.
strona główna | powrót do listy artykułów
...
.


Pozew Majątku Tupaca przeciwko Death Row
tłumaczył: Piotr Studziński

 

DONALD DAVID FISCHBEIN BADILLO WAGNER HARDING 909 Third Avenue New York, New York 10022 Telephone: (212) 826-2000 Facsimile: (212) 644-7485

STEPHEN T. OWENS, Bar No. 82601 JAMES H, BRODERICK, JR., Bar No. 97448 ALLEN C. KIM, Bar No. 155502 GRAHAM & JAMES LLP 801 South Figueroa Street 14th Floor Los Angeles, CA 90017-5554 Telephone (213)624-2500 , Facsimile: (213) 623-4581 Pełnomocnicy dla powodów

AFENI SHAKUR and RICHARD S. FISCHBEIN, jako Połączeni Administratorzy Majątku TUPACA SHAKURA

Złożony 18 kwiecień 1997, godzina 16.32 Urzędnik Sądu Okręgowego Stanów Zjednoczonych, Centralnego Okręgu Kalifornii W Sądzie Okręgowym Stanów Zjednoczonych w i dla Centralnego Okręgu Kalifornii.

AFENI SHAKUR and RICHARD S. FISCHBEIN, jako Połączeni Administratorzy Majątku TUPACA SHAKURA

Powód przeciwko

DEATH ROW RECORDS, INC., MARIONOWI "SUGE" KNIGHTOWI i DAVIDOWI KENNEROWI,

Pozwani

Skarga o poczynienie szkód, uchylenia księgowe i prośba o nakazy sądowe

Żądanie procesu sądowego

Powodzi, Fischbein Badillo Wagner Harding and Graham James LLP, ich pełnomocnicy, w związku ze skargą, utrzymują:

JURYZDYKCJA I MIEJSCE

1.Ten sąd posiada juryzdykcję odnośnie tego powództwa zgodnie z 18 U.S.C. Section 1964, 28 U.S.C. Sections 1331, 1337, 1367 (a)
2. Miejsce jest właściwe w tym okręgu sądowym zgodnie z 28 U.S C. S 1391(b) w tym, żądania tutaj wskazane pojawiły się w tym okręgu.

STRONY

3. Powód, Afeni Shakur ("Afeni"), jest mieszkańcem stanu Georgia i jest matką Tupaca Shakura ("Tupac")
4. Zgodnie z sądowymi Listami Administracyjnymi, datowanymi na 23 października 1996, Afeni została wyznaczona współadministratorem Majątku Tupaca ("Majątek")
5. Powód, Richard S. Fischbein ("Fischbein"), jest mieszkańcem stanu Nowy Jork.
6. Zgodnie z sądowymi Listami Administracyjnymi, Fischbein został wyznaczony współadministratorem Majątku.
7. Pozwane, Death Row Records Inc. ("Death Row"), jest korporacją kalifornijską z siedzibą przy 8200 Wilshire Boulevard, Beverly Hills, Kalifornia 90211.
8. Pozwany, Marion "Suge" Knight ("Knight"), jest mieszkańcem stanu Kalifornia, jest przedstawicielem, akcjonariuszem i dyrektorem Death Row. Zdgodnie z informacjami, Knight przebywa obecnie w kalifornijskim więzieniu, choć jego obecne miejsce pobytu jest nieznane.
9. Pozwany David Kenner ("Kenner"), jest mieszkańcem stanu Kalifornia, jest przedstawicielem, akcjonariuszem i dyrektorem Death Row, jest adwokatem, który ma pozwolenie na praktykowanie prawa w stanie Kalifornia i jest prawnikem Death Row. Dodatkowo, Kenner działał jako przedstawiciel Tupaca od 16 września 1995, aż do śmierci Tupaca.

DODATKOWE INFORMACJE

10. Podczas swojego życia, Tupac był nadzwyczajnie pomyślnym, muzycznym wydawcą, nagrywaczem i wykonawcą, także będąc odnoszącym sukcesy aktorem.
11. Wśród albumów wydanych przez Tupaca, podczas jego życia znalazły się: "2Pacalypse Now", "Strictly 4 My N.I.G.G.A.Z. ", "Thug Life", "Me Against the World" i "All Eyez on Me". Po śmierci Tupaca, Death Row wydało album "Makaveli", album, który natychmiast stał się numerem jeden na listach i sprzedał się w ponad trzech milionach kopii.
12. Tupac pojawił się jako aktor w filmach: "Juice", "Poetic Justice", "Above the Rim" i "Bullet". Po jego śmierci, "Gridlock'd" został wypuszczony by przychylić oceny krytyków, a film "Gang Related", ma zostać wyświetlony tej jesieni.
13. Ponadto, jego piosenki gościły na licznych ścieżkach dźwiękowych filmów, w których nie występował jako aktor.

KONTRAKTY NAGRANIOWE

14. 15 marca 1991, Tupac zawarł pisemne porozumienie nagraniowe z TNT Records Inc. TNT, która zobowiązała Tupaca, do nagrania określonej liczby albumów muzycznych dla TNT, w zamian za pewną określoną zaliczkę i tantiemy (określony w procentach udział autora w zyskach ze sprzedarzy) (''Porozumienie TNT'')
15. Porozumienie TNT zobowiązywało TNT do dostarczania Tupacowi okresowych raportów, które odzwierciedlały stan praw Tupaca do otrzymania tantiemów zarobionych na sprzedarzy nagrań Tupaca przez TNT.
16. Interscope Records ''Interscope'', Generalna Spółka Kalifornijska, która jest najsilniejszym, najbardziej wpływowym i najlepiej prosperującym wydawcą i dystrybutorem popularnej muzyki miejskiej, znanej jako ''Rap'', znalazła Tupaca i stała się jego wytwórnią muzyczną
17. Obecnie, partnerzy Interscope obejmują korporację Kalifornia (której dyrektorami są, Theodore Fields i Jimmy Iovine) i NCA Distribution
18. W przeszłości, w czasie istotnym, jeśli chodzi o opisywane tu wydarzenia, partnerzy Interscope obejmowali Atlantic Recording Corp. (''Atlantic Records''), która jest całkowicie posiadaną przez Warner Communications filią, a Warner Communications jest sama w sobie filią Time Warner Inc.
19. 15 sierpnia 1991 TNT zawarło pisemne porozumienie z Interscope, które zobowiązywało TNT do dostarczenia Interscope pewnej ilości albumów, nagranych przez Tupaca w zamian za, co Interscope zgodziło się zapłacić TNT, pewne określone zaliczki i tantiemy. (''Porozumienie TNT/Interscope'')
20. Porozumienie TNT/Interscope zobowiązywało Interscope do dostarczenia TNT okresowych raportów, które odzwierciedlały stan praw TNT do otrzymania tantiemów zarobionych na sprzedarzy nagrań Tupaca przez Interscope.
21. 12 listopada 1993, TNT, Interscope, Tupac i Out Da Gutta Records ("Gutta"), zawarli pisemne porozumienie ('' Porozumienie "TNT/Interscope/Tupac/Gutta), które uwzględniało przydzielenie przez TNT swoich praw z Porozumienia TNT/Interscope do Gutty, przejęcie przez Guttę zobowiązań wobec Interscope, zgodnie z umową TNT/Interscope i zgodę Interscope na powyższe.
22. Tupac był dyrektorem Gutty, a także wykonawcą, którego usługi, oferowane były przez Guttę. W Porozumieniu TNT/Interscope/ Tupac/Gutta, Tupac gwarantował, że Gutta wypełni wszystkie zobowiązania, do których zobowiązała się na mocy tego porozumienia.
23. Realizując wszystkie, rozmaite porozumienia, opisane powyżej, Tupac nagrał pewną liczbę albumów muzycznych, które zostały wyprodukowane i rozprowadzone przez różne, zakontraktowane strony. Realizując te porozumienia, zaliczki i tantiemy miały zostać zapłacone Tupacowi, a okresowe oświadczenia księgowe odnośnie tantiemów, które zarabiał i posiadał miały być do niego dostarczone.

DEATH ROW I SUGE KNIGHT

24. W czasie opisywanych wydarzeń, firmą dominującą w świecie rapowym była Death Row. Dominującą osobistością, w świecie muzyki rap, jest jej szef i dyrektor Suge Knight.
25. Suge Knight, dawny piłkarz koledżu i zawodowiec, o wzroście 6 stóp i 2 cale i wadze około 315 funtów. Jest skazanym przestępcą i posiada reputację, za długie bycie okolicznym bandziorem.
26. Ta reputacja, udzielała się metodom, których Knight rzekomo używał, kierując Death Row i przyczyniła się w dużym stopniu do sukcesu wytwórni. Jego praktyki często brzmią jak scenariusze filmowe do filmów gangsterskich, produkowanych w Hollywood.
27. Dla przykładu, Knight rzekomo ''negocjował'' z Easy-E'm, wtedy menedżerem Dr. Dre, D.O.C. i Michel'le, grożąc mu w studio kijem basseballowym i metalowymi rurami. Krótko potem, Easy-E, pozwolił trzem artystom zapisać się do Death Row, bez żadnej rekompensaty.
28. Podczas kolejnego incydentu, domniemane jest, że Knight "przekonywał" kolejnego rapera, Vanillę Ice'a, aby przkazał pisemnie prawa do pewnych piosenek, grożąc zrzuceniem go z balkonu piętnastego piętra.
29. Nawet biura Death Row nie są święte. Biura, udekorowane były z góry na dół w "kolorach"Bloods'ów", miejscowego gangu, dobrze znanego ze stosowania przemocy, a z którym Knight rzekomo ma silne powiązania.
30. Było wielokrotnie domniemywane, że Death Row zostało pierwotnie założone przy pomocy 1 500 000$, pochodzących od skazanego handlarza narkotyków Michaela Harrisa ("Harris"). W styczniu 1996 sporządził on piętnastostronnicową skargę, która domniemywała, że zarówno Knight, jak i Kenner, wiedzieli o jego "inwestycji" i że bezprawnie odmówili mu jej zwrotu.
31. Dodatkowo, w październiku 1996 roku, Steve Cantrock ("Cantrock"), księgowy dla Death Row z Los Angeles, domniemywał, że Knight fizycznie mu groził, żeby ten podpisał przyznanie się do kradzieży z Death Row 4 500 000$. Cantrock domniemuje, że pod groźbą siły i fizycznym zastraszeniem, Knight zmusił go do podpisania skryptu dłużnego (rewersu) odnośnie spłacenia tej sumy. Od czasu podpisania tego przyznania się do winny, które jak twierdzi Cantrock jest całkowicie fałszywe, pozostaje on w ukryciu.
32. Ponadto, jest jeszcze kwestia radzenia sobie Knighta ze ''relacjami pomiędzy atystami". Zarządzanie Knighta, zwierające rzekomo, żądanie do dwóch jego artystów, aby padli na kolana, a kiedy jeden z nich odmówił, wypalił z broni i uderzył nią krnąbrnego wykonawcę w głowę.
33. Wykaz artystów Death Row obejmował, oprócz Tupaca, Snoop Doggy Dogga, Tha Dogg Pounda, Nate Dogga, Danny Boy'a, Jewell i O.F.T.B..
34. Upadek finansowy Death Row zaczął się wiosną 1996, kiedy Dr. Dre, raper i producent, który razem z Knightem założył Death Row, opuścił wytwórnię. Album Dr. Dre z 1993 roku -"The Cronic", pomógł w ustawieniu Death Row, jako głównej siły w przemyśle rapowym. Dodatkowo, umiejętności Dra. Dre jako producenta dodały nutę artystyczności do reputacji Death Row.
35. Mimo oczywistego sukcesu Death Row, ucierpiała ona znaczące szkody finansowe. Rozliczenia finansowe Death Row, były stale w stanie debetu w City National Bank w Beverly Hills, w Kaliforni. Jedynym powodem, dla którego czeki Death Row miały pokrycie, była intrwencja księgowych Death Row.
36. Jako dalszy dowód zapaści finansowej Death Row, American Express Travel ("American Express"), domniemywało, że mają dosłownie miliony dolarów niezapłaconych opłat, zaciągniętych przez Kennera, Knighta i Death Row. W związku z tym American Express domniemywał, że Knight wymieszał wkłaty kapitałowe Death Row; ze swoimi własnymi wkładami, zamienił korporacyjne wkłady kapitałowe Death Row na swój własny rachunek i poza tym traktował zarówno wkłady Death Row, jak i jej dochód, jakby było to jego własnością.
37. Knight prowadził wystawne życie. Miał przynajmniej dwadzieścia (20) samochodów - co najmniej dwa z nich, to Rolls-Royce, warte ćwierć miliona dolarów każdy. Kiedy podróżwał, Knight miał przedłużane limuzyny przed swoim hotelem 24 godziny na dobę. Knight wydał ponad milion dolarów, kupując biżuterię tylko u jednego hurtownika B.L. Diamonds.
38. Szczodrośc Knihgta rozciągała się także na jego księgowego, któremu dał dwa samochody (Porsche i Jeepa Wagoneera), złoty zegarek Rolex i wiele innych kosztownych prezentów.
39. Niestety, jak się później okazało, wiele z "hojności" Knighta, zostało zasponsorowane z pieniędzy, które były należne artystom Death Row, włączając w to Tupaca i Johnny Jacksona ("Jackson"), producenta nagraniowego, który wśród innych rzeczy, produkował ścieżki do albumu ze ścieżką dźwiękową do filmu "Gridlock'd" i albumu Tupaca "All Eyez on Me''. Obecnie Jackson wniósł pozew sądowy w stanie Kalifornia, domniemując oszustwo i pogwałcenie kontraktu (umowy). Jackson domniemuje, że nie otrzymał od Death Row żadnych pieniędzy za swoją pracę, mimo, że Knight osobiście obiecał, że otrzyma zarówno zaliczki, jak i tantiemy.
40. Rzeczą, pogłębiającą problemy finansowe Death Row, było twierdzenie Knighta, że Steve Cantrock, właśnie ten księgowy, który był obdarowywany prezentami, ukradł Death Row 4 500 000$. Oczywiście ta strata, musiała być także ufundowana przez artystów Death Row.

TWORZENIE SIĘ ZWIĄZKÓW MIĘDZY TUPAKIEM I KNIGHTEM

41. 1 grudnia 1994, Tupac został skazany za przestępstwa, popełnione w Nowym Jorku i dnia (lub około tej daty) 14 lutego 1995, został skazany na karę więzienia 4,5 lat (''Wyrok'')
42. Mimio apelacji Tupaca, rozpoczął on odsiadywanie wyroku, 14 lutego 1995 w Clinton Correctional Facility, Danamora, New York i pozostawał w więzieniu 16 września 1995.
43. 16 września 1995, Knight i Kenner odwiedzili Tupaca w Danamora, w którym to czasie poinformowali Tupaca, że oni i Death Row pomogą załatwić mu zwolnienie za kaucją, podczas jego apelacji, ale tylko wtedy gdy: a) zgodzi się na wyznaczenie Knighta, jako swojego menedżera muzycznego i nagraniowego. b) wyznaczy Kennera, jako swojego pełnomocnika c) podpisze kontrakt z Death Row na trzy albumy nagraniowe
44. 16 września 1995, Knight i Kenner wręczyli Tupacowi ręcznie spisane porozumienie, które Tupac i Knight potem podpisali, będąc w więzieniu (''Porozumienie Danamora''). Kopia tego porozumienia jest tu zaanektowana, jako dowód rzeczowy A.
45. Wśród innych rzeczy Porozumienie Danamora mówi:
a) Tupac wyznaczył Kennera jako swego pełnomocnika i Knighta, jako menedżera;
b) Jako menedżer Tupaca, Knight spowodował, że kontrakt został nakreślony między Tupakiem i Death Row (przedsiębiorstwo, które Knight posiadał i kontrolował);
c) Tupac nagra trzy albumy dla Death Row. Pierwszy miał bazować na materiale już nagranym, drugi będzie wydany w 1996, a trzeci w 1997.
d) Tupac otrzyma z wyprzedzeniem 1 mln$, za pierwszy album, oprócz 125000$ na zakup samochodu, 120 000$ jako kosztów 12 miesięcznej diety, 250 000$ prawnych funduszy, które Tupac ma wydać, jak tylko będzie chciał i prawne usługi Kennera w swoim imieniu.
e) Tupacowi zostaną zapłacone tantiemy w wysokości 18% ze sprzedarzy pierwszego albumu, plus 1% premii, jeśli album sprzeda się w ponad 500 000 kopii (status złotej płyty), i dodatkowy 1% ze sprzedarzy, jeśli ten album sprzedałby się w ponad milionie kopii (status platynowej płyty).
f) Za drugi i trzeci album, Tupacowi zostanie zapłacone z wyprzedzeniem nie mniej niż 1mln$, lub 1mln$ za każde milion kopii uprzednio sprzedanego albumu.
g) Za oba, za drugi i trzeci album, Tupacowi zostaną wypłacone tantiemy w wysokości 18% od sprzedarzy, plus 1% premii ze sprzedarzy jeśli album będzie''Złoty'' i dodatkowe 1%, jeśli osiągnie ''Platynę''.
46. Nigdzie w Porozumieniu Danamora nie została uwazględniona najbardziej krytyczna klauzula - ta, dla której Tupac sprzedał swoją duszę, a którą Knight wielokrotnie sobie przypisywał. Death Row miała wpłacić kaucję, która po siedmiu miesiącach, uwolniła Tupaca z więzienia.
47. Tak naprawdę, Death Row nie wpłaciła tej kaucji. Kaucja miała trzy składniki. 850 000$ zostało wpłacone w formie zbiorowej gwarancji przez Atlantic Records; 250 000$ zostało wpłacone przez Interscope; a suma 300 000$ została wpłacona w formie obligacji finansowej. Wszystkie trzy składniki były zabezpieczone przez tantiemy zarobione przez Tupaca w przyszłości.
48. 16 września 1995, Knight i Kenner wręczyli Tupacowi ręcznie pisany list memorandum do Interscope, który Tupac także podpisał, a który informował Interscope, że Knight był menadżerem Tupaca, że Kenner był pełnomocnikiem Tupaca i że żadne inne osoby, oprócz Knighta i Kennera nie były upoważnione do reprezentowania Tupaca w związku z jego muzyką i nagraniami. Kopia tego memorandum jest dołączona tutaj, jako dowód rzeczowy B.

ZARZUT

49. 11 pażdziernika 1995, Tupac został zwolniony z więzienia za kaucją, do czasu apelacji.
50. Podczas krótkiego okresu, pomiędzy zwolnieniem Tupaca z więzienia, a jego śmiercią, w czasie krótszym niż rok, Tupac nagrał trzy pełne płyty CD i w przybliżeniu około 152 ścieżki, które jeszcze nie zostały wydane.
51. W następstwie 11 pażdziernika 1995, Interscope i Death Row wyprodukowali i wydali podwójny album, nagrany przez Tupaca, zatytułowany ''All Eyez on Me'' (''Eyez''), który później stał się ''pięciokrotną platyną'', sprzedając się w ponad pięciu milionach kopii. Według Death Row, Eyez był pierwszym podwójnym albumem, w historii muzyki rap i został zrobiony tylko dzięki niewiarygidnej energii i wydajności Tupaca.
52. Zgodnie z kontraktem między Tupakiem i Death Row i opierając się na sprzedarzy Eyez, Tupac miał otrzymać z tego tytułu tantiemy w wysokości 12 mln$ brutto.
53. Dodatkowo, z powodu takiej sprzedaży Eyez, Tupac miał otrzymać 5 mln$ z wyprzedzeniem na swój następny album.
54. W ten sposób, w okresie czasu od jego wyjścia z więzienia do śmierci, Death Row winna była Tupacowi 17 mln$. Teraz, kiedy umarł, Tupac był praktycznie bez grosza. Posiadał prawie nic; nie miał prawdzwego majątku; nie miał żadnych papierów wartościowych, ani obligacji; posiadał dwa samochody - jeden z nich był wynagrodzeniem, za udział w reklamie. *1
55. Podczas swojego życia z Death Row, Tupac nigdy nie otrzymał rzeczywistego stanu księgowego swoich pieniędzy. Tupac i jego pracownicy, byli wielokrotnie informowani przez Knighta, Kennera i innych pracowników Death Row (włączając Norrisa Andersona, szwagra Knighta, który jest teraz prezydentem Death Row i jej kierownikiem), że zaliczki zarobione przez Death Row w imieniu Tupaca, były większe niż to, co byli mu winni. Wielokrotnie, w notatkach wysyłanych do Tupaca i innych przez U.S mails, a także podczas rozmów telefonicznych z Tupakiem, kiedy przebywał on w Kaliforni i innych stanach, przedstawiciele Death Row powiadamiali Tupaca, że w rzeczywistości był winny Death Row pieniądze.
56. Nie tylko były te oświadczenia fałszywe i oszukańcze, ale były integralną częścią wzoru zachowania, za pomocą którego Knight prowadził swój interes.
57. Według informacji i przekonania, Death Row podobnie nie zapłaciła Snoop Doggy Dogg'owi (''Snoop"), kolejnemu głównemu artyście rapowemu, tantiemów, które mu się należały. Według informacji i przekonania, Knight i inni także powiedzieli Snoop'owi, że jego konto z Death Row ma debet.
58. Według informacji, kiedy Dr. Dre opuścił Death Row, podobnie nie otrzymał wynagrodzenia, ani za występy jako artysta, ani za jego udział we własności Death Row. Dr. Dre także powiedziano, że przekroczył stan konta.Według informacji, aby odseparować się od Death Row, po prostu odmówił domagania się swoich spraw i dalszych i porzucając to, co miał prawowicie otrzymać.
59. Poprzez informowanie artystów, że ''byli w dołku'', Knight ograniczył ich zdolność do opuszczenia Death Row. Poprzez odmowę okazania artystom księgowości funduszy do nich należących, uniemożliwił im konkurowanie z jego kreatywną rachunkowością.
60. Nawet po osobliwych praktykach rachunkowych Death Row, 7 107 186.74$ było kosztami obciążającymi Tupaca. Death Row było winne Tupacowi przynajmniej 9 892 814$ w momencie jego śmierci. Te pieniądze, zabrane Tupakowi przez Knighta i Death Row, przy pomocy oszustwa, nieuczciwości i podstępu, zostały wydane na szczodre życie Knighta i być może jego adwokata.
61. Najwyraźniej jednak wydatki obciążające Tupaca przez Death Row nie mają żadnego związku z kosztami właściwie obciążającymi Tupaca. Błędne koszty są tak wielkie i tak rażące, i tak oczywiste, ponieważ przedstawiają wzór oszustwa i podstępu, dotyczącego milonów dolarów. Te niedozwolone koszty, przedstawione są tutaj, jako Fikcyjne Wydatki.
62. Tutaj są, ale nie wszystkie fikcyjne wydatki, które Knight, Kenner i Anderson zawarli w fałszywych i oszukańczych zapisach finansowych.
a) 3 września 1996, Tupac został obciążony kosztami związanymi z Range Rowerem Michel'le Toussa'y (kolejnej wykonawczyni Death Row, faworyzowanej przez Knighta) Numer czeku 1094.Odnośnik GJ numer 96 P, rachunek na 1 453.51$
b) W październiku 1995, Tupac został obciążony 23 857$ za naprawy samochodu Porsche. Mimo, że Knight i Cantrock posiadali Porsche; Tupac nie.
c) W 1996 roku, Tupac został obciążony ponad 28 000$, za kupno Chevy Suburbana. Prawo do pojazdu zostało nabyte początkowo w imieniu Tupaca, ale potem zostało przekazane przez Knighta do swojego szwagra Norrisa Andersona, bez żadnej rekompensaty dla Tupaca. Dodatkowo, 31 lipca 1996, Tupac został obciążony 51 425$, w związku z kosztem przekazania samochodu do Andersona. Numer czeku 16508. Odnośnik GJ mumer 17342P.
d) 13 czerwca 1996, Tupac został obciążony 2 700$, na wsparcie dla dzieci, które zostało zapłacone w imieniu Nate Dogga, kolejnego wykonawcy Death Row. Numer czeku 15404. Odnośnik GJ numer 16184P.
e) W lutym 1996, Tupac został obciążony 115 507$, które to składały się z trzech osobnych płatności, za biżuterię zakupioną u B.L. Diamonds, który jest interesem obsługiwanym przez bliskiego, osobistego przyjaciela księgowego Knighta. Oto numery czeków, Numery odnośników GJ i kwoty: czek numer 12300. Odnośnik GJ numer 12497P, na kwotę 67 596,70$; czek numer 12301. Odnośnik GJ numer 12898P, na kwotę 15 599$; czek numer 12302, Odnośnik GJ numer 128998, na kwotę 32 312$. Nie tylko Knight stwierdził, że biżuteria, o której mowa była prezentem dla Tupaca od niego, ale rachunki nawet nie zostały zapłacone i teraz majątek (Tupaca) jest teraz sądzony z tego powodu przez B.L. Diamonds.
f) Tupac został obciążony 100 000$, za umeblowanie apartamentu. Jednakże, po jego śmierci Death Row opróżniło apartament i zabrało meble do nieujawnionego miejsca.
g) W sierpniu 1996, Tupac został obciążony 2 965$, numer czeku 16754, odnośnik GJ numer 17610P, za rachunek American Express, zaciągnięty przez żonę Knighta. Faktycznie, Knight rzekomo jest winny American Express ponad 1,2 mln$.
h) W czerwcu 1996, Tupac został obciążony 5 845$, numer czeku 15258, odnośnik GJ numer 16029P, za biżuterię, którą zamówił Knight od XIV Karats Ltd.
i) Tupac został obciążony ponad 120 000$, kosztami wynajmu domu w Malibu, który był w zasadzie zamieszkały przez Kennera. Daty opłat najmu, numery czeków, numery odnośników GJ i kwoty czeków, jak poniżej: 5/2/96, 14323, 15670P, $14,500.00 5/2/96, 14326, 15073P, $21,600.00 6/11/96, 15271, 16041P, $100,000.00 6/12/96, 15311, 16087P, $12,000.00
j) Tupac został obciążony 57 600$, za opłaty płacone przez Death Row, w związku z apartamentem położonym przy 10601 Wilshire Boulevard. Te mieszkanie nie było zajmowane przez Tupaca, lecz przez innych artystów Death Row. Daty opłat najmu, numery czeków, numery odnośników GJ i kwoty czeków, jak poniżej: 1/4/96, 11545, 12105P, $10,994.00 1/4/96, 11546, 12106P, $1,728.00 1/4/96, 11547, 12107P, $1,828.00 2/7/96, 1234, 12831P, $4,800.00 3/4/96, 12877, 13526P, $4,800.00 4/8/96, 13682, 14400P, $4,800.00 5/7/96, 14426, 15176P, $4,800.00 6/11/96, 15293, 16069P, $4,800.00 7/1/96, 15732, 16537P, $4,800.00 8/7/96, 16789, 17647P, $4,800.00 9/3/96, 107072P, $4,800.00
63. Pomimo, iż bez wątpienia jest więcej przypadków Fikcjnych Wydatków obciążających konto Tupaca przez Death Row, powodom utrudnia się zidentyfikowanie ich wszystkich, z powodu niedostatku danych finansowych, obecnie w ich posiadaniu.
64. Poza tym, Tupac został obciążony wydatkami, których nigdy nie zgodził się zapłacić, które związane były z produkcją albumów, wydawanych przez Death Row. Na przykład, obciążono go sumą 3 421 842$ kosztami produkcji teledysku i 663 012 kosztami produkcji audio. Oczywiście, nigdy nie powiedziano Tupacowi, że jest obciążany tymi wydatkami.
65. Death Row nie tylko nie powiadomiła Tupaca o tantiemach, które mu się należą, nie tylko zwodniczo obciążyła Tupaca wydatkami, które nie były odpowiednio naliczone, ale Death Row także zezwoliła innym jednostkom sprzeniewierzać prawa Tupaca i jego interesy oraz aktywnie w robieniu tego uczestniczyła.
66. Tak, na przykład Death Row zezwoliła Globex'owi oferować towary z imieniem Tupaca i jego wizerunkiem, bez żadnej rekompensaty dla Tupaca. Death Row posunęła się tak daleko, że pozwoliła Globex'owi umieścić wkładki do opakowania płyty ''Eyez'' żeby ułatwić sprzedaż tego towaru.
67. W żadnym momencie Tupac nie udzielił prawa do używania jego imienia i wizerunku przez Death Row, a faktycznie Tupac negocjował powierzenie takich praw innej firmie.
68. Death Row, Knight, Kenner i Anderson, nigdy nie powiadomili Tupaca, że zawarli umowę z Globex'em, a także nie poinformowali go o warunkach tej umowy. Najwyraźniej, nie rozliczyli się mu z żadnych pieniędzy, które prawdopodobnie otrzymali.
69. W tym okresie - Kenner, który miał pełnić obowiązki adwokata Tupaca, reprezentował także Death Row. Ten ewidentny konflikt interesów, który był jasnym pogwałceniem Kodeksu Zawodowej Odpowiedzialności, od którego nie można odstąpić, skutecznie pozbawił Tupaca obrony i przedstawicielstwa.
70. Kenner był mocno związany z planem okradzenia Tupaca. Wśród innych przykładów: a) Kenner przeprowadził się do domu w Malibu, a kosztami najmu został obciążony Tupac. b) Kenner był sygnatariuszem umowy o najem mieszkania w Whilshire, a kosztami najmu został obciążony Tupac, pomimo tego, że najemcą była Death Row. c) Pomimo iż Tupac prosił Kennera, aby ten asystował mu przy negocjacji kontraktu towarowego, Kenner grał na zwłokę i co ważniejsze, nigdy nie powiadomił Tupaca, że Death Row już zawarło umowę towarową z Globexem dotyczącą wykorzystania jego imienia i podobizny.
71. W końcu, zdając sobie sprawę z tego, że Kenner nie broni jego interesów (i faktycznie nie mógł tego uczynić, z powodu konfliktu interesów między Tupakiem i Death Row), 27 sierpnia 1996, lub coś koło tego, Tupac zawiadomił Kennera, że jego usługi, jako prawnika, zostały natychmiastowo zawieszone.
72. 7 września 1996, podczas pobytu w Las Vegas, na meczu bokserskim z Knightem, Tupac został wielokrotnie postrzelony, z powodu czego zmarł 13 września 1996. W momencie, gdy został postrzelony, Tupac jechał na przednim siedzeniu BMW.
73. W momencie, gdy został postrzelony, wypełnił już zobowiązania kontraktowe dla Death Row, a podejrzewając, że Knight i Kenner okradają go, Tupac zaczynał się przygotowywać do opuszczenia Death Row i założenia swojej własnej firmy płytowej. Oprócz tego, założył korporacyjną firmę, aby zarządzać i radzić sobie ze swoimi sprawami i zachował prawnika innego niż Kenner, aby negocjować umowę o towary z jego wizerunikem i imieniem. Faktycznie, kiedy Tupac umarł, ten kontrakt był całkowicie omawiany i zredukowany do pisemnego porozumienia i oczekiwał jedynie na wykonanie.

PIERWSZE ROSZCZENIE

(Przeciwko pozwanym Knightowi i Kennerowi za pogwałcenie Ustawy o Wpływach Kanciarskich i Skorumpowanych Organizacjach)
74. Powodzi powtarzają każdy zarzut umieszczony w punktach od 1do 73 tej skargi z tą samą siłą i skutkiem jako pełne oświadczenie w tym roszczeniu.
75. To wyliczenie, oparte jest na Ustawie o Wpływach Kanciarskich i Skorumpowanych Organizacjach, tytuł IX Ustawy o Kontroli Zorganizowanej Przestępczości z 1970, jako poprawki do 18 U.S.C. Sections 1961-1968. (''RICO'')
76. Knight, Norris Anderson, Kenner i nieznani pracownicy Death Row lub jej agenci są ''osobami'' w sensie 18 u. s. c.Section 1961 (3), który określa ''osobę'' jako pojedyńczą jednostkę zdolną do prowadzenia legalnego lub dochodowego interesu własnościowego.
77. Podczas całego, istotnego tu okresu Death Row było ''przedsiębiorstwem'' w znaczeniu 18 U.S.C. Section 1961(4).
78. W następstwie Porozumienia Danamora, Knight, Kenner, Norris Anderson i nieznani pracownicy lub agenci Death Row, rozwinęli i przystąpili do szerzącego się i stałego spisku i planu, aby kraść od Tupaca i przkształcić jego kapitał poprzez pozbawienie go zaliczek pieniężnych i tantiemów, do których miał prawo, zgodnie z zrealizacją umowy. (''Spisek'')
79. Z powodu Spisku, Knight, Kenner, Norris Anderson i nieznani pracownicy lub agenci Death Row, spowodowali i zezwolili na zagarnięcie sumy powyżej 50 000 000$ Tupacowi, a po jego śmierci, jego majątkowi.
80. W wyniku Spisku, Knight, Kenner, Norris Anderson i nieznani pracownicy lub agenci Death Row, osobiście odnieśli korzyść, a majątkowi Tupaca i jego beneficjentom, wyrzązdono szkody w wysokości, której nie można teraz z pewnością określić, ale powodzi wierzą, że było to ponad 50 000 000$.
81. Podczas Spisku, Knight, Kenner, Norris Anderson i nieznani pracownicy lub agenci Death Row, w imieniu Death Row, uzgodnili, że Death Row będzie finansować produkcję nagrań muzycznych i teledysków Tupaca, będą kontrolować te produkcje i załatwią wprowadzanie na rynek, dystrybucję w handlu międzystanowym, tych nagrań i teledysków, nie tylko w każdym stanie Stanów Zjednoczonych, ale na całym świecie.
82. Także podczas Spisku, Knight, Kenner, Norris Anderson i nieznani pracownicy lub agenci Death Row, w imieniu Death Row, uzgodnili między sobą pozbawić Tupaca, jego agentów, pełnomocników, księgowych i pracowników sprawozdań finansowych i informacji finansowych, które były potrzebne, aby określić czy zaliczki finansowe i tantiemy były w drodze, należne i do zapłaty Tupacowi przez Death Row w związku z realizacją Porozumienia Danamora.
83. Także podczas Spisku, Knight, Kenner, Norris Anderson i nieznani pracownicy lub agenci Death Row, w imieniu Death Row, uzgodnili między sobą, że będą fałszywie informować Tupaca, jego agentów, pełnomocników, księgowych i pracowników, że żadne zaliczki finansowe i tantiemy były w drodze, należne i do zapłaty Tupacowi przez Death Row w związku z realizacją Porozumienia Danamora, w momencie, kiedy te należności miały być w drodze, należne i do zapłaty Tupacowi.
a) W dalszej częśći tego Spisku, około lutego 1996 roku, Tupac (który wtedy przebywał w Nowym Jorku) odbył rozmowę telefoniczną z Knightem i innym przedstawicielem Death Row (którzy byli wtedy w Kaliforni), w której Knight i ten przedstawicel poinformowali Tupaca, że już wydał 2 000 000$, czyli więcej niż był upoważniony do otrzymania.
b) W dalszej częśći tego Spisku, w okresach miesięcznych lub co dwa miesiące, które rozpoczęły się od grudnia 1995 i przebiegały przynajmniej do czerwca 1996, pod kierunkiem Knighta, Kennera, Cantrocka i Andersona, dwóch pracowników Tupaca (''Yaasmyn'' i Molly), wysłało do Death Row faksem i telefonicznie, prośbę o wydanie mu jego pieniędzy za obsługę jego interesów. W każdym przypadku, Knight, Kenner, Cantrock i Anderson, przyfaksowali, przysłali pocztą i zawiadomili telefonicznie o odmowie wypłacenia omawianych funduszy, fałszywie wymieniając jako powód zarówno niepowodzenia budżetu jeśli chodzi o objęcie wszystkich pozycji wydatkowych (takich jak zaginione rachunki za samochód), jak i twierdzenie, że Death Row nie była Tupacowi nic winna. Powodem, dla którego pieniądze nie zostały wypłacone, jest to, że były sprzeniewierzane przez Knighta, Kennera i Andersona, używających przedsiębiorstwa Death Row, jako przykrywki.
84. Także podczas Spisku, Knight, Kenner, Norris Anderson i nieznani pracownicy lub agenci Death Row, w imieniu Death Row, uzgodnili między sobą, że będą fałszywie i oszukańczo ukrywać fakt, że zaliczki pieniężne i tantiemy były w drodze, należne i do zapłaty Tupacowi przez Death Row w związku z realizacją Porozumienia Danamora, poprzez obciążanie konta Tupaca (''Konto'') rzekomymi wydatkami, które były albo fikcyjne, albo nie przypisywalne kontu Tupaca (''Fikcyjne Wydatki''), a także poprzez potrącanie Fikcyjnych Wydatków z pieniędzy należących się Tupacowi.
85. Także podczas Spisku, Knight, Kenner, Norris Anderson i nieznani pracownicy lub agenci Death Row, w imieniu Death Row, uzgodnili między sobą, że będą fałszywie i oszukańczo ukrywać fakt, że zaliczki pieniężne i tantiemy były w drodze, należne i do zapłaty Tupacowi przez Death Row w związku z realizacją Porozumienia Danamora, sprawiając, że Death Row tworzyła fałszywe i oszukańcze sprawozdania finansowe, które wymieniały Fikcyjne Wydatki i które prawdopodobnie zmniejszyły dochód otrzymany ze sprzedaży nagrań Tupaca i jego teledysków.
86. Podczas wielokrotnych okazji w 1995, 1996 i kontynuując w 1997 roku, Knight, Kenner, Norris Anderson i nieznani pracownicy lub agenci Death Row, używali United Stated mails (poczty), wysyłając czeki do osób trzecich, potem obciążając Konto kwotami tych czeków, które były Fikcyjnymi Wydatkami:
a) 3 września 1996, Tupac został obciążony kosztami związanymi z Range Rowerem Michel'le Toussa'y (kolejnej wykonawczyni Death Row, faworyzowanej przez Knighta) Numer czeku 1094.Odnośnik GJ numer 96 P, rachunek na 1 453.51$
b) W październiku 1995, Tupac został obciążony 23 857$ za naprawy samochodu Porsche. Mimo, że Knight i Cantrock posiadali Porsche; Tupac nie.
c) W 1996 roku, Tupac został obciążony ponad 28 000$, za kupno Chevy Suburbana. Prawo do pojazdu zostało nabyte początkowo w imieniu Tupaca, ale potem zostało przekazane przez Knighta do swojego szwagra Norrisa Andersona, bez żadnej rekompensaty dla Tupaca. Dodatkowo, 31 lipca 1996, Tupac został obciążony 51 425$, w związku z kosztem przekazania samochodu do Andersona. Numer czeku 16508. Odnośnik GJ mumer 17342P.
d) 13 czerwca 1996, Tupac został obciążony 2 700$, na wsparcie dla dzieci, które zostało zapłacone w imieniu Nate Dogga, kolejnego wykonawcy Death Row. Numer czeku 15404. Odnośnik GJ numer 16184P.
e) W lutym 1996, Tupac został obciążony 115 507$, które to składały się z trzech osobnych płatności, za biżuterię zakupioną u B.L. Diamonds, który jest interesem obsługiwanym przez bliskiego, osobistego przyjaciela księgowego Knighta. Oto numery czeków, Numery odnośników GJ i kwoty: czek numer 12300. Odnośnik GJ numer 12497P, na kwotę 67 596,70$; czek numer 12301. Odnośnik GJ numer 12898P, na kwotę 15 599$; czek numer 12302, Odnośnik GJ numer 128998, na kwotę 32 312$. Nie tylko Knight stwierdził, że biżuteria, o której mowa była prezentem dla Tupaca od niego, ale rachunki nawet nie zostały zapłacone i teraz majątek (Tupaca) jest teraz sądzony z tego powodu przez B.L. Diamonds.
f) Tupac został obciążony 100 000$, za omeblowanie apartamentu. Jednakże, po jego śmierci Death Row opróżniło apartament i zabrało meble do nieujawnionego miejsca.
g) W sierpniu 1996, Tupac został obciążony 2 965$, numer czeku 16754, odnośnik GJ numer 17610P, za rachunek American Express, zaciągnięty przez żonę Knighta. Faktycznie, Knight rzekomo jest winny American Express ponad 1,2 mln$.
h) W czerwcu 1996, Tupac został obciążony 5 845$, numer czeku 15258, odnośnik GJ numer 16029P, za biżuterię, którą zamówił Knight od XIV Karats Ltd.
i) Tupac został obciążony ponad 120 000$, kosztami wynajmu domu w Malibu, który był w zasadzie zamieszkały przez Kennera. Daty opłat najmu, numery czeków, numery odnośników GJ i kwoty czeków, jak poniżej: 5/2/96, 14323, 15670P, $14,500.00 5/2/96, 14326, 15073P, $21,600.00 6/11/96, 15271, 16041P, $100,000.00 6/12/96, 15311, 16087P, $12,000.00
j) Tupac został obciążony 57 600$, za opłaty płacone przez Death Row, w związku z apartamentem położonym przy 10601 Wilshire Boulevard. Te mieszkanie nie było zajmowane przez Tupaca, lecz przez innych artystów Death Row. Daty opłat najmu, numery czeków, numery odnośników GJ i kwoty czeków, jak poniżej: 1/4/96, 11545, 12105P, $10,994.00 1/4/96, 11546, 12106P, $1,728.00 1/4/96, 11547, 12107P, $1,828.00 2/7/96, 1234, 12831P, $4,800.00 3/4/96, 12877, 13526P, $4,800.00 4/8/96, 13682, 14400P, $4,800.00 5/7/96, 14426, 15176P, $4,800.00 6/11/96, 15293, 16069P, $4,800.00 7/1/96, 15732, 16537P, $4,800.00 8/7/96, 16789, 17647P, $4,800.00 9/3/96, 107072P, $4,800.00
87. Podczas wielokrotnych okazji w 1995, 1996 i kontynuując w 1997 Knight, Kenner, Norris Anderson i nieznani pracownicy lub agenci Death Row, po użyciu transmisji kablowej do wysłania czeków, obciążali Konto, kosztami tychże transferów, które były fikcyjnymi Wydatkami.
88. W dalszej częśći tego Spisku, Knight, Kenner, Norris Anderson i nieznani pracownicy lub agenci Death Row, w różnych okresach roku 1996 produkowali fałszywe i oszukańcze sprawozdania finansowe, które wymieniały Fikcyjne Wydatki.
89. Paragraf 54 et seq, określa niektóre specyficzne przypadki, w których występują te wydarzenia, jednak powodzi są przekonani, że pełne odkrycie, pokaże wiele innych przykładów.
90. Rozpoczynające się w obecnie nieznanym czasie, ale który wedle informacji i przekonania, był po podpisaniu Porozumienia Danamora, czyny Knighta, Kennera, Norrisa Andersona i nieznanych pracownków lub agentów Death Row, włączając liczne czyny, które podlegają formalnemu oskarżeniu na mocy 18 U.S.C. Section 1341 (oszustwo pocztowe) i 18 U.S.C. Section 1343 (oszustwo kablowe), a za tem stanowiące ''kanciarską działalność'' w rozumieniu Statutu Federalnego ''RICO''. Te czyny zawierały, ale nie ograniczały się do powtarzającego się używania U.S. mails, telefonii ogólnostanowej i serwisów telegramowych w celu kierowania ciągłego i wszechobecnego planu oszustwa i podstępu, utworzonego, by ukrywać przed Tupakiem, kiedy żył,a potem przed prawnymi przedstawicielami Majątku Tupaca, fakt, że miliony dolarów zostały nielegalnie i oszukańczo ukradzione.
91. Podczas swojego życia Tupac, jego agenci, prawnicy, przedstawiciele i pracownicy w 1996 czynili wielokrotne dociekania przez telefon (''Zapytania') Knighta, Kennera, Andersona i pracowników Death Row z powodu zaliczek finansowych i tantiemów, które miały być w drodze, należne i do zapłaty Tupacowi przez Death Row w związku z realizacją Porozumienia Danamora.
92. Knight, Kenner, Anderson i pracownicy Death Row wielokrotnie odpowiadali na Zapytania, fałszywie i oszukańczo stwierdzając, że nie tylko Death Row nie jest winna Tupacowi żadnych zaliczek pieniężnych lub tantiemów, ale że jego konto wskazuje na to, że to on jest im winny pieniądze. W tym czasie, gdy oświadczenia tworzone były przez Knighta, Kennera, Andersona i pracowników Death Row, oni wiedzieli, że ośwadczenia te są fałszywe i oszukańcze. W czasie tworzenia tych oświadczeń, Knight, Kenner, Anderson i pracownicy Death Row wiedzieli, że w rzeczywistości Death Row była winna Tupacowi miliony dolarów w związku z realizacją Porozumienia Danamora.
93. Pomiędzy 15 września i 22 października 1996 roku, powodzi, jako prawni przedstawiciele majątku Tupaca, wielokrotnie żądali od pozwanych, sprawozdań finansowych i informacji, które umożliwiłyby im określenie sumy należnej Majątkowi Tupaca w związku z realizacją Porozumienia Danamora.
94. W następstwie śmierci Tupaca, w okresie od 15 września do 22 października 1996 pozwani spowodowali przesłanie powodom do Nowego Jorku poprzez U.S. mails, sprawozdań finansowych, zawierających Fikcyjne Wydatki, ażeby fałszywie spowodować, aby ci uwierzyli, że żadne pieniądze się nie należą Majątkowi Tupaca w związku z realizacją porozumienia Danamora, kiedy w rzeczywistości należało się im miliony dolarów.
95. Podczas wielokrotnych okazji w 1996 roku, Kenner, kiedy utrzymywał, że jest adwokatem Tupaca, spowodował, że do Tupaca została przesłana poczta poprzez U.S. mails i telegramy międzystanowe, wielokrotne listy i dokumenty, które dotyczyły i omawiały Fikcyjne Wydatki.
96. Rzekome zachowanie wymienione powyżej, składało się z serii (więcej niż dwóch czynów) powiązanych ze sobą kryminalnych czynów, a zatem stanowiły wzór ''kanciarskiej działalności'' zgodnie z rozumieniem Statutu Federalnego ''RICO'' z naruszeniem 18 U.S.C.Section 1962(c) i (d).
97. Powodzi są ''osobami'' w znaczeniu Statutu Federalnego "RICO" i zostali poszkodowani z powodu naruszenia U.S.C. Sections 1962(c) i (d), jak domniemano wyżej, a te naruszenia spowodowały stratę ponad 50 000 000$, tak samo, jak stratę użycia tych funduszy podczas i po okresie, w którym te fundusze były oszukańczo kradzione przez pozwanych.

DRUGIE ROSZCZENIE

(Przeciwko Death Row, Knightowi i Kennerowi o Księgi Rachunkowe i Odzyskanie Tantiemów)
98. Powodzi powtarzają każdy zarzut umieszczony w punktach od 1do 73 tej skargi z tą samą siłą i skutkiem jako pełne oświadczenie w tym roszczeniu.
99. Zgodnie z Porozumieniem Danamora, wymagano od Death Row aby płaciło Tupacowi ustalone tantiemy, oparte na sprzedaży jego albumów muzycznych.
100. Powodzi nie są w stanie podać kwoty, która im się należy od Death Row jeśli Death Row nie dostarczy im ksiąg rachunkowych.
101. Death Row, Knight i Kenner, próbując podstępem pozbawić Majątek Tupaca tantiemów, które zarobił Tupac, odmówili powodom dostarczenia prawdziwych i dokładnych ksiąg rachunkowych, mimo, że powodzi wielokrotnie żądali, aby to uczynili.
102. Powodzi nie dysponują wystarczającymi środkami prawnymi.

TRZECIE ROSZCZENIE

(Przeciwko Death Row o Deklarację Wyroku)
103. Powodzi powtarzają każdy zarzut umieszczony w punktach od 1do 73 tej skargi z tą samą siłą i skutkiem jako pełne oświadczenie w tym roszczeniu.
104. Porozumienie Danamora zobowiązywało Tupaca do nagrania trzech albumów muzycznych dla Death Row.
105. Jeśli chodzi o trzeci album, wyprodukowany przez Death Row ("Drugie Nagranie Death Row"), Porozumienie Danamora zobowiązywało Death Row do zapłacenia Tupacowi zaliczki nie mniejszej niż 1 000 000$, w kwocie obliczanej przez dodanie dodatkowej zaliczki w wysokości 1 000 000$ za każdy milion kopii ze sprzedarzy Pierwszego Albumu Death Row.
106. Bazując na sprzedaży Pierwszego Albumu Death Row, Death Row została zobowiązana do zapłacenia Tupacowi 5 000 000$ jako zaliczki w powiązaniu z Drugim Albumem Death Row.
107. Mimo, że Interscope wydało Drugi Album, Death Row nie zapłaciła żadnej części wymaganej zaliczki ("Wymagana Zaliczka") zarówno Tupacowi jak i powodom.
108. Niezdolność zapłacenia przez Death Row Wymaganej Zaliczki jest istotnym pogwałceniem Porozumienia Danamora.
109. Z powodu tego istotnego nadużycia, powodzi są upoważnieni i niniejszym oznajmiają, że Porozumienie Danamora zostaje anulowane i pozbawione dalszej mocy.
110. W przypadku, kiedy jakikolwiek z pozwanych utrzymuje, że Porozumienie Danamora pozostaje w mocy, powstaje kontrowersja sądowa, która wymaga od tego sądu, aby zdeklarował prawa, obowiązki i zobowiązania stron gdy Porozumienie Danamora będzie anulowane i nieważne.
111. Powodzi nie dysponują wystarczającymi środkami prawnymi.

CZWARTE ROSZCZENIE

(Przeciwko Death Row, Knightowi i Kennerowi o nakaz sądowy)
112. Powodzi powtarzają każdy zarzut umieszczony w punktach od 1do 73 tej skargi z tą samą siłą i skutkiem jako pełne oświadczenie w tym roszczeniu.
113. W razie określienia przez ten sąd Porozumienia Danamora jako anulowanego i nieważnego oraz pozbawionego mocy z powodu istotnego pogwałcenia tejże umowy przez Death Row, Death Row nie będzie upoważniona do otrzymania żadnych zaliczek ani tantiemów, które mogą być zapłacone Death Row przez Interscope, zgodnie z realizacją ich umowy w związku z jakimkolwiek albumem muzycznym, nagranym przez Tupaca dla Death Row.
114. W razie określienia przez ten sąd Porozumienia Danamora jako anulowanego i nieważnego oraz pozbawionego mocy z powodu istotnego pogwałcenia tejże umowy przez Death Row, wszelkie pieniądze, które ma otrzymać Death Row od Interscope, powinny być zapłacone wedle prawa i sprawiedliwości powodom.
115. W razie określienia przez ten sąd Porozumienia Danamora jako anulowanego i nieważnego oraz pozbawionego mocy, Death Row powinno na stałe odstąpić od zbierania przyszłych pieniędzy z jakiegokolwiek źródła, gdy będzie to związane z Tupakiem i powodami.
116. Powodzi nie dysponują wystarczającymi środkami prawnymi.

PIĄTE ROSZCZENIE

(Przeciwko Death Row, Knightowi i Kennerowi o Odzyskanie Dóbr Legalnie Otrzymanych, a Bezprawnie Zagarniętych)
117. Powodzi powtarzają każdy zarzut umieszczony w punktach od 1do 73 tej skargi z tą samą siłą i skutkiem jako pełne oświadczenie w tym roszczeniu.
118. Przed śmiercią, Tupac był właścicelem jakiś 152 projektów muzycznych, nagranych przez niego, a które nigdy nie zostały wydane. (''Niewydane Nagrania")
119. Przed śmiercią, Tupac miał bezpośrednie prawo do posiadania Niewydanych Nagrań.
120. W następstwie śmierci Tupaca, powodzi, jako przedstawiciele Majątku Tupaca, mieli prawo do bezpośredniego posiadania Niewydanych Nagrań.
121. Pozwani są w posiadaniu niektórych lub wszystkich Niewydanych Nagrań i kontynuują bezprawne ich zatrzymanie.
122. Powodzi żądali, aby pozwani oddali Niewydane Nagrania, ale pozwani odmówili i wciąż odmawiają dostarczenia ich powodom.
123. Wartość Niewydanych nagrań to ponad 100 000 000$.

SZÓSE ROSZCZENIE

(Przeciwko Kennerowi za Postępowanie Niezgodne z Etyką Zawodową i Pogwałcenie Obowiązków Powiernika)
124. Powodzi powtarzają każdy zarzut umieszczony w punktach od 1do 73 tej skargi z tą samą siłą i skutkiem jako pełne oświadczenie w tym roszczeniu.
125. Z powodu, że Kenner był i jest przedstawicielem, akcjonariuszem i główną postacią Death Row, a także adwokatem Death Row i Knighta, było mu moralnie, etycznie i prawnie zakazane dostarczanie prawnego przedstawicielstwa Tupacowi albo wciąganie siebie do roli adwokata Tupaca.
126. Ponieważ Kennera domniemane przedstawicielstwo Tupaca było w rozpaczliwym konflikcie z jego własnym, osobistym interesem finansowym i jego zawodowymi zobowiązaniami dla Death Row i Knighta, Tupac nie mógł uniknąć tego konfliktu podpisujac Porozumienie Danamora.
127. Poprzez bycie adwokatem Tupaca w związku z Porozumieniem Danamora, Kenner poszukiwał atmosfery legalności dla pozornych i nieetycznych transakcji.
128. Poprzez utrzymywanie reprezentowania Tupaca w związku z tworzeniem Porozumienia Danamora, podczac gdy w rzeczywistości reprezentował siebie, Knighta i Death Row, Kenner wykorzystał uwięzienie Tupaca, pozbawiając go niezależnej porady prawnej, do której miał prawo, przed przystąpieniem do Porozumienia Danamora.
129. Od tego czasu, podczas, gdy twierdził, że reprezentuje Tupaca, Kenner w rzeczywistości kontynuował reprezentowanie swoich własnych interesów i tych Death Row, ze szkodą dla Tupaca i jego interesów.
130. W następstwie 16 września 1995, Kenner opuścił i odmówił wykonywania swoich obowiązków jako adwokat Tupaca, bo robiąc to, byłoby to przeciwieństwem do interesów Knighta, własnego interesu Kennera i interesów Death Row.
131. W związku z tym, podczas gdy Porozumienie Danamora zobowiązywało Death Row do przygotowania oficjalnego, pisemnego porozumienia nagraniowego, pomiędzy Tupakiem i Death Row, Kenner nigdy nie przygotował takiego porozumienia, chociaż Tupac wielokrotnie żądał, aby to uczynił.
132. Z powodu nie przygotowania przez Kennera oficjalnego, pisemnego porozumienia nagraniowego, powodzi odnieśli straty przez to, że zostali pozbawieni możliwości powoływania się na te klauzule, na które adwokat naprawdę reprezentujący niezależne interesy Tupaca nalegał.
133. Dodatkowo, wiele dziedzin, które były przedmiotem negocjacji i wyjaśnione w pisemnym porozumienu, teraz doprowadziły do roszczeń przeciwko Majątkowi.
134. Przykładowo, Knight złożył żądanie przeciwko Majątkowi, twierdząc, że ma prawo do 20% kwot, które należą się Tupacowi, jako jego ''menedżer'', chociaż nie ma żadnej prowizji za rekomepnsatę w obu umowach, które Tupac podpisał. Tworząc swoje roszczenie, które dotyczyło otrzymania przez Knighta rekompensaty i wynagrodzenia za opłaty poczynione dla Tupaca przez firmę Knighta, Knight ponownie skłamał odnośnie "zwyczaju i użycia" w interesie.
135. Prawo Knighta do otrzymania opłat byłoby czymś, co normalnie byłoby rozwiązane w pisemnej umowie, jeśli jakaś byłaby pomiędzy Knightem i Tupakiem.
136. Jeśliby Kenner bronił niezależnych interesów Tupaca, dążyłby do osiągnięcia tych końcowych porozumień, traktowałby o tych kwestiach w dokumentach i uczyniłby jasnym, że Knight nie ma prawa do niezależnej rekompensaty jako menedżer.
137. Ale z powodu niepowodzenia Kennera do wykonywania jego zawodowych obowiązków dla Tupaca, Tupac i Majątek nie byłyby teraz przedmiotem roszczeń wysuwanych przez Death Row i Knighta.
138. Co więcej, przed zwolnieniem Kennrea przez Tupaca, z roli jego przedstawiciela, Tupac polecił mu przygotować kontrakty towarowe dla swojego "Fan Clubu" i dla innych potrzeb.
139. Pomimo poleceń Tupaca, skierowanych do Kennera, aby ten przygotował porozumienia towarowe, Kenner nie podjął żadnych kroków, aby zastosować się do tego polecenia.
140. Zamiast tego, wedle przekonania i informacji, Death Row bez wiedzy Tupaca, przystąpiło do nielegalnego porozumienia handlowego z firmą o nazwie Globex, które dotyczyło sprzedaży koszulek i innej odzieży z imieniem i wizerunkiem Tupaca bez zgody Tupaca i bez płacenia mu żadnych tantiemów i prowizji, a z której Death Row odniosła korzyści finansowe.
141. Dodatkowo, podczas 1996 roku, Tupacowi zapewniono możliwość skomponowania muzyki do filmu zatytułowanego "Gang Related", w którym Tupac także występował. W czasie gdy kontrakt na odegranie roli był przygotowany, dokument ten zapewniał przygotowanie pisemnego kontraktu, który określałby prawa stron związane ze ścieżką dźwiękową.
142. Mając możliwość skomponowania powyższej produkcji muzycznej, Tupac polecił Kennerowi przygotować niezbędne dokumenty kontraktowe.
143. Ponieważ Kenner nigdy nie przygotował tych dokumentów, Tupac stracił możliwość skomponowania produkcji muzycznej do "Gang Related", jak i dochodu, który otrzymałby z tej produkcji.
144. Z powodu powyższego czynu pominięcia zlecenia ze strony Kennera, powodzi odnieśli straty w wysokości 20 000 000$.

POWODZI ŻĄDAJĄ ORZECZENIA WYROKU JAK NASTĘPUJE:

A. W pierwszym roszczeniu, jeśli chodzi o Knighta i Kennera, wspólnie i kilkakrotne jako odszkodowanie i za inne szkody, które powodzi udowodnią na procesie, sumę potrojoną, ale nie mniejszą niż 150 000 000$.
B. W drugim roszczeniu nakazu:
I) Wymagającego od pozwanych Death Row, Knighta i Kennera przedłożenia wymaganych ksiąg rachunkowych i zapłacenia należnych i do zapłaty tantiemów w związku z Pierwszym Albumem Death Row.
II) Wymagającego od pozwanych Death Row, Knighta i Kennera przedłożenia rachunkowości z całej sprzedarzy albumu "All Eyez on Me" od 1 października 1995 aż do daty procesu tego powództwa i
III) Wymagają od pozwanych Death Row, Knighta i Kennera zapłacenia powodom tantiemów należnych im z imienia Porozumienia Danamora, opartych na sprzedaży albumu muzycznego "All Eyez on Me".
C. W trzecim roszczeniu zadeklarowania że Porozumienie Danamora I zostaje anulowane i pozbawione dalszej mocy.
D. W czwartym roszczeniu Death Row powinno na stałe odstąpić od zbierania przyszłych pieniędzy z jakiegokolwiek źródła, gdy będzie to związane z nagraniami muzycznymi Tupaca.
E. W piątym roszczeniu:
I) Zadeklarowania, że to powodzi są właścicielami Niewydanych Nagrań.
II) Polecenia Knightowi, Kennerowi i Death Row natychmiastowego dostarczenia Niewydanych Nagrań powodom.
III) W razie, gdyby nie było możliwe uzyskanie posiadania Niewydanych Nagrań, powodzi żadają wyroku o 100 000 000$, przeciwko Knightowi, Kennerowi i Death Row razem z odsetkami od 16 września 1995 roku. G. W szóstym roszczeniu odzyskania szkód w wysokości 20 000 000$ przeciwko Kennerowi.
F. W tym dodatkowym roszczeniu pokrycia kosztów takich, jakie sąd uzna za sprawiedliwe i właściwe, razem z kosztami tego powództwa.

Datowane na 18 kwietnia 1997 Złożone z uszanowaniem przez: DONALD DAVID FISCHBEIN BADILLO WAGNER HARDING i STEPHEN T. OWENS JAMES H. BRODERICK, JR. ALLEN C. KIM GRAHAM & JAMES LLP

/s/ Stephen Owens Przedstawiciele powodów AFENI SHAKUR and RICHARD S.FISCHBEIN,jako Wspólni Administratorzy Majątku Tupaca Shakura

ŻĄDANIE PROCESU SĄDOWEGO

Niniejsi powodzi żądają procesu sądowego dla wszystkich roszczeń i spraw, które są odpowiednio sądzone.

Datowane na 18 kwietnia 1997 Złożone z uszanowaniem przez: DONALD DAVID FISCHBEIN BADILLO WAGNER HARDING i STEPHEN T. OWENS JAMES H. BRODERICK, JR. ALLEN C. KIM GRAHAM & JAMES LLP

/s/ Stephen Owens Przedstawiciele powodów AFENI SHAKUR and RICHARD S.FISCHBEIN,jako Wspólni Administratorzy Majątku Tupaca Shakura

[zapiski końcowe] *1 Knight także otrzymał samochód marki Jaguar o wartości 61 000$, jako rekompensatę, za pojawienie się Tupaca w tej reklamie.

---------------------
Dowód rzeczowy A

15 września 1995 Suge Knight będzie moim menedżerem w związku z całą muzyką na okres trzech lat. Suge spowoduje, że zostanie podpisany kontrakt pomiędzy Tupakiem Shakurem i Death Row, który zawierać będzie następujące kwestie:

Pierwszy Album:
1. Zostanie wydany w 1995. Album będzie się składał z już nagranego materiału, który zostanie zremiksowany przez Dr. Dre. Snoop Doggy Dogg pojawi się gościnnie.
2. Tupac otrzyma następujące zaliczki pieniężne:
a) Jeden milion za egzekwowanie dokumentów.
b) 125 000$ za kupno samochodu
c) 120 000$ koszt 12 miesięcznego kieszonkowego
d) 250 000$ prawnych funduszy, które Tupac ma wydać, jak tylko będzie chciał
e) Death Row zabezpieczy usługi Davida Kennera, aby ten zajął się sprawami Tupaca z Los Angeles.
3. Tupac otrzyma 18 procent, z jednym procentem dodatkowo, jeśli album stanie się ''złotym'' i ''platynowym''.

Drugi Album:
1. 18 procent, z jednym procentem dodatkowo, jeśli album stanie się ''złotym'' i ''platynowym''.
2. 1 milionowa zaliczka za każdy sprzedany milion nagrań pierwszego albumu.

Trzeci Album
1. 18 procent, z jednym procentem dodatkowo, jeśli album stanie się ''złotym'' i ''platynowym''. 2. (nie czytelne) każdy sprzedany milion nagrań drugiego albumu.

Datowane na 16 września 1995 /s/ Tupac Shakur
Datowane na 16 września 1995 /s/ Suge Knight

---------------------
Dowód rzeczowy B

15 września 1995 Do: Interscope Records Od: Tupaca Shakura Odpowiedź: Pozwolenie Reprezentowania Shakura

Ta notatka potwierdzi, że Suge Knight i David Kenner są jedynymi osobami, które mają pozwolenie mnie reprezentować w związku z moją muzyką i nagraniami. Suge Knight jest moim menedżerem, a David Kenner jest moim prawnikiem, jeśli chodzi o ten cel.
 

 1997-2013 Poznaj Tupaca - wszelkie prawa zastrzeżone!...