotów załatwić od razu swoje sprawy.” Pracowali nad demem Strictly Dope. Prace te koordynował Chopmaster J, m.in. w studiu w Richmond. Dodatkowo, przy tworzeniu podkładów angażował się DJ Fuze. Album Strictly Dope został wydany dopiero po śmierci Tupaca. Płyta pod tytułem ‘Lost Tapes’ została wydana w 1999 roku przez Chopmastera J’a. Znalazły się na niej następujące utwory: ‘Panther Power’, ‘The Case of The Misplaced Mic’, ‘Never Be Beat’, ‘Let Knowledge Drop’, A Day In The Life’, ‘My Burnin’ Heart’, ‘Minnie The Moocher’, ‘Static’.

Tupac pełnił w DU różne funkcje: od bagażowego po tancerza, aby stać się pełnoprawnym raperem. Jeździł z DU w trasy koncertowe po Europie i świecie. „Szanowaliśmy go jako kolejnego MC w naszym obozie i zawsze rapował na koncertach. Zazwyczaj wykonywał kawałki Shocka-G przy Humptym w utworze "Packet-Man", oprócz tego występował z 16-linijkowym freestylem w części przeznaczonej do prezentacji naszych nowych wykonawców. On, Pee-Wee, Saafir i inni przekazywali sobie mikrofon, podczas gdy Money i ja mieliśmy przerwę lub przygotowywaliśmy się do następnej piosenki.” Koncertowali z m.in, Big Daddy Kanem i Public Enemy, kiedy to poznał jednego z przyjaciół – Treacha. „Wsławił” się nawet uderzeniem Vanilli Ice’a podczas jednej z uroczystości. Jak mówili koledzy z zespołu: Pac co chwila wplątywał się w kłopoty i był bardzo narwany.

3 stycznia 1991 roku zostaje wydany album DU ‘This Is An E.P Release’ na którym to Tupac oficjalnie debiutuje w utworze ‘Same Song’. Chopmaster J wnikliwie opisywał relacje między raperami w zespole: „Money-B i Shock-G zrozumieli, że ten dzieciak ma w sobie więcej umiejętności niż oni dwaj razem wzięci. Wszyscy przestali postrzegać Tupaca jako okropnego dzieciaka, ale zaczęli postrzegać go jako człowieka, który ma misję do spełnienia. Shock-G i Money-B czuli się zagrożeni. Shock-G można powiedzieć, że do pewnego stopnia chętnie widział Tupaca jako MC, ale wydaje mi się, że Money-B widział to inaczej. Money-B bał się chyba, że teraz jest drugim raperem w DU, a potem może w ogóle nim nie być.”

Money-B i Shock-G mówią o niezwykłej namiętności, z jaką nagrywał 2Pac: „Jeśli coś mu się danego dnia przytrafiło, od razu o tym pisał. Potem pytał nas, jak to brzmi. Zwykle pierwsze czytanie odbywa się normalnie, ale on rapował to tak głośno i z taką pasją, jakby znajdował się już w kabinie nagraniowej. Był cały spocony, pluł na około, a my mówiliśmy, że jest zajebiście.” – wspominał ze szczerym uśmiechem Money. „Pac mówił: "Muszę to z siebie wyrzucić." To było jego powietrze, tlen. Zachowywał się bardziej jak jazzowy improwizator. Mówił to, co czuł. Z trudem łapał powietrze, w ręku trzymał drinka, przez całą noc palił skręty albo Newporty, dlatego tu i ówdzie brakowało mu słów. W momencie, kiedy brakowało mu powietrza, pomijał jakiś kawałek tekstu. Żeby mieć pewność, że nie pominie żadnego słowa, 3 razy nagrywał wokal.”- dodał Shock.

Tupac tak określił możliwości, jakie dało mu Digital Underground: „To był sposób na wydostanie się stamtąd. To był sposób na wyrwanie się z getta - przepis na sukces.”

2Pac, THUG LIFE (1991 - 1994 ) >>>
 

.
biografia
rodzina
kariera muzyczna
z lepszej strony
Tupac i media
kalendarium
procesy sądowe
konflikty
tatuaże
śmierć
.
JEGO SŁOWAMI
.
wywiady
teksty PL
Dziennik Getta
Amerykkko!
do Czarnych
Bóg
.
O TUPACU
.
rodzina
przyjaciele
raperzy
producenci
ludzie filmu
ludzie z branży
dziennikarze
inni
.
TWÓRCZOŚĆ
.
albumy
oryginalne tracklisty
soundtracki
występy gościnne
niewydane utwory
filmy
wiersze
.
INFO
.
przetłumaczone książki
artykuły po polsku
filmy dokumentalne
teledyski
.
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 1997-2013 Poznaj Tupaca - wszelkie prawa zastrzeżone!...