DONALD DAVID
FISCHBEIN BADILLO WAGNER HARDING 909 Third Avenue New York, New York
10022 Telephone: (212) 826-2000 Facsimile: (212) 644-7485
STEPHEN T. OWENS, Bar
No. 82601 JAMES H, BRODERICK, JR., Bar No. 97448 ALLEN C. KIM, Bar
No. 155502 GRAHAM & JAMES LLP 801 South Figueroa Street 14th Floor
Los Angeles, CA 90017-5554 Telephone (213)624-2500 , Facsimile:
(213) 623-4581 Pełnomocnicy dla powodów
AFENI SHAKUR and
RICHARD S. FISCHBEIN, jako Połączeni Administratorzy Majątku TUPACA
SHAKURA
Złożony 18 kwiecień
1997, godzina 16.32 Urzędnik Sądu Okręgowego Stanów Zjednoczonych,
Centralnego Okręgu Kalifornii W Sądzie Okręgowym Stanów
Zjednoczonych w i dla Centralnego Okręgu Kalifornii.
AFENI SHAKUR and
RICHARD S. FISCHBEIN, jako Połączeni Administratorzy Majątku TUPACA
SHAKURA
Powód przeciwko
DEATH ROW RECORDS,
INC., MARIONOWI "SUGE" KNIGHTOWI i DAVIDOWI KENNEROWI,
Pozwani
Skarga o poczynienie
szkód, uchylenia księgowe i prośba o nakazy sądowe
Żądanie procesu
sądowego
Powodzi, Fischbein
Badillo Wagner Harding and Graham James LLP, ich pełnomocnicy, w
związku ze skargą, utrzymują:
JURYZDYKCJA I MIEJSCE
1.Ten sąd posiada
juryzdykcję odnośnie tego powództwa zgodnie z 18 U.S.C. Section
1964, 28 U.S.C. Sections 1331, 1337, 1367 (a)
2. Miejsce jest właściwe w tym okręgu sądowym zgodnie z 28 U.S C. S
1391(b) w tym, żądania tutaj wskazane pojawiły się w tym okręgu.
STRONY
3. Powód, Afeni
Shakur ("Afeni"), jest mieszkańcem stanu Georgia i jest matką Tupaca
Shakura ("Tupac")
4. Zgodnie z sądowymi Listami Administracyjnymi, datowanymi na 23
października 1996, Afeni została wyznaczona współadministratorem
Majątku Tupaca ("Majątek")
5. Powód, Richard S. Fischbein ("Fischbein"), jest mieszkańcem stanu
Nowy Jork.
6. Zgodnie z sądowymi Listami Administracyjnymi, Fischbein został
wyznaczony współadministratorem Majątku.
7. Pozwane, Death Row Records Inc. ("Death Row"), jest korporacją
kalifornijską z siedzibą przy 8200 Wilshire Boulevard, Beverly Hills,
Kalifornia 90211.
8. Pozwany, Marion "Suge" Knight ("Knight"), jest mieszkańcem stanu
Kalifornia, jest przedstawicielem, akcjonariuszem i dyrektorem Death
Row. Zdgodnie z informacjami, Knight przebywa obecnie w
kalifornijskim więzieniu, choć jego obecne miejsce pobytu jest
nieznane.
9. Pozwany David Kenner ("Kenner"), jest mieszkańcem stanu
Kalifornia, jest przedstawicielem, akcjonariuszem i dyrektorem Death
Row, jest adwokatem, który ma pozwolenie na praktykowanie prawa w
stanie Kalifornia i jest prawnikem Death Row. Dodatkowo, Kenner
działał jako przedstawiciel Tupaca od 16 września 1995, aż do
śmierci Tupaca.
DODATKOWE INFORMACJE
10. Podczas swojego
życia, Tupac był nadzwyczajnie pomyślnym, muzycznym wydawcą,
nagrywaczem i wykonawcą, także będąc odnoszącym sukcesy aktorem.
11. Wśród albumów wydanych przez Tupaca, podczas jego życia znalazły
się: "2Pacalypse Now", "Strictly 4 My N.I.G.G.A.Z. ", "Thug Life",
"Me Against the World" i "All Eyez on Me". Po śmierci Tupaca, Death
Row wydało album "Makaveli", album, który natychmiast stał się
numerem jeden na listach i sprzedał się w ponad trzech milionach
kopii.
12. Tupac pojawił się jako aktor w filmach: "Juice", "Poetic Justice",
"Above the Rim" i "Bullet". Po jego śmierci, "Gridlock'd" został
wypuszczony by przychylić oceny krytyków, a film "Gang Related", ma
zostać wyświetlony tej jesieni.
13. Ponadto, jego piosenki gościły na licznych ścieżkach dźwiękowych
filmów, w których nie występował jako aktor.
KONTRAKTY NAGRANIOWE
14. 15 marca 1991,
Tupac zawarł pisemne porozumienie nagraniowe z TNT Records Inc. TNT,
która zobowiązała Tupaca, do nagrania określonej liczby albumów
muzycznych dla TNT, w zamian za pewną określoną zaliczkę i tantiemy
(określony w procentach udział autora w zyskach ze sprzedarzy)
(''Porozumienie TNT'')
15. Porozumienie TNT zobowiązywało TNT do dostarczania Tupacowi
okresowych raportów, które odzwierciedlały stan praw Tupaca do
otrzymania tantiemów zarobionych na sprzedarzy nagrań Tupaca przez
TNT.
16. Interscope Records ''Interscope'', Generalna Spółka
Kalifornijska, która jest najsilniejszym, najbardziej wpływowym i
najlepiej prosperującym wydawcą i dystrybutorem popularnej muzyki
miejskiej, znanej jako ''Rap'', znalazła Tupaca i stała się jego
wytwórnią muzyczną
17. Obecnie, partnerzy Interscope obejmują korporację Kalifornia
(której dyrektorami są, Theodore Fields i Jimmy Iovine) i NCA
Distribution
18. W przeszłości, w czasie istotnym, jeśli chodzi o opisywane tu
wydarzenia, partnerzy Interscope obejmowali Atlantic Recording Corp.
(''Atlantic Records''), która jest całkowicie posiadaną przez Warner
Communications filią, a Warner Communications jest sama w sobie
filią Time Warner Inc.
19. 15 sierpnia 1991 TNT zawarło pisemne porozumienie z Interscope,
które zobowiązywało TNT do dostarczenia Interscope pewnej ilości
albumów, nagranych przez Tupaca w zamian za, co Interscope zgodziło
się zapłacić TNT, pewne określone zaliczki i tantiemy.
(''Porozumienie TNT/Interscope'')
20. Porozumienie TNT/Interscope zobowiązywało Interscope do
dostarczenia TNT okresowych raportów, które odzwierciedlały stan
praw TNT do otrzymania tantiemów zarobionych na sprzedarzy nagrań
Tupaca przez Interscope.
21. 12 listopada 1993, TNT, Interscope, Tupac i Out Da Gutta Records
("Gutta"), zawarli pisemne porozumienie ('' Porozumienie "TNT/Interscope/Tupac/Gutta),
które uwzględniało przydzielenie przez TNT swoich praw z
Porozumienia TNT/Interscope do Gutty, przejęcie przez Guttę
zobowiązań wobec Interscope, zgodnie z umową TNT/Interscope i zgodę
Interscope na powyższe.
22. Tupac był dyrektorem Gutty, a także wykonawcą, którego usługi,
oferowane były przez Guttę. W Porozumieniu TNT/Interscope/ Tupac/Gutta,
Tupac gwarantował, że Gutta wypełni wszystkie zobowiązania, do
których zobowiązała się na mocy tego porozumienia.
23. Realizując wszystkie, rozmaite porozumienia, opisane powyżej,
Tupac nagrał pewną liczbę albumów muzycznych, które zostały
wyprodukowane i rozprowadzone przez różne, zakontraktowane strony.
Realizując te porozumienia, zaliczki i tantiemy miały zostać
zapłacone Tupacowi, a okresowe oświadczenia księgowe odnośnie
tantiemów, które zarabiał i posiadał miały być do niego dostarczone.
DEATH ROW I SUGE
KNIGHT
24. W czasie
opisywanych wydarzeń, firmą dominującą w świecie rapowym była Death
Row. Dominującą osobistością, w świecie muzyki rap, jest jej szef i
dyrektor Suge Knight.
25. Suge Knight, dawny piłkarz koledżu i zawodowiec, o wzroście 6
stóp i 2 cale i wadze około 315 funtów. Jest skazanym przestępcą i
posiada reputację, za długie bycie okolicznym bandziorem.
26. Ta reputacja, udzielała się metodom, których Knight rzekomo
używał, kierując Death Row i przyczyniła się w dużym stopniu do
sukcesu wytwórni. Jego praktyki często brzmią jak scenariusze
filmowe do filmów gangsterskich, produkowanych w Hollywood.
27. Dla przykładu, Knight rzekomo ''negocjował'' z Easy-E'm, wtedy
menedżerem Dr. Dre, D.O.C. i Michel'le, grożąc mu w studio kijem
basseballowym i metalowymi rurami. Krótko potem, Easy-E, pozwolił
trzem artystom zapisać się do Death Row, bez żadnej rekompensaty.
28. Podczas kolejnego incydentu, domniemane jest, że Knight
"przekonywał" kolejnego rapera, Vanillę Ice'a, aby przkazał pisemnie
prawa do pewnych piosenek, grożąc zrzuceniem go z balkonu
piętnastego piętra.
29. Nawet biura Death Row nie są święte. Biura, udekorowane były z
góry na dół w "kolorach"Bloods'ów", miejscowego gangu, dobrze
znanego ze stosowania przemocy, a z którym Knight rzekomo ma silne
powiązania.
30. Było wielokrotnie domniemywane, że Death Row zostało pierwotnie
założone przy pomocy 1 500 000$, pochodzących od skazanego handlarza
narkotyków Michaela Harrisa ("Harris"). W styczniu 1996 sporządził
on piętnastostronnicową skargę, która domniemywała, że zarówno
Knight, jak i Kenner, wiedzieli o jego "inwestycji" i że bezprawnie
odmówili mu jej zwrotu.
31. Dodatkowo, w październiku 1996 roku, Steve Cantrock ("Cantrock"),
księgowy dla Death Row z Los Angeles, domniemywał, że Knight
fizycznie mu groził, żeby ten podpisał przyznanie się do kradzieży z
Death Row 4 500 000$. Cantrock domniemuje, że pod groźbą siły i
fizycznym zastraszeniem, Knight zmusił go do podpisania skryptu
dłużnego (rewersu) odnośnie spłacenia tej sumy. Od czasu podpisania
tego przyznania się do winny, które jak twierdzi Cantrock jest
całkowicie fałszywe, pozostaje on w ukryciu.
32. Ponadto, jest jeszcze kwestia radzenia sobie Knighta ze
''relacjami pomiędzy atystami". Zarządzanie Knighta, zwierające
rzekomo, żądanie do dwóch jego artystów, aby padli na kolana, a
kiedy jeden z nich odmówił, wypalił z broni i uderzył nią krnąbrnego
wykonawcę w głowę.
33. Wykaz artystów Death Row obejmował, oprócz Tupaca, Snoop Doggy
Dogga, Tha Dogg Pounda, Nate Dogga, Danny Boy'a, Jewell i O.F.T.B..
34. Upadek finansowy Death Row zaczął się wiosną 1996, kiedy Dr. Dre,
raper i producent, który razem z Knightem założył Death Row, opuścił
wytwórnię. Album Dr. Dre z 1993 roku -"The Cronic", pomógł w
ustawieniu Death Row, jako głównej siły w przemyśle rapowym.
Dodatkowo, umiejętności Dra. Dre jako producenta dodały nutę
artystyczności do reputacji Death Row.
35. Mimo oczywistego sukcesu Death Row, ucierpiała ona znaczące
szkody finansowe. Rozliczenia finansowe Death Row, były stale w
stanie debetu w City National Bank w Beverly Hills, w Kaliforni.
Jedynym powodem, dla którego czeki Death Row miały pokrycie, była
intrwencja księgowych Death Row.
36. Jako dalszy dowód zapaści finansowej Death Row, American Express
Travel ("American Express"), domniemywało, że mają dosłownie miliony
dolarów niezapłaconych opłat, zaciągniętych przez Kennera, Knighta i
Death Row. W związku z tym American Express domniemywał, że Knight
wymieszał wkłaty kapitałowe Death Row; ze swoimi własnymi wkładami,
zamienił korporacyjne wkłady kapitałowe Death Row na swój własny
rachunek i poza tym traktował zarówno wkłady Death Row, jak i jej
dochód, jakby było to jego własnością.
37. Knight prowadził wystawne życie. Miał przynajmniej dwadzieścia
(20) samochodów - co najmniej dwa z nich, to Rolls-Royce, warte
ćwierć miliona dolarów każdy. Kiedy podróżwał, Knight miał
przedłużane limuzyny przed swoim hotelem 24 godziny na dobę. Knight
wydał ponad milion dolarów, kupując biżuterię tylko u jednego
hurtownika B.L. Diamonds.
38. Szczodrośc Knihgta rozciągała się także na jego księgowego,
któremu dał dwa samochody (Porsche i Jeepa Wagoneera), złoty zegarek
Rolex i wiele innych kosztownych prezentów.
39. Niestety, jak się później okazało, wiele z "hojności" Knighta,
zostało zasponsorowane z pieniędzy, które były należne artystom
Death Row, włączając w to Tupaca i Johnny Jacksona ("Jackson"),
producenta nagraniowego, który wśród innych rzeczy, produkował
ścieżki do albumu ze ścieżką dźwiękową do filmu "Gridlock'd" i
albumu Tupaca "All Eyez on Me''. Obecnie Jackson wniósł pozew sądowy
w stanie Kalifornia, domniemując oszustwo i pogwałcenie kontraktu
(umowy). Jackson domniemuje, że nie otrzymał od Death Row żadnych
pieniędzy za swoją pracę, mimo, że Knight osobiście obiecał, że
otrzyma zarówno zaliczki, jak i tantiemy.
40. Rzeczą, pogłębiającą problemy finansowe Death Row, było
twierdzenie Knighta, że Steve Cantrock, właśnie ten księgowy, który
był obdarowywany prezentami, ukradł Death Row 4 500 000$. Oczywiście
ta strata, musiała być także ufundowana przez artystów Death Row.
TWORZENIE SIĘ
ZWIĄZKÓW MIĘDZY TUPAKIEM I KNIGHTEM
41. 1 grudnia 1994,
Tupac został skazany za przestępstwa, popełnione w Nowym Jorku i
dnia (lub około tej daty) 14 lutego 1995, został skazany na karę
więzienia 4,5 lat (''Wyrok'')
42. Mimio apelacji Tupaca, rozpoczął on odsiadywanie wyroku, 14
lutego 1995 w Clinton Correctional Facility, Danamora, New York i
pozostawał w więzieniu 16 września 1995.
43. 16 września 1995, Knight i Kenner odwiedzili Tupaca w Danamora,
w którym to czasie poinformowali Tupaca, że oni i Death Row pomogą
załatwić mu zwolnienie za kaucją, podczas jego apelacji, ale tylko
wtedy gdy: a) zgodzi się na wyznaczenie Knighta, jako swojego
menedżera muzycznego i nagraniowego. b) wyznaczy Kennera, jako
swojego pełnomocnika c) podpisze kontrakt z Death Row na trzy albumy
nagraniowe
44. 16 września 1995, Knight i Kenner wręczyli Tupacowi ręcznie
spisane porozumienie, które Tupac i Knight potem podpisali, będąc w
więzieniu (''Porozumienie Danamora''). Kopia tego porozumienia jest
tu zaanektowana, jako dowód rzeczowy A.
45. Wśród innych rzeczy Porozumienie Danamora mówi:
a) Tupac wyznaczył Kennera jako swego pełnomocnika i Knighta, jako
menedżera;
b) Jako menedżer Tupaca, Knight spowodował, że kontrakt został
nakreślony między Tupakiem i Death Row (przedsiębiorstwo, które
Knight posiadał i kontrolował);
c) Tupac nagra trzy albumy dla Death Row. Pierwszy miał bazować na
materiale już nagranym, drugi będzie wydany w 1996, a trzeci w 1997.
d) Tupac otrzyma z wyprzedzeniem 1 mln$, za pierwszy album, oprócz
125000$ na zakup samochodu, 120 000$ jako kosztów 12 miesięcznej
diety, 250 000$ prawnych funduszy, które Tupac ma wydać, jak tylko
będzie chciał i prawne usługi Kennera w swoim imieniu.
e) Tupacowi zostaną zapłacone tantiemy w wysokości 18% ze sprzedarzy
pierwszego albumu, plus 1% premii, jeśli album sprzeda się w ponad
500 000 kopii (status złotej płyty), i dodatkowy 1% ze sprzedarzy,
jeśli ten album sprzedałby się w ponad milionie kopii (status
platynowej płyty).
f) Za drugi i trzeci album, Tupacowi zostanie zapłacone z
wyprzedzeniem nie mniej niż 1mln$, lub 1mln$ za każde milion kopii
uprzednio sprzedanego albumu.
g) Za oba, za drugi i trzeci album, Tupacowi zostaną wypłacone
tantiemy w wysokości 18% od sprzedarzy, plus 1% premii ze sprzedarzy
jeśli album będzie''Złoty'' i dodatkowe 1%, jeśli osiągnie
''Platynę''.
46. Nigdzie w Porozumieniu Danamora nie została uwazględniona
najbardziej krytyczna klauzula - ta, dla której Tupac sprzedał swoją
duszę, a którą Knight wielokrotnie sobie przypisywał. Death Row
miała wpłacić kaucję, która po siedmiu miesiącach, uwolniła Tupaca z
więzienia.
47. Tak naprawdę, Death Row nie wpłaciła tej kaucji. Kaucja miała
trzy składniki. 850 000$ zostało wpłacone w formie zbiorowej
gwarancji przez Atlantic Records; 250 000$ zostało wpłacone przez
Interscope; a suma 300 000$ została wpłacona w formie obligacji
finansowej. Wszystkie trzy składniki były zabezpieczone przez
tantiemy zarobione przez Tupaca w przyszłości.
48. 16 września 1995, Knight i Kenner wręczyli Tupacowi ręcznie
pisany list memorandum do Interscope, który Tupac także podpisał, a
który informował Interscope, że Knight był menadżerem Tupaca, że
Kenner był pełnomocnikiem Tupaca i że żadne inne osoby, oprócz
Knighta i Kennera nie były upoważnione do reprezentowania Tupaca w
związku z jego muzyką i nagraniami. Kopia tego memorandum jest
dołączona tutaj, jako dowód rzeczowy B.
ZARZUT
49. 11 pażdziernika
1995, Tupac został zwolniony z więzienia za kaucją, do czasu
apelacji.
50. Podczas krótkiego okresu, pomiędzy zwolnieniem Tupaca z
więzienia, a jego śmiercią, w czasie krótszym niż rok, Tupac nagrał
trzy pełne płyty CD i w przybliżeniu około 152 ścieżki, które
jeszcze nie zostały wydane.
51. W następstwie 11 pażdziernika 1995, Interscope i Death Row
wyprodukowali i wydali podwójny album, nagrany przez Tupaca,
zatytułowany ''All Eyez on Me'' (''Eyez''), który później stał się
''pięciokrotną platyną'', sprzedając się w ponad pięciu milionach
kopii. Według Death Row, Eyez był pierwszym podwójnym albumem, w
historii muzyki rap i został zrobiony tylko dzięki niewiarygidnej
energii i wydajności Tupaca.
52. Zgodnie z kontraktem między Tupakiem i Death Row i opierając się
na sprzedarzy Eyez, Tupac miał otrzymać z tego tytułu tantiemy w
wysokości 12 mln$ brutto.
53. Dodatkowo, z powodu takiej sprzedaży Eyez, Tupac miał otrzymać 5
mln$ z wyprzedzeniem na swój następny album.
54. W ten sposób, w okresie czasu od jego wyjścia z więzienia do
śmierci, Death Row winna była Tupacowi 17 mln$. Teraz, kiedy umarł,
Tupac był praktycznie bez grosza. Posiadał prawie nic; nie miał
prawdzwego majątku; nie miał żadnych papierów wartościowych, ani
obligacji; posiadał dwa samochody - jeden z nich był wynagrodzeniem,
za udział w reklamie. *1
55. Podczas swojego życia z Death Row, Tupac nigdy nie otrzymał
rzeczywistego stanu księgowego swoich pieniędzy. Tupac i jego
pracownicy, byli wielokrotnie informowani przez Knighta, Kennera i
innych pracowników Death Row (włączając Norrisa Andersona, szwagra
Knighta, który jest teraz prezydentem Death Row i jej kierownikiem),
że zaliczki zarobione przez Death Row w imieniu Tupaca, były większe
niż to, co byli mu winni. Wielokrotnie, w notatkach wysyłanych do
Tupaca i innych przez U.S mails, a także podczas rozmów
telefonicznych z Tupakiem, kiedy przebywał on w Kaliforni i innych
stanach, przedstawiciele Death Row powiadamiali Tupaca, że w
rzeczywistości był winny Death Row pieniądze.
56. Nie tylko były te oświadczenia fałszywe i oszukańcze, ale były
integralną częścią wzoru zachowania, za pomocą którego Knight
prowadził swój interes.
57. Według informacji i przekonania, Death Row podobnie nie
zapłaciła Snoop Doggy Dogg'owi (''Snoop"), kolejnemu głównemu
artyście rapowemu, tantiemów, które mu się należały. Według
informacji i przekonania, Knight i inni także powiedzieli Snoop'owi,
że jego konto z Death Row ma debet.
58. Według informacji, kiedy Dr. Dre opuścił Death Row, podobnie nie
otrzymał wynagrodzenia, ani za występy jako artysta, ani za jego
udział we własności Death Row. Dr. Dre także powiedziano, że
przekroczył stan konta.Według informacji, aby odseparować się od
Death Row, po prostu odmówił domagania się swoich spraw i dalszych i
porzucając to, co miał prawowicie otrzymać.
59. Poprzez informowanie artystów, że ''byli w dołku'', Knight
ograniczył ich zdolność do opuszczenia Death Row. Poprzez odmowę
okazania artystom księgowości funduszy do nich należących,
uniemożliwił im konkurowanie z jego kreatywną rachunkowością.
60. Nawet po osobliwych praktykach rachunkowych Death Row, 7 107
186.74$ było kosztami obciążającymi Tupaca. Death Row było winne
Tupacowi przynajmniej 9 892 814$ w momencie jego śmierci. Te
pieniądze, zabrane Tupakowi przez Knighta i Death Row, przy pomocy
oszustwa, nieuczciwości i podstępu, zostały wydane na szczodre życie
Knighta i być może jego adwokata.
61. Najwyraźniej jednak wydatki obciążające Tupaca przez Death Row
nie mają żadnego związku z kosztami właściwie obciążającymi Tupaca.
Błędne koszty są tak wielkie i tak rażące, i tak oczywiste, ponieważ
przedstawiają wzór oszustwa i podstępu, dotyczącego milonów dolarów.
Te niedozwolone koszty, przedstawione są tutaj, jako Fikcyjne
Wydatki.
62. Tutaj są, ale nie wszystkie fikcyjne wydatki, które Knight,
Kenner i Anderson zawarli w fałszywych i oszukańczych zapisach
finansowych.
a) 3 września 1996, Tupac został obciążony kosztami związanymi z
Range Rowerem Michel'le Toussa'y (kolejnej wykonawczyni Death Row,
faworyzowanej przez Knighta) Numer czeku 1094.Odnośnik GJ numer 96
P, rachunek na 1 453.51$
b) W październiku 1995, Tupac został obciążony 23 857$ za naprawy
samochodu Porsche. Mimo, że Knight i Cantrock posiadali Porsche;
Tupac nie.
c) W 1996 roku, Tupac został obciążony ponad 28 000$, za kupno Chevy
Suburbana. Prawo do pojazdu zostało nabyte początkowo w imieniu
Tupaca, ale potem zostało przekazane przez Knighta do swojego
szwagra Norrisa Andersona, bez żadnej rekompensaty dla Tupaca.
Dodatkowo, 31 lipca 1996, Tupac został obciążony 51 425$, w związku
z kosztem przekazania samochodu do Andersona. Numer czeku 16508.
Odnośnik GJ mumer 17342P.
d) 13 czerwca 1996, Tupac został obciążony 2 700$, na wsparcie dla
dzieci, które zostało zapłacone w imieniu Nate Dogga, kolejnego
wykonawcy Death Row. Numer czeku 15404. Odnośnik GJ numer 16184P.
e) W lutym 1996, Tupac został obciążony 115 507$, które to składały
się z trzech osobnych płatności, za biżuterię zakupioną u B.L.
Diamonds, który jest interesem obsługiwanym przez bliskiego,
osobistego przyjaciela księgowego Knighta. Oto numery czeków, Numery
odnośników GJ i kwoty: czek numer 12300. Odnośnik GJ numer 12497P,
na kwotę 67 596,70$; czek numer 12301. Odnośnik GJ numer 12898P, na
kwotę 15 599$; czek numer 12302, Odnośnik GJ numer 128998, na kwotę
32 312$. Nie tylko Knight stwierdził, że biżuteria, o której mowa
była prezentem dla Tupaca od niego, ale rachunki nawet nie zostały
zapłacone i teraz majątek (Tupaca) jest teraz sądzony z tego powodu
przez B.L. Diamonds.
f) Tupac został obciążony 100 000$, za umeblowanie apartamentu.
Jednakże, po jego śmierci Death Row opróżniło apartament i zabrało
meble do nieujawnionego miejsca.
g) W sierpniu 1996, Tupac został obciążony 2 965$, numer czeku
16754, odnośnik GJ numer 17610P, za rachunek American Express,
zaciągnięty przez żonę Knighta. Faktycznie, Knight rzekomo jest
winny American Express ponad 1,2 mln$.
h) W czerwcu 1996, Tupac został obciążony 5 845$, numer czeku 15258,
odnośnik GJ numer 16029P, za biżuterię, którą zamówił Knight od XIV
Karats Ltd.
i) Tupac został obciążony ponad 120 000$, kosztami wynajmu domu w
Malibu, który był w zasadzie zamieszkały przez Kennera. Daty opłat
najmu, numery czeków, numery odnośników GJ i kwoty czeków, jak
poniżej: 5/2/96, 14323, 15670P, $14,500.00 5/2/96, 14326, 15073P,
$21,600.00 6/11/96, 15271, 16041P, $100,000.00 6/12/96, 15311,
16087P, $12,000.00
j) Tupac został obciążony 57 600$, za opłaty płacone przez Death Row,
w związku z apartamentem położonym przy 10601 Wilshire Boulevard. Te
mieszkanie nie było zajmowane przez Tupaca, lecz przez innych
artystów Death Row. Daty opłat najmu, numery czeków, numery
odnośników GJ i kwoty czeków, jak poniżej: 1/4/96, 11545, 12105P,
$10,994.00 1/4/96, 11546, 12106P, $1,728.00 1/4/96, 11547, 12107P,
$1,828.00 2/7/96, 1234, 12831P, $4,800.00 3/4/96, 12877, 13526P,
$4,800.00 4/8/96, 13682, 14400P, $4,800.00 5/7/96, 14426, 15176P,
$4,800.00 6/11/96, 15293, 16069P, $4,800.00 7/1/96, 15732, 16537P,
$4,800.00 8/7/96, 16789, 17647P, $4,800.00 9/3/96, 107072P,
$4,800.00
63. Pomimo, iż bez wątpienia jest więcej przypadków Fikcjnych
Wydatków obciążających konto Tupaca przez Death Row, powodom
utrudnia się zidentyfikowanie ich wszystkich, z powodu niedostatku
danych finansowych, obecnie w ich posiadaniu.
64. Poza tym, Tupac został obciążony wydatkami, których nigdy nie
zgodził się zapłacić, które związane były z produkcją albumów,
wydawanych przez Death Row. Na przykład, obciążono go sumą 3 421
842$ kosztami produkcji teledysku i 663 012 kosztami produkcji
audio. Oczywiście, nigdy nie powiedziano Tupacowi, że jest obciążany
tymi wydatkami.
65. Death Row nie tylko nie powiadomiła Tupaca o tantiemach, które
mu się należą, nie tylko zwodniczo obciążyła Tupaca wydatkami, które
nie były odpowiednio naliczone, ale Death Row także zezwoliła innym
jednostkom sprzeniewierzać prawa Tupaca i jego interesy oraz
aktywnie w robieniu tego uczestniczyła.
66. Tak, na przykład Death Row zezwoliła Globex'owi oferować towary
z imieniem Tupaca i jego wizerunkiem, bez żadnej rekompensaty dla
Tupaca. Death Row posunęła się tak daleko, że pozwoliła Globex'owi
umieścić wkładki do opakowania płyty ''Eyez'' żeby ułatwić sprzedaż
tego towaru.
67. W żadnym momencie Tupac nie udzielił prawa do używania jego
imienia i wizerunku przez Death Row, a faktycznie Tupac negocjował
powierzenie takich praw innej firmie.
68. Death Row, Knight, Kenner i Anderson, nigdy nie powiadomili
Tupaca, że zawarli umowę z Globex'em, a także nie poinformowali go o
warunkach tej umowy. Najwyraźniej, nie rozliczyli się mu z żadnych
pieniędzy, które prawdopodobnie otrzymali.
69. W tym okresie - Kenner, który miał pełnić obowiązki adwokata
Tupaca, reprezentował także Death Row. Ten ewidentny konflikt
interesów, który był jasnym pogwałceniem Kodeksu Zawodowej
Odpowiedzialności, od którego nie można odstąpić, skutecznie
pozbawił Tupaca obrony i przedstawicielstwa.
70. Kenner był mocno związany z planem okradzenia Tupaca. Wśród
innych przykładów: a) Kenner przeprowadził się do domu w Malibu, a
kosztami najmu został obciążony Tupac. b) Kenner był sygnatariuszem
umowy o najem mieszkania w Whilshire, a kosztami najmu został
obciążony Tupac, pomimo tego, że najemcą była Death Row. c) Pomimo
iż Tupac prosił Kennera, aby ten asystował mu przy negocjacji
kontraktu towarowego, Kenner grał na zwłokę i co ważniejsze, nigdy
nie powiadomił Tupaca, że Death Row już zawarło umowę towarową z
Globexem dotyczącą wykorzystania jego imienia i podobizny.
71. W końcu, zdając sobie sprawę z tego, że Kenner nie broni jego
interesów (i faktycznie nie mógł tego uczynić, z powodu konfliktu
interesów między Tupakiem i Death Row), 27 sierpnia 1996, lub coś
koło tego, Tupac zawiadomił Kennera, że jego usługi, jako prawnika,
zostały natychmiastowo zawieszone.
72. 7 września 1996, podczas pobytu w Las Vegas, na meczu bokserskim
z Knightem, Tupac został wielokrotnie postrzelony, z powodu czego
zmarł 13 września 1996. W momencie, gdy został postrzelony, Tupac
jechał na przednim siedzeniu BMW.
73. W momencie, gdy został postrzelony, wypełnił już zobowiązania
kontraktowe dla Death Row, a podejrzewając, że Knight i Kenner
okradają go, Tupac zaczynał się przygotowywać do opuszczenia Death
Row i założenia swojej własnej firmy płytowej. Oprócz tego, założył
korporacyjną firmę, aby zarządzać i radzić sobie ze swoimi sprawami
i zachował prawnika innego niż Kenner, aby negocjować umowę o towary
z jego wizerunikem i imieniem. Faktycznie, kiedy Tupac umarł, ten
kontrakt był całkowicie omawiany i zredukowany do pisemnego
porozumienia i oczekiwał jedynie na wykonanie.
PIERWSZE ROSZCZENIE
(Przeciwko pozwanym
Knightowi i Kennerowi za pogwałcenie Ustawy o Wpływach Kanciarskich
i Skorumpowanych Organizacjach)
74. Powodzi powtarzają każdy zarzut umieszczony w punktach od 1do 73
tej skargi z tą samą siłą i skutkiem jako pełne oświadczenie w tym
roszczeniu.
75. To wyliczenie, oparte jest na Ustawie o Wpływach Kanciarskich i
Skorumpowanych Organizacjach, tytuł IX Ustawy o Kontroli
Zorganizowanej Przestępczości z 1970, jako poprawki do 18 U.S.C.
Sections 1961-1968. (''RICO'')
76. Knight, Norris Anderson, Kenner i nieznani pracownicy Death Row
lub jej agenci są ''osobami'' w sensie 18 u. s. c.Section 1961 (3),
który określa ''osobę'' jako pojedyńczą jednostkę zdolną do
prowadzenia legalnego lub dochodowego interesu własnościowego.
77. Podczas całego, istotnego tu okresu Death Row było
''przedsiębiorstwem'' w znaczeniu 18 U.S.C. Section 1961(4).
78. W następstwie Porozumienia Danamora, Knight, Kenner, Norris
Anderson i nieznani pracownicy lub agenci Death Row, rozwinęli i
przystąpili do szerzącego się i stałego spisku i planu, aby kraść od
Tupaca i przkształcić jego kapitał poprzez pozbawienie go zaliczek
pieniężnych i tantiemów, do których miał prawo, zgodnie z
zrealizacją umowy. (''Spisek'')
79. Z powodu Spisku, Knight, Kenner, Norris Anderson i nieznani
pracownicy lub agenci Death Row, spowodowali i zezwolili na
zagarnięcie sumy powyżej 50 000 000$ Tupacowi, a po jego śmierci,
jego majątkowi.
80. W wyniku Spisku, Knight, Kenner, Norris Anderson i nieznani
pracownicy lub agenci Death Row, osobiście odnieśli korzyść, a
majątkowi Tupaca i jego beneficjentom, wyrzązdono szkody w
wysokości, której nie można teraz z pewnością określić, ale powodzi
wierzą, że było to ponad 50 000 000$.
81. Podczas Spisku, Knight, Kenner, Norris Anderson i nieznani
pracownicy lub agenci Death Row, w imieniu Death Row, uzgodnili, że
Death Row będzie finansować produkcję nagrań muzycznych i teledysków
Tupaca, będą kontrolować te produkcje i załatwią wprowadzanie na
rynek, dystrybucję w handlu międzystanowym, tych nagrań i
teledysków, nie tylko w każdym stanie Stanów Zjednoczonych, ale na
całym świecie.
82. Także podczas Spisku, Knight, Kenner, Norris Anderson i nieznani
pracownicy lub agenci Death Row, w imieniu Death Row, uzgodnili
między sobą pozbawić Tupaca, jego agentów, pełnomocników, księgowych
i pracowników sprawozdań finansowych i informacji finansowych, które
były potrzebne, aby określić czy zaliczki finansowe i tantiemy były
w drodze, należne i do zapłaty Tupacowi przez Death Row w związku z
realizacją Porozumienia Danamora.
83. Także podczas Spisku, Knight, Kenner, Norris Anderson i nieznani
pracownicy lub agenci Death Row, w imieniu Death Row, uzgodnili
między sobą, że będą fałszywie informować Tupaca, jego agentów,
pełnomocników, księgowych i pracowników, że żadne zaliczki finansowe
i tantiemy były w drodze, należne i do zapłaty Tupacowi przez Death
Row w związku z realizacją Porozumienia Danamora, w momencie, kiedy
te należności miały być w drodze, należne i do zapłaty Tupacowi.
a) W dalszej częśći tego Spisku, około lutego 1996 roku, Tupac
(który wtedy przebywał w Nowym Jorku) odbył rozmowę telefoniczną z
Knightem i innym przedstawicielem Death Row (którzy byli wtedy w
Kaliforni), w której Knight i ten przedstawicel poinformowali Tupaca,
że już wydał 2 000 000$, czyli więcej niż był upoważniony do
otrzymania.
b) W dalszej częśći tego Spisku, w okresach miesięcznych lub co dwa
miesiące, które rozpoczęły się od grudnia 1995 i przebiegały
przynajmniej do czerwca 1996, pod kierunkiem Knighta, Kennera,
Cantrocka i Andersona, dwóch pracowników Tupaca (''Yaasmyn'' i Molly),
wysłało do Death Row faksem i telefonicznie, prośbę o wydanie mu
jego pieniędzy za obsługę jego interesów. W każdym przypadku, Knight,
Kenner, Cantrock i Anderson, przyfaksowali, przysłali pocztą i
zawiadomili telefonicznie o odmowie wypłacenia omawianych funduszy,
fałszywie wymieniając jako powód zarówno niepowodzenia budżetu jeśli
chodzi o objęcie wszystkich pozycji wydatkowych (takich jak
zaginione rachunki za samochód), jak i twierdzenie, że Death Row nie
była Tupacowi nic winna. Powodem, dla którego pieniądze nie zostały
wypłacone, jest to, że były sprzeniewierzane przez Knighta, Kennera
i Andersona, używających przedsiębiorstwa Death Row, jako
przykrywki.
84. Także podczas Spisku, Knight, Kenner, Norris Anderson i nieznani
pracownicy lub agenci Death Row, w imieniu Death Row, uzgodnili
między sobą, że będą fałszywie i oszukańczo ukrywać fakt, że
zaliczki pieniężne i tantiemy były w drodze, należne i do zapłaty
Tupacowi przez Death Row w związku z realizacją Porozumienia
Danamora, poprzez obciążanie konta Tupaca (''Konto'') rzekomymi
wydatkami, które były albo fikcyjne, albo nie przypisywalne kontu
Tupaca (''Fikcyjne Wydatki''), a także poprzez potrącanie Fikcyjnych
Wydatków z pieniędzy należących się Tupacowi.
85. Także podczas Spisku, Knight, Kenner, Norris Anderson i nieznani
pracownicy lub agenci Death Row, w imieniu Death Row, uzgodnili
między sobą, że będą fałszywie i oszukańczo ukrywać fakt, że
zaliczki pieniężne i tantiemy były w drodze, należne i do zapłaty
Tupacowi przez Death Row w związku z realizacją Porozumienia
Danamora, sprawiając, że Death Row tworzyła fałszywe i oszukańcze
sprawozdania finansowe, które wymieniały Fikcyjne Wydatki i które
prawdopodobnie zmniejszyły dochód otrzymany ze sprzedaży nagrań
Tupaca i jego teledysków.
86. Podczas wielokrotnych okazji w 1995, 1996 i kontynuując w 1997
roku, Knight, Kenner, Norris Anderson i nieznani pracownicy lub
agenci Death Row, używali United Stated mails (poczty), wysyłając
czeki do osób trzecich, potem obciążając Konto kwotami tych czeków,
które były Fikcyjnymi Wydatkami:
a) 3 września 1996, Tupac został obciążony kosztami związanymi z
Range Rowerem Michel'le Toussa'y (kolejnej wykonawczyni Death Row,
faworyzowanej przez Knighta) Numer czeku 1094.Odnośnik GJ numer 96
P, rachunek na 1 453.51$
b) W październiku 1995, Tupac został obciążony 23 857$ za naprawy
samochodu Porsche. Mimo, że Knight i Cantrock posiadali Porsche;
Tupac nie.
c) W 1996 roku, Tupac został obciążony ponad 28 000$, za kupno Chevy
Suburbana. Prawo do pojazdu zostało nabyte początkowo w imieniu
Tupaca, ale potem zostało przekazane przez Knighta do swojego
szwagra Norrisa Andersona, bez żadnej rekompensaty dla Tupaca.
Dodatkowo, 31 lipca 1996, Tupac został obciążony 51 425$, w związku
z kosztem przekazania samochodu do Andersona. Numer czeku 16508.
Odnośnik GJ mumer 17342P.
d) 13 czerwca 1996, Tupac został obciążony 2 700$, na wsparcie dla
dzieci, które zostało zapłacone w imieniu Nate Dogga, kolejnego
wykonawcy Death Row. Numer czeku 15404. Odnośnik GJ numer 16184P.
e) W lutym 1996, Tupac został obciążony 115 507$, które to składały
się z trzech osobnych płatności, za biżuterię zakupioną u B.L.
Diamonds, który jest interesem obsługiwanym przez bliskiego,
osobistego przyjaciela księgowego Knighta. Oto numery czeków, Numery
odnośników GJ i kwoty: czek numer 12300. Odnośnik GJ numer 12497P,
na kwotę 67 596,70$; czek numer 12301. Odnośnik GJ numer 12898P, na
kwotę 15 599$; czek numer 12302, Odnośnik GJ numer 128998, na kwotę
32 312$. Nie tylko Knight stwierdził, że biżuteria, o której mowa
była prezentem dla Tupaca od niego, ale rachunki nawet nie zostały
zapłacone i teraz majątek (Tupaca) jest teraz sądzony z tego powodu
przez B.L. Diamonds.
f) Tupac został obciążony 100 000$, za omeblowanie apartamentu.
Jednakże, po jego śmierci Death Row opróżniło apartament i zabrało
meble do nieujawnionego miejsca.
g) W sierpniu 1996, Tupac został obciążony 2 965$, numer czeku
16754, odnośnik GJ numer 17610P, za rachunek American Express,
zaciągnięty przez żonę Knighta. Faktycznie, Knight rzekomo jest
winny American Express ponad 1,2 mln$.
h) W czerwcu 1996, Tupac został obciążony 5 845$, numer czeku 15258,
odnośnik GJ numer 16029P, za biżuterię, którą zamówił Knight od XIV
Karats Ltd.
i) Tupac został obciążony ponad 120 000$, kosztami wynajmu domu w
Malibu, który był w zasadzie zamieszkały przez Kennera. Daty opłat
najmu, numery czeków, numery odnośników GJ i kwoty czeków, jak
poniżej: 5/2/96, 14323, 15670P, $14,500.00 5/2/96, 14326, 15073P,
$21,600.00 6/11/96, 15271, 16041P, $100,000.00 6/12/96, 15311,
16087P, $12,000.00
j) Tupac został obciążony 57 600$, za opłaty płacone przez Death Row,
w związku z apartamentem położonym przy 10601 Wilshire Boulevard. Te
mieszkanie nie było zajmowane przez Tupaca, lecz przez innych
artystów Death Row. Daty opłat najmu, numery czeków, numery
odnośników GJ i kwoty czeków, jak poniżej: 1/4/96, 11545, 12105P,
$10,994.00 1/4/96, 11546, 12106P, $1,728.00 1/4/96, 11547, 12107P,
$1,828.00 2/7/96, 1234, 12831P, $4,800.00 3/4/96, 12877, 13526P,
$4,800.00 4/8/96, 13682, 14400P, $4,800.00 5/7/96, 14426, 15176P,
$4,800.00 6/11/96, 15293, 16069P, $4,800.00 7/1/96, 15732, 16537P,
$4,800.00 8/7/96, 16789, 17647P, $4,800.00 9/3/96, 107072P,
$4,800.00
87. Podczas wielokrotnych okazji w 1995, 1996 i kontynuując w 1997
Knight, Kenner, Norris Anderson i nieznani pracownicy lub agenci
Death Row, po użyciu transmisji kablowej do wysłania czeków,
obciążali Konto, kosztami tychże transferów, które były fikcyjnymi
Wydatkami.
88. W dalszej częśći tego Spisku, Knight, Kenner, Norris Anderson i
nieznani pracownicy lub agenci Death Row, w różnych okresach roku
1996 produkowali fałszywe i oszukańcze sprawozdania finansowe, które
wymieniały Fikcyjne Wydatki.
89. Paragraf 54 et seq, określa niektóre specyficzne przypadki, w
których występują te wydarzenia, jednak powodzi są przekonani, że
pełne odkrycie, pokaże wiele innych przykładów.
90. Rozpoczynające się w obecnie nieznanym czasie, ale który wedle
informacji i przekonania, był po podpisaniu Porozumienia Danamora,
czyny Knighta, Kennera, Norrisa Andersona i nieznanych pracownków
lub agentów Death Row, włączając liczne czyny, które podlegają
formalnemu oskarżeniu na mocy 18 U.S.C. Section 1341 (oszustwo
pocztowe) i 18 U.S.C. Section 1343 (oszustwo kablowe), a za tem
stanowiące ''kanciarską działalność'' w rozumieniu Statutu
Federalnego ''RICO''. Te czyny zawierały, ale nie ograniczały się do
powtarzającego się używania U.S. mails, telefonii ogólnostanowej i
serwisów telegramowych w celu kierowania ciągłego i wszechobecnego
planu oszustwa i podstępu, utworzonego, by ukrywać przed Tupakiem,
kiedy żył,a potem przed prawnymi przedstawicielami Majątku Tupaca,
fakt, że miliony dolarów zostały nielegalnie i oszukańczo
ukradzione.
91. Podczas swojego życia Tupac, jego agenci, prawnicy,
przedstawiciele i pracownicy w 1996 czynili wielokrotne dociekania
przez telefon (''Zapytania') Knighta, Kennera, Andersona i
pracowników Death Row z powodu zaliczek finansowych i tantiemów,
które miały być w drodze, należne i do zapłaty Tupacowi przez Death
Row w związku z realizacją Porozumienia Danamora.
92. Knight, Kenner, Anderson i pracownicy Death Row wielokrotnie
odpowiadali na Zapytania, fałszywie i oszukańczo stwierdzając, że
nie tylko Death Row nie jest winna Tupacowi żadnych zaliczek
pieniężnych lub tantiemów, ale że jego konto wskazuje na to, że to
on jest im winny pieniądze. W tym czasie, gdy oświadczenia tworzone
były przez Knighta, Kennera, Andersona i pracowników Death Row, oni
wiedzieli, że ośwadczenia te są fałszywe i oszukańcze. W czasie
tworzenia tych oświadczeń, Knight, Kenner, Anderson i pracownicy
Death Row wiedzieli, że w rzeczywistości Death Row była winna
Tupacowi miliony dolarów w związku z realizacją Porozumienia
Danamora.
93. Pomiędzy 15 września i 22 października 1996 roku, powodzi, jako
prawni przedstawiciele majątku Tupaca, wielokrotnie żądali od
pozwanych, sprawozdań finansowych i informacji, które umożliwiłyby
im określenie sumy należnej Majątkowi Tupaca w związku z realizacją
Porozumienia Danamora.
94. W następstwie śmierci Tupaca, w okresie od 15 września do 22
października 1996 pozwani spowodowali przesłanie powodom do Nowego
Jorku poprzez U.S. mails, sprawozdań finansowych, zawierających
Fikcyjne Wydatki, ażeby fałszywie spowodować, aby ci uwierzyli, że
żadne pieniądze się nie należą Majątkowi Tupaca w związku z
realizacją porozumienia Danamora, kiedy w rzeczywistości należało
się im miliony dolarów.
95. Podczas wielokrotnych okazji w 1996 roku, Kenner, kiedy
utrzymywał, że jest adwokatem Tupaca, spowodował, że do Tupaca
została przesłana poczta poprzez U.S. mails i telegramy
międzystanowe, wielokrotne listy i dokumenty, które dotyczyły i
omawiały Fikcyjne Wydatki.
96. Rzekome zachowanie wymienione powyżej, składało się z serii
(więcej niż dwóch czynów) powiązanych ze sobą kryminalnych czynów, a
zatem stanowiły wzór ''kanciarskiej działalności'' zgodnie z
rozumieniem Statutu Federalnego ''RICO'' z naruszeniem 18
U.S.C.Section 1962(c) i (d).
97. Powodzi są ''osobami'' w znaczeniu Statutu Federalnego "RICO" i
zostali poszkodowani z powodu naruszenia U.S.C. Sections 1962(c) i
(d), jak domniemano wyżej, a te naruszenia spowodowały stratę ponad
50 000 000$, tak samo, jak stratę użycia tych funduszy podczas i po
okresie, w którym te fundusze były oszukańczo kradzione przez
pozwanych.
DRUGIE ROSZCZENIE
(Przeciwko Death Row,
Knightowi i Kennerowi o Księgi Rachunkowe i Odzyskanie Tantiemów)
98. Powodzi powtarzają każdy zarzut umieszczony w punktach od 1do 73
tej skargi z tą samą siłą i skutkiem jako pełne oświadczenie w tym
roszczeniu.
99. Zgodnie z Porozumieniem Danamora, wymagano od Death Row aby
płaciło Tupacowi ustalone tantiemy, oparte na sprzedaży jego albumów
muzycznych.
100. Powodzi nie są w stanie podać kwoty, która im się należy od
Death Row jeśli Death Row nie dostarczy im ksiąg rachunkowych.
101. Death Row, Knight i Kenner, próbując podstępem pozbawić Majątek
Tupaca tantiemów, które zarobił Tupac, odmówili powodom dostarczenia
prawdziwych i dokładnych ksiąg rachunkowych, mimo, że powodzi
wielokrotnie żądali, aby to uczynili.
102. Powodzi nie dysponują wystarczającymi środkami prawnymi.
TRZECIE ROSZCZENIE
(Przeciwko Death Row
o Deklarację Wyroku)
103. Powodzi powtarzają każdy zarzut umieszczony w punktach od 1do
73 tej skargi z tą samą siłą i skutkiem jako pełne oświadczenie w
tym roszczeniu.
104. Porozumienie Danamora zobowiązywało Tupaca do nagrania trzech
albumów muzycznych dla Death Row.
105. Jeśli chodzi o trzeci album, wyprodukowany przez Death Row
("Drugie Nagranie Death Row"), Porozumienie Danamora zobowiązywało
Death Row do zapłacenia Tupacowi zaliczki nie mniejszej niż 1 000
000$, w kwocie obliczanej przez dodanie dodatkowej zaliczki w
wysokości 1 000 000$ za każdy milion kopii ze sprzedarzy Pierwszego
Albumu Death Row.
106. Bazując na sprzedaży Pierwszego Albumu Death Row, Death Row
została zobowiązana do zapłacenia Tupacowi 5 000 000$ jako zaliczki
w powiązaniu z Drugim Albumem Death Row.
107. Mimo, że Interscope wydało Drugi Album, Death Row nie zapłaciła
żadnej części wymaganej zaliczki ("Wymagana Zaliczka") zarówno
Tupacowi jak i powodom.
108. Niezdolność zapłacenia przez Death Row Wymaganej Zaliczki jest
istotnym pogwałceniem Porozumienia Danamora.
109. Z powodu tego istotnego nadużycia, powodzi są upoważnieni i
niniejszym oznajmiają, że Porozumienie Danamora zostaje anulowane i
pozbawione dalszej mocy.
110. W przypadku, kiedy jakikolwiek z pozwanych utrzymuje, że
Porozumienie Danamora pozostaje w mocy, powstaje kontrowersja
sądowa, która wymaga od tego sądu, aby zdeklarował prawa, obowiązki
i zobowiązania stron gdy Porozumienie Danamora będzie anulowane i
nieważne.
111. Powodzi nie dysponują wystarczającymi środkami prawnymi.
CZWARTE ROSZCZENIE
(Przeciwko Death Row,
Knightowi i Kennerowi o nakaz sądowy)
112. Powodzi powtarzają każdy zarzut umieszczony w punktach od 1do
73 tej skargi z tą samą siłą i skutkiem jako pełne oświadczenie w
tym roszczeniu.
113. W razie określienia przez ten sąd Porozumienia Danamora jako
anulowanego i nieważnego oraz pozbawionego mocy z powodu istotnego
pogwałcenia tejże umowy przez Death Row, Death Row nie będzie
upoważniona do otrzymania żadnych zaliczek ani tantiemów, które mogą
być zapłacone Death Row przez Interscope, zgodnie z realizacją ich
umowy w związku z jakimkolwiek albumem muzycznym, nagranym przez
Tupaca dla Death Row.
114. W razie określienia przez ten sąd Porozumienia Danamora jako
anulowanego i nieważnego oraz pozbawionego mocy z powodu istotnego
pogwałcenia tejże umowy przez Death Row, wszelkie pieniądze, które
ma otrzymać Death Row od Interscope, powinny być zapłacone wedle
prawa i sprawiedliwości powodom.
115. W razie określienia przez ten sąd Porozumienia Danamora jako
anulowanego i nieważnego oraz pozbawionego mocy, Death Row powinno
na stałe odstąpić od zbierania przyszłych pieniędzy z jakiegokolwiek
źródła, gdy będzie to związane z Tupakiem i powodami.
116. Powodzi nie dysponują wystarczającymi środkami prawnymi.
PIĄTE ROSZCZENIE
(Przeciwko Death Row,
Knightowi i Kennerowi o Odzyskanie Dóbr Legalnie Otrzymanych, a
Bezprawnie Zagarniętych)
117. Powodzi powtarzają każdy zarzut umieszczony w punktach od 1do
73 tej skargi z tą samą siłą i skutkiem jako pełne oświadczenie w
tym roszczeniu.
118. Przed śmiercią, Tupac był właścicelem jakiś 152 projektów
muzycznych, nagranych przez niego, a które nigdy nie zostały wydane.
(''Niewydane Nagrania")
119. Przed śmiercią, Tupac miał bezpośrednie prawo do posiadania
Niewydanych Nagrań.
120. W następstwie śmierci Tupaca, powodzi, jako przedstawiciele
Majątku Tupaca, mieli prawo do bezpośredniego posiadania Niewydanych
Nagrań.
121. Pozwani są w posiadaniu niektórych lub wszystkich Niewydanych
Nagrań i kontynuują bezprawne ich zatrzymanie.
122. Powodzi żądali, aby pozwani oddali Niewydane Nagrania, ale
pozwani odmówili i wciąż odmawiają dostarczenia ich powodom.
123. Wartość Niewydanych nagrań to ponad 100 000 000$.
SZÓSE ROSZCZENIE
(Przeciwko Kennerowi
za Postępowanie Niezgodne z Etyką Zawodową i Pogwałcenie Obowiązków
Powiernika)
124. Powodzi powtarzają każdy zarzut umieszczony w punktach od 1do
73 tej skargi z tą samą siłą i skutkiem jako pełne oświadczenie w
tym roszczeniu.
125. Z powodu, że Kenner był i jest przedstawicielem, akcjonariuszem
i główną postacią Death Row, a także adwokatem Death Row i Knighta,
było mu moralnie, etycznie i prawnie zakazane dostarczanie prawnego
przedstawicielstwa Tupacowi albo wciąganie siebie do roli adwokata
Tupaca.
126. Ponieważ Kennera domniemane przedstawicielstwo Tupaca było w
rozpaczliwym konflikcie z jego własnym, osobistym interesem
finansowym i jego zawodowymi zobowiązaniami dla Death Row i Knighta,
Tupac nie mógł uniknąć tego konfliktu podpisujac Porozumienie
Danamora.
127. Poprzez bycie adwokatem Tupaca w związku z Porozumieniem
Danamora, Kenner poszukiwał atmosfery legalności dla pozornych i
nieetycznych transakcji.
128. Poprzez utrzymywanie reprezentowania Tupaca w związku z
tworzeniem Porozumienia Danamora, podczac gdy w rzeczywistości
reprezentował siebie, Knighta i Death Row, Kenner wykorzystał
uwięzienie Tupaca, pozbawiając go niezależnej porady prawnej, do
której miał prawo, przed przystąpieniem do Porozumienia Danamora.
129. Od tego czasu, podczas, gdy twierdził, że reprezentuje Tupaca,
Kenner w rzeczywistości kontynuował reprezentowanie swoich własnych
interesów i tych Death Row, ze szkodą dla Tupaca i jego interesów.
130. W następstwie 16 września 1995, Kenner opuścił i odmówił
wykonywania swoich obowiązków jako adwokat Tupaca, bo robiąc to,
byłoby to przeciwieństwem do interesów Knighta, własnego interesu
Kennera i interesów Death Row.
131. W związku z tym, podczas gdy Porozumienie Danamora
zobowiązywało Death Row do przygotowania oficjalnego, pisemnego
porozumienia nagraniowego, pomiędzy Tupakiem i Death Row, Kenner
nigdy nie przygotował takiego porozumienia, chociaż Tupac
wielokrotnie żądał, aby to uczynił.
132. Z powodu nie przygotowania przez Kennera oficjalnego, pisemnego
porozumienia nagraniowego, powodzi odnieśli straty przez to, że
zostali pozbawieni możliwości powoływania się na te klauzule, na
które adwokat naprawdę reprezentujący niezależne interesy Tupaca
nalegał.
133. Dodatkowo, wiele dziedzin, które były przedmiotem negocjacji i
wyjaśnione w pisemnym porozumienu, teraz doprowadziły do roszczeń
przeciwko Majątkowi.
134. Przykładowo, Knight złożył żądanie przeciwko Majątkowi,
twierdząc, że ma prawo do 20% kwot, które należą się Tupacowi, jako
jego ''menedżer'', chociaż nie ma żadnej prowizji za rekomepnsatę w
obu umowach, które Tupac podpisał. Tworząc swoje roszczenie, które
dotyczyło otrzymania przez Knighta rekompensaty i wynagrodzenia za
opłaty poczynione dla Tupaca przez firmę Knighta, Knight ponownie
skłamał odnośnie "zwyczaju i użycia" w interesie.
135. Prawo Knighta do otrzymania opłat byłoby czymś, co normalnie
byłoby rozwiązane w pisemnej umowie, jeśli jakaś byłaby pomiędzy
Knightem i Tupakiem.
136. Jeśliby Kenner bronił niezależnych interesów Tupaca, dążyłby do
osiągnięcia tych końcowych porozumień, traktowałby o tych kwestiach
w dokumentach i uczyniłby jasnym, że Knight nie ma prawa do
niezależnej rekompensaty jako menedżer.
137. Ale z powodu niepowodzenia Kennera do wykonywania jego
zawodowych obowiązków dla Tupaca, Tupac i Majątek nie byłyby teraz
przedmiotem roszczeń wysuwanych przez Death Row i Knighta.
138. Co więcej, przed zwolnieniem Kennrea przez Tupaca, z roli jego
przedstawiciela, Tupac polecił mu przygotować kontrakty towarowe dla
swojego "Fan Clubu" i dla innych potrzeb.
139. Pomimo poleceń Tupaca, skierowanych do Kennera, aby ten
przygotował porozumienia towarowe, Kenner nie podjął żadnych kroków,
aby zastosować się do tego polecenia.
140. Zamiast tego, wedle przekonania i informacji, Death Row bez
wiedzy Tupaca, przystąpiło do nielegalnego porozumienia handlowego z
firmą o nazwie Globex, które dotyczyło sprzedaży koszulek i innej
odzieży z imieniem i wizerunkiem Tupaca bez zgody Tupaca i bez
płacenia mu żadnych tantiemów i prowizji, a z której Death Row
odniosła korzyści finansowe.
141. Dodatkowo, podczas 1996 roku, Tupacowi zapewniono możliwość
skomponowania muzyki do filmu zatytułowanego "Gang Related", w
którym Tupac także występował. W czasie gdy kontrakt na odegranie
roli był przygotowany, dokument ten zapewniał przygotowanie
pisemnego kontraktu, który określałby prawa stron związane ze
ścieżką dźwiękową.
142. Mając możliwość skomponowania powyższej produkcji muzycznej,
Tupac polecił Kennerowi przygotować niezbędne dokumenty kontraktowe.
143. Ponieważ Kenner nigdy nie przygotował tych dokumentów, Tupac
stracił możliwość skomponowania produkcji muzycznej do "Gang Related",
jak i dochodu, który otrzymałby z tej produkcji.
144. Z powodu powyższego czynu pominięcia zlecenia ze strony Kennera,
powodzi odnieśli straty w wysokości 20 000 000$.
POWODZI ŻĄDAJĄ
ORZECZENIA WYROKU JAK NASTĘPUJE:
A. W pierwszym
roszczeniu, jeśli chodzi o Knighta i Kennera, wspólnie i kilkakrotne
jako odszkodowanie i za inne szkody, które powodzi udowodnią na
procesie, sumę potrojoną, ale nie mniejszą niż 150 000 000$.
B. W drugim roszczeniu nakazu:
I) Wymagającego od pozwanych Death Row, Knighta i Kennera
przedłożenia wymaganych ksiąg rachunkowych i zapłacenia należnych i
do zapłaty tantiemów w związku z Pierwszym Albumem Death Row.
II) Wymagającego od pozwanych Death Row, Knighta i Kennera
przedłożenia rachunkowości z całej sprzedarzy albumu "All Eyez on
Me" od 1 października 1995 aż do daty procesu tego powództwa i
III) Wymagają od pozwanych Death Row, Knighta i Kennera zapłacenia
powodom tantiemów należnych im z imienia Porozumienia Danamora,
opartych na sprzedaży albumu muzycznego "All Eyez on Me".
C. W trzecim roszczeniu zadeklarowania że Porozumienie Danamora I
zostaje anulowane i pozbawione dalszej mocy.
D. W czwartym roszczeniu Death Row powinno na stałe odstąpić od
zbierania przyszłych pieniędzy z jakiegokolwiek źródła, gdy będzie
to związane z nagraniami muzycznymi Tupaca.
E. W piątym roszczeniu:
I) Zadeklarowania, że to powodzi są właścicielami Niewydanych
Nagrań.
II) Polecenia Knightowi, Kennerowi i Death Row natychmiastowego
dostarczenia Niewydanych Nagrań powodom.
III) W razie, gdyby nie było możliwe uzyskanie posiadania
Niewydanych Nagrań, powodzi żadają wyroku o 100 000 000$, przeciwko
Knightowi, Kennerowi i Death Row razem z odsetkami od 16 września
1995 roku. G. W szóstym roszczeniu odzyskania szkód w wysokości 20
000 000$ przeciwko Kennerowi.
F. W tym dodatkowym roszczeniu pokrycia kosztów takich, jakie sąd
uzna za sprawiedliwe i właściwe, razem z kosztami tego powództwa.
Datowane na 18
kwietnia 1997 Złożone z uszanowaniem przez: DONALD DAVID FISCHBEIN
BADILLO WAGNER HARDING i STEPHEN T. OWENS JAMES H. BRODERICK, JR.
ALLEN C. KIM GRAHAM & JAMES LLP
/s/ Stephen Owens
Przedstawiciele powodów AFENI SHAKUR and RICHARD S.FISCHBEIN,jako
Wspólni Administratorzy Majątku Tupaca Shakura
ŻĄDANIE PROCESU
SĄDOWEGO
Niniejsi powodzi
żądają procesu sądowego dla wszystkich roszczeń i spraw, które są
odpowiednio sądzone.
Datowane na 18
kwietnia 1997 Złożone z uszanowaniem przez: DONALD DAVID FISCHBEIN
BADILLO WAGNER HARDING i STEPHEN T. OWENS JAMES H. BRODERICK, JR.
ALLEN C. KIM GRAHAM & JAMES LLP
/s/ Stephen Owens
Przedstawiciele powodów AFENI SHAKUR and RICHARD S.FISCHBEIN,jako
Wspólni Administratorzy Majątku Tupaca Shakura
[zapiski końcowe] *1
Knight także otrzymał samochód marki Jaguar o wartości 61 000$, jako
rekompensatę, za pojawienie się Tupaca w tej reklamie.
---------------------
Dowód rzeczowy A
15 września 1995 Suge
Knight będzie moim menedżerem w związku z całą muzyką na okres
trzech lat. Suge spowoduje, że zostanie podpisany kontrakt pomiędzy
Tupakiem Shakurem i Death Row, który zawierać będzie następujące
kwestie:
Pierwszy Album:
1. Zostanie wydany w 1995. Album będzie się składał z już nagranego
materiału, który zostanie zremiksowany przez Dr. Dre. Snoop Doggy
Dogg pojawi się gościnnie.
2. Tupac otrzyma następujące zaliczki pieniężne:
a) Jeden milion za egzekwowanie dokumentów.
b) 125 000$ za kupno samochodu
c) 120 000$ koszt 12 miesięcznego kieszonkowego
d) 250 000$ prawnych funduszy, które Tupac ma wydać, jak tylko
będzie chciał
e) Death Row zabezpieczy usługi Davida Kennera, aby ten zajął się
sprawami Tupaca z Los Angeles.
3. Tupac otrzyma 18 procent, z jednym procentem dodatkowo, jeśli
album stanie się ''złotym'' i ''platynowym''.
Drugi Album:
1. 18 procent, z jednym procentem dodatkowo, jeśli album stanie się
''złotym'' i ''platynowym''.
2. 1 milionowa zaliczka za każdy sprzedany milion nagrań pierwszego
albumu.
Trzeci Album
1. 18 procent, z jednym procentem dodatkowo, jeśli album stanie się
''złotym'' i ''platynowym''. 2. (nie czytelne) każdy sprzedany
milion nagrań drugiego albumu.
Datowane na 16
września 1995 /s/ Tupac Shakur
Datowane na 16 września 1995 /s/ Suge Knight
---------------------
Dowód rzeczowy B
15 września 1995 Do:
Interscope Records Od: Tupaca Shakura Odpowiedź: Pozwolenie
Reprezentowania Shakura
Ta notatka
potwierdzi, że Suge Knight i David Kenner są jedynymi osobami, które
mają pozwolenie mnie reprezentować w związku z moją muzyką i
nagraniami. Suge Knight jest moim menedżerem, a David Kenner jest
moim prawnikiem, jeśli chodzi o ten cel.