.
strona główna | aktualności | forum | redakcja |  historia serwisu
..
.

ŻYCIE

Filmy, w których wystąpił Tupac

przed Juice | Juice | Poetic Justice | Above The Rim | Bullet | Gridlock'd | Gang Related | plany

     Dorobek filmowy Tupaca mógł być jeszcze bardziej okazały, ale z różnych powodów nie zagrał w innych produkcjach. Najszerzej komentowanym faktem było zwolnienie go z obsady filmu Meneace II Society, reżyserowanego przez braci Hughes.
    - Ludzie pytają się, dlaczego nie zaangażowano Tupaca do roli O-Doga - to byłoby zbyt oczywiste. Zagrał wcześniej Bishopa i potrzebowaliśmy kogoś konkretnego, żeby zagrał Shariffa, tego Muzułmanina. Był w tamtym czasie w dobrych stosunkach z Johnem Singletonem i powiedział mi, cytuję: "Nie zamierzam grać w inncych filmach niż w tych, które on nakręci. Będziemy jak Scorcese i De Niro." Ucieszyło mnie to, bo nie chciałem, by grał we wszystkich moich filmach, ponieważ stawał się problematyczny. Rozpoczęliśmy przesłuchania, a on wyskakiwał każdego dnia z nową histerią. - Nie będę nosił jebanego makijażu. Nigdy nie nosiłem makijażu. Jebać makijaż! - mówił, kiedy przyszła osoba odpowiedzialna za charakteryzację. Była tam również Jada Pinkett. Za każdym razem, kiedy pojawiała się jakaś kobieta, włączał mu się etap macho. Robił się zabawny, kiedy się wściekał. Reszta aktorów miała sporo śmiechu, a to tylko zachęcało go do sprawiania jeszcze większych problemów. Mówiłem im, żeby nie śmiali się, kiedy znowu odstawi jakiś numer, bo o to mu chodzi, a w ten sposób nic nie nakręcimy. Następnego dnia zrobił to samo, nawet nie pamiętam już dokładnie co i tym razem nikt się nie śmiał. Poczuł się wtedy bardzo niekomfortowo.
    - Bracia Hughes go znali - wspominał MC Eiht. - Wiedzieli, że nie chcą z nim pracować. Z tego, co słyszałem, jedynym sposobem na to, aby pozwolono im, jako nowy reżyserom nakrecić ten film, było zaangażowanie Tupaca. Był wtedy znanym gościem z Juice i Poetic Justice, więc władze korporacji powiedziały im - Musicie zaangażowac go do tego filmu. No to zaangażowali go, a także mnie i Jadę Pinkett. Rozpoczęły się przesłuchania. Gdy przychodziła jego kolej, wstawał od stołu i mówił: "Człowieku, nie czuję tego." Robił to każdego dnia przez jakieś półtorej tygodnia. Kazdego dnia wyskakiwał z hasłem: "Dlaczego ja gram tego kolesia? Dlaczego nie moge zagrać kogoś takiego, jak gra Eiht? Dlaczego nie mogę mieć roli Larenza? O-Doga?" - Dlatego,że chemy, abyś zagrał taką, a nie inną rolę - odpowiadali. Oni wiedzieli, co robią - specjalnie go denerwowali, bo chcieli, aby zrezygnował. - Będziesz Muzułmaninem - mówili mu. - No to musicie napisać w scenariuszu, w jaki sposób stałem się Muzułmaninem - odpowiedział im. - Dlaczego stałem się Muzułmaninem? Dlaczego? Zabiłem jakiegoś kolesia, oni zabili mojego brata, a ja poprzysięgłem zemstę. Nie każcie mi grać Muzułmanina, nie pokazując, w jaki sposób stałem się taką osobą. Pokażcie to.
     Oni jednak nie chciei o tym słyszeć. Każdego dnia przesłuchania były przerywane. Bawiło nas to, robiliśmy sobie z tego żarty. Gdy tylko przychodziła jego kolej, to wszyscy zamilknęli i powoli zaczynali chochotać, bo doskonale wiedzieli, że nie będzie czytał swojej roli, ale znowy zdegustowanym tonem powie, że tego nie czuje. Człowieku, to była jedna z najśmieszniejszych rzeczy, jakie widziałem w życiu. Wszyscy na to czekali.
Oni (Hughes) jednak mówili poważnie, bo obowiązywał ich budżet i terminarz i dlatego wywalili go z obsady.
     - Poszedłem razem z nim do biura - mówi Allen Hughes - tylko my dwoje. - Pierdolę to! - mówił. Za trzy tygodnie pracy na planie mial dostać pół miliona dolarów i żaden raper nie dostałby takiej kasy w tamtym czasie. Uśmiechnąłem się, bo wyglądało na to, że zacznie się przemoc, a ja mam tak, że czasem się uśmiecham, zanim wybuchnę. - No i czego się śmiejesz, czarnuchu!? - zapytał, podchodząc do mnie. - No dalej, zróbmy to - zachęcałem go. - Niech padną ciosy. Dosłownie pobiegł do drzwi, otworzył je i obracając się rzucił - Zadzwoń do mojego menadżera. I wybiegł z budynku. Dlatego właśnie został wyrzucony z obsady. Zadzwoniłem do niego kilka godzin później z zapytaniem, co się dzieje. - Pierdolę to i pierdolę ciebie! - odpowiedział mi. - Nie jestem w stanie z tobą nawet porozmawiać - odrzekłem. - Nie możemy się komunikować. Porozmawiajmy. On mi tylko powtórzył, że mam zadzwonić do jego menadżera i odłożył słuchawkę. Zdałem sobie sprawę z tego, że ten koleś znajduje się poza wszelką kontrolą. Potem pojechałem do szefa New Line Cinema i powiedziałem, że musimy go zwolnić.
     - Bracia Hughes nie szanowali pozycji Paca na rynku - oceniał Mopreme Shakur. - Pamiętnego dnia zawiozłem go na przechłuchanie, a wrócił stamtąd wkurzony. Traktowali go jak popychadło. Przesadzili i to się na nich zemściło. Chcieli,  żeby Pac robił wszystko tak, jak inni, a Pac chciał to zrobić po swojemu. Pac miał bzika na punkcie szacunku i jeśli go nie szanowałeś, to miałeś problem.
     Tupac i bracia Hughes spotkali się jeszcze na planie teledysku Spice'a 1, gdzie doszło do bójki Tupaca i Allena Hughesa. Drugi z braci uciekł. Według Allena, dał on wycisk Shakurowi. Według rapera było odwrotnie. Hughes twierdzi, że gdy poradził sobie z Tupakiem, został zaatakowany przez kilku(nastu) Crips. Tupac widział to inaczej. Sprawa trafiła do sądu, Shakur został uznany winnym i musiał odsiedzieć 15 dni w więzieniu.

     Z końcem 1993 roku, kiedy John Singleton zaczynał swój nowy film, Higher Learning, władze w Sony zmusiły go do zwolnienia Tupaca z obsady pomimo tego, iż główna rola została napisana dla niego.
- Napisałem dla niego Higher Learning - zdradził Singleton. - Miał zagrać rolę Omara Eppsa. Oryginalna obsada tego filmu to: Tupac, Leonardo Dicaprio, Gwyneth Paltrow and Juliette Lewis. Pac wpakował się w kłopoty, a potem zdarzyła się ta rzecz w Nowym Jorku i stało się to logistycznie niemożliwe. Media ukrzyżowały go. Zawsze patrzyłem na ten okres jego życia, jako na punkt zwrotny. Pac stał się zbyt ryzykownym do zabezpieczenia i studio było przestraszone. Z wszystkich katastrof, które spotykały wtedy Tupaca, ta była prawdopodobnie najbardziej niszczącą. Byłem wkurzony, bo to było mieszanie w naszych planach. Jeśli Pac nie wpakowałby się w kłopoty, miałby główną rolę w tym filmie.  
     Pewnego razu Tupac zdobył się nawet na krytykę Singletona. - Przepraszam braci Hughes - mówił - ale nie Johna Singletona. Zainspirował mnie do pisania scenariuszy, bo chcę być jego rywalem. Zwolnił mnie z filmu Higher Learning i przekazał moje pomysły innemu aktorowi.
     - Prawdopodobnie byłby też Shaftem - mówi dalej Singleton - i miałby główną rolę w Baby Boy. Kiedy widziałem go po raz ostatni, pracował nad To Live in Die In LA. Powiedziałem mu wtedy, że pracuję nad pewnym filmem i że wydaje mi się, że będzie to ten film, za którego on może zgarnąć Oskara. Nosi on tytuł Baby Boy. - Zróbmy to - odpowiedział mi, a kilka tygodni później już nie żył. Była to osoba, z którą chciałem pracować, jeśli chodzi o aktorstwo. Ponieważ miał artystyczną przeszłość, ale posiadał także wiedzę o ulicy. Jednak niewielu ludzi, jeśli w ogóle ktokolwiek wiedziało o artystycznej przeszłości Tupaca w tamtym okresie.

     - Razem z Def Pictures i Russelem Simmonsem - zdradza Preston Holmes - byliśmy na finalnym etapie rozmów, których celem była produkcja filmów specjalnie dla Tupaca. Chciał nagrać czarny western, w którym wystąpiliby najlepsi ówcześni młodzi czarni aktorzy. (Tupac wspominał o tym podczas więziennego wywiadu). Miało to być coś w stylu Young Gunz. Pragnął też nagrać film o rewolcie niewolników pod dowództwem Nata Turnera. Uważał on, że należy wykorzystać nie tylko jego talent, ale także status gwiazdy, aby edukować i dokonać stałej zmiany w świecie.
     - M
iał zagrać w Cool Runnings? - wyjawia George Tam. - Był także brany pod uwagę przy obsadzie How To Be a Player.
     Jednego wieczora Tupac udał się do kina ze swoją dziewczyną, a przyszłą żoną, Keishą Morris na Forresta Gumpa. Powiedział jej wtedy, że jest to film numer jeden w kraju i że miał zagrać w nim jedną z ról.
     - Rozmawiam właśnie z Monsterem Kodym - Tupac powiedział w więziennym wywiadzie - z Eight Tray Gangsta Crips na temat jego filmu Making Over Crip. Mam nadzieję, że uda się to zrealizować.

     Tupac planował własne produkcje. - Chciałbym wystawić sztukę - mówił w więzieniu. Już została napisana. Będę w niej występował. Chciałbym pojechać z tym w jakieś rejony typu Wirginia, żeby mogli zobaczyć trochę dobrego teatru. Chciałbym zrobić taki hołd dla sztuki. Wydaje mi się, że napisała ją ta sama osoba, która napisała Soldiers Story.
     - Mam też scenariusz filmu, który napisałem podczas odsiadki - wyliczał dalej. - Mam zamiar to opublikować. Nosi on tytuł Live to Tell. Napisałem go osobiście w całości. Opowiada on o dorastającym chłopaku. Pokazuje jego życie od dzieciństwa po 30-tkę. Dochodzi on do zrozumienia, o co tak naprawdę chodzi w życiu. Nie jest to nic podobnego do Meneace II Society czy Boyz to the Hood. Opowiada on o życiu. W połowie jest to film autobiograficzny, bo umieściłem tam pewne wątki z mojego życia, by obraz był autentyczny. Zamieściłem tam również rzeczy, o których usłyszałem, siedząc w więzieniu. Tam byli ludzie, którzy już nigdy nie wyjdą na wolność. Nie wiem, gdzie go wyprodukuje, chciałbym tam, jeśli to w ogóle możliwe. Death Row na pewno otrzyma jako pierwsza taką możliwość, to pewne. Odegram w nim jakąś rolę.
     - Zacząłem też pisać dwa następne filmy - wyjawił. - Dodatkowo, mam zamiar zająć się historią Nata Turnera, jeśli Bóg pozwoli.
     -
Razem ze Snoopem - mówił u Billa Bellamy'ego - chcemy nakręcić film pod tytułem 2 Strikes (2 przestępstwa), do którego scenariusz właśnie piszemy. (Dre) wystąpi w tym filmie.
     Frank Alexander wspominał o jeszcze innym pomyśle. -
Jak teraz patrzę wstecz na ten moment - pisał w swojej książce - to pamiętam podniecenie Tupaca, jak zaczął opowiadać Outlaws o filmie, który miał w swojej głowie. Miało to być jak: ''Murder Was The Case,'' 20 minutowy film Snoopa i każdy z Outlaws miałby mieć swoją rolę, które mieli w nim zagrać. Tak bardzo rani mnie powracanie myślami do tamtego okresu i oglądanie jego ekscytacji i pamiętanie o marzeniach, jakie miał, a jakie nie zostały spełnione.
     O krótkich filmach mówił też Gobi, filmowiec Tupaca. -
Made Niggaz to był jedyny krótki film, jaki został zrealizowany - powiedział. - Na planie wybuchła bójka, więc musieliśmy go zamknąć i to dlatego skończyło się na tym, że Made Niggaz zostało teledyskiem. Nakręcono 3 z czterech przewidzianych na to dni. Była to zasadniczo opowieść o Buffym i Piggym, którzy przybywają do Los Angeles i starają się przejąć rynek hadlu koką. Pac i Outlawz mieli ich powstrzymać.Pac miał pomysł, ja napisałem scenariusz.

     Nelson George, uznany krytyk kulturalny pisał: "Jeśli przeżyje swoje lata 20., Shakur może pewnego dnia okazać się prawdziwą gwiazdą filmową." "Cokolwiek zrobił źle poza ekranem, w Juice i Poetic Justice pojawia się charyzma, pewność siebie i beztroska, którą tylko kilku posiadało. Nie jestem pewien, czy kiedykolwiek byłby taką gwiazdą jak Will Smith, ale miał szansę być Robertem De Niro i wykreować serię targanych problemami (młodych) mężczyzn, których żaden Arfro-Amerykanin nie potrafiłby odwzorować. Jego kariera filmowa ma kluczowe znaczenie dla jego mitologii."
 

.
biografia
rodzina
kariera muzyczna
z lepszej strony
Tupac i media
kalendarium
procesy sądowe
konflikty
tatuaże
śmierć
.
JEGO SŁOWAMI
.
wywiady
teksty PL
Dziennik Getta
Amerykkko!
do Czarnych
Bóg
.
O TUPACU
.
rodzina
przyjaciele
raperzy
producenci
ludzie filmu
ludzie z branży
dziennikarze
inni
.
TWÓRCZOŚĆ
.
albumy
oryginalne tracklisty
soundtracki
występy gościnne
niewydane utwory
filmy
wiersze
.
INFO
.
przetłumaczone książki
artykuły po polsku
filmy dokumentalne
teledyski

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 1997-2013 Poznaj Tupaca - wszelkie prawa zastrzeżone!...